فانی لند‌

راز و رمزهای پشت پرده خاموشی ناگهانی گوشی شما: بهترین تکنیک‌ها برای غلبه بر این مشکل

خاموش شدن ناگهانی گوشی یک مشکل رایج است که می‌توان آن را به عوامل مختلفی نسبت داد و درک دلیل این موضوع، به جلوگیری از تکرار آن کمک می‌کند. در ادامه دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی را بررسی خواهیم کرد و راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه خواهیم داد.

چرا خاموش شدن ناگهانی گوشی اتفاق می‌افتد؟

اگر نمی‌دانید که چرا گوشی شما به خودی خود خاموش می‌شود، دلایل احتمالی زیر را بررسی کنید:

برنامه‌های نصب شده ایراد دارندباتری دستگاه قدیمیبرنامه قطع شده یا به روز رسانی سیستم عامل اندرویدبازنشانی داخلی دستگاهاستفاده زیاد از CPU در پس زمینه.تنظیمات روشن و خاموش برنامه ریزی شدهاشکالات پردازنده یا اشکالات سیستم عاملحافظه ذخیره سازی ناکافیسخت افزار آسیب دیدهنصب چندین برنامه را به طور همزماندمای باتری بالااتصال ضعیف بین باتری و ترمینال آن

اگر هم به دنبال یافتن علت روشن نشدن گوشی هستید، به صفحه مربوطه در مجله اینترنتی ۱۹ کالا مراجعه کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی

در زیر برخی از دلایل خاموش شدن گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شاید در تشخیص مشکل گوشی به شما کمک کند. اگر این مشکل را در زمان برقراری تماس دارید به مقاله خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس سر بزنید.

گیر کردن دکمه پاور

اگر دکمه پاور گیر کند، می‌تواند علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی یا هر مدل دیگری باشد. همانطور که میدانید دکمه پاور معمولاً کمی برجستگی نسبت به بدنه دارد. پس با کمی لمس بدنه متوجه گیر کردن آن خواهید شد.

راه حل:

برای رفع این مشکل، سعی کنید دکمه را به آرامی تکان دهید تا آزاد شود.

قاب‌های محکم گوشی نیز ممکن است دکمه پاور را فشار داده و باعث خاموش شدن آن شود. همیشه مطمئن شوید که قاب گوشی موبایل به خوبی با گوشی شما مطابقت دارد و همه دکمه‌ها و پورت‌ها در دسترس هستند.

شارژ باتری

گاهی ساده‌ترین عامل مثل شارژ کم باتری، می‌تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی باشد. تلاش برای روشن نگه داشتن آن در زمانی که شارژ باتری کم است تنها منجر به خاموش شدن مکرر آن می‌شود.

راه حل:

گوشی و شارژر خود را به پریز وصل کنید و بگذارید مدتی شارژ شود. وقتی باتری به طور کامل شارژ شد، گوشی را دوباره روشن کنید، همچنین باید سلامت باتری گوشی خود را بررسی کنید. اگر گوشی شما خاموش نشده است و فقط نمایشگر تاریک می‌شود برای عیب‌یابی آن به مقاله علت سیاه شدن صفحه گوشی مراجعه کنید.

نرم افزار گوشی

اگر مشکل توسط یک برنامه ایجاد نشده است، برای بررسی علت خاموش شدن ناگهانی موبایل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار گوشی خود را بررسی کنید و در صورت وجود به‌روزرسانی، آن را دانلود و نصب کنید.

راه حل:

به تنظیمات بروید.روی About > به روز رسانی نرم افزار ضربه بزنید.روی بررسی اکنون ضربه بزنید.

روشن و خاموش کردن خودکار

روشن و خاموش شدن برنامه‌ریزی‌شده ویژگی برخی از دستگاه‌های اندرویدی است که گوشی را در زمان‌های از پیش تعیین‌شده خاموش و روشن می‌کند. اگر علت خاموش شدن ناگهانی گوشی این باشد.

راه حل:

برای رفع این مشکل، فقط باید این ویژگی را در تنظیمات خاموش کنید. شاید در همه دستگاه‌های اندرویدی این قابلیت وجود نداشته باشد، اما در صورت وجود در بخش تنظیمات در قسمت “Utilities” یا با جستجوی “Scheduled Power” آن را مشاهده خواهید کرد.

داغ شدن غیرعادی گوشی

زمانی که گوشی بیش از اندازه داغ می‌شود، برای جلوگیری از آسیب در مواردی خاموش می‌شود. این به گوشی تا خنک شدن و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی زمان می‌دهد.

راه حل:

برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی به دلیل دمای بالا:

از استفاده از گوشی سامسونگ و کلاً همه گوشی‌ها زیر نور مستقیم خورشید برای مدت زمان طولانی خودداری کنید.از استفاده از برنامه‌های سنگین که نیاز به قدرت پردازنده دارند، خودداری کنید.اگر گوشی هنگام شارژ داغ شد، آن را از شارژر جدا کرده و همه برنامه‌های در حال اجرا را ببندید و قبل از شارژ مجدد اجازه دهید تا گوشی خنک شود.

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ و ارائه راه‌حل

شاید همان دلایلی که در ابتدا برای گوشی های دیگر مطرح شد علت خاموش شدن ناگهانی موبایل سامسونگ هم باشد.

در ادامه به برخی از این دلایل فهرست وار  اشاره می‌کنیم:

خراب بودن باترینفوذ اب یا مایعاتخراب بودن IC شارژگرمای پیش از حدقطع اتصالات نمایشگر و خراب شدن آنباگ و ویروسو…

اما رفع این مشکل گاهی ساده‌تر از تصور ما است. در ادامه به چند راه‌حل کلی برای حل این موضوع اشاره می‌کنیم…

قیمت ویژه: ۶,۳۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A05 ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۵,۳۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۳۰,۲۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi 12 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۸,۸۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۲۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۲۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

بازنشانی کارخانه را از طریق تنظیمات

به عنوان آخرین راه حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. قبل از انجام این کار، لطفاً به موارد زیر توجه داشته باشید:

بازنشانی به تنظیمات کارخانه همه داده‌ها، رسانه‌ها و فایل‌ها را از حافظه پاک می‌کند. اگر قبلاً آنها را همگام‌سازی یا پشتیبان‌گیری نکرده باشید، آنها را از دست خواهید داد و امکان بازیابی وجود ندارد پس قبل از ادامه، مطمئن شوید که از تمام اطلاعات و فایل‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.مطمئن شوید که نام و رمز عبور حساب Google خود را می‌دانید. پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، برای باز کردن قفل گوشی به آنها نیاز خواهید داشت.

اگر اطلاعات بیشتری در رابطه با بازگشت به تنظیمات کارخانه بدون پاک شدن اطلاعات می‌خواهید ما در مقاله‌ای جداگانه آموزش آن را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

مجددا راه اندازی

با راه‌اندازی مجدد گوشی، روند آن بازنشانی می‌شود و گاهی باگ‌ها و اشکالات ایجادکننده مشکل از بین می‌رود. برای راه اندازی مجدد گوشی، دکمه پاور را فشار دهید تا منوی پاور را ببینید. روی “Restart” ضربه بزنید. اگر در روشن کردن گوشی به مشکل برخوردید، مقاله مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی به شما کمک خواهد کرد.

هارت ریست کردن گوشی

برای انجام این کار باید علاوه بر فشار دادن دکمه‌ی پاور باید دکمه‌ی کاهش حجم صدا را نیز به طور همزمان فشار دهید. بعد از بالا آمدن گوشی باید این دکمه ها را رها کنید.

در مقاله بالا علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ و روشن نشدن انواع مدل‌ها را بررسی کردیم. امیدواریم بعد از این مقاله به پاسخ سوال خود رسیده باشید. آیا راه‌حل‌های دیگری برای این مشکل در گوشی شیائومی و دیگر گوشی‌ها می‌شناسید؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!