افزایش درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در سهماهه اول سال مالی ۲۰۲۵
مایکروسافت امروز گزارش مالی خود را برای سهماهه اول سال مالی ۲۰۲۵ که مربوط به بازه زمانی جولای تا سپتامبر ۲۰۲۴ میشود، منتشر کرد.
این گزارش جدید شامل بروزرسانیهایی در مورد عملکرد بخش گیمینگ مایکروسافت نیز میشود که رشد قابل توجهی داشته است.
با توجه به این که این سومین گزارش متوالی است که نتایج شامل عملکرد کمپانیهای اکتیویژن، Blizzard و King نیز میشود، امار ارائه شده از تاثیر این ادغام بهرهمند شدهاند. اما انتظار میرود از سهماهه بعد، این مقایسه به نسبت منصفانهتری انجام شود.
طبق اسناد مالی منتشر شده، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در مقایسه با سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است که ۴۳ واحد از این رشد ناشی از خرید اکتیویژن بوده است. بدون این تاثیر، رشد درآمد این بخش تقریبا ثابت میماند.
درآمد حاصل از محتوا و سرویسهای ایکسباکس با افزایش قابل توجه ۶۱ درصدی مواجه شد که ۵۳ واحد از این رشد به تاثیر خرید اکتیویژن نسبت داده میشود؛ بنابراین، بخشی از این رشد مستقل از خرید بوده است.
از سوی دیگر، درآمد بخش سختافزار با کاهش ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد که به دلیل کاهش تعداد کنسولهای فروخته شده بوده است.
براساس این گزارش، شرکت Activision Blizzard حدود ۱.۶۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده، اما به دلیل هزینههای بالای عملیاتی و هزینه فروش، با زیان عملیاتی ۴۴۰ میلیون دلاری روبرو شده است.
به طور کلی، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در این سهماهه به ۵.۶۲۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به ۳.۹۱۹ میلیارد دلار در سهماهه مشابه سال قبل افزایش داشته است. اگر درآمد اکتیویژن، بلیزارد و کینگ را از این مقدار کم کنیم، درآمد گیمینگ مایکروسافت تقریبا ثابت باقی میماند.
در سطح کلی، درآمد مایکروسافت به ۶۵.۶ میلیارد دلار افزایش یافت که رشد ۱۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد. همچنین درآمد عملیاتی به ۳۰.۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.
این نتایج نشاندهنده قدرت بالای بخش گیمینگ مایکروسافت در پی ادغام اکتیویژن است، اما چالشهایی نیز همچنان در زمینه فروش سختافزار وجود دارد.