تفاوت قیمت محصولات ایرانخودرو با بازار/ علت محبوبیت پژو ۲۰۷ لو رفت
فرارو– پیشفروش محصولات ایرانخودرو دیماه امسال تقریبا با حضور تمام مدلهای تولیدی این کارخانه برگزار میشود.
به گزارش فرارو؛ محصولات ایرانخودرو در این مرحله به دو شکل پیشفروش و فروش فوری در دسترس متقاضیان قرار گرفتهاند. مدلهای حاضر در قالب طرف فروش فوری ظرف سه ماه به دست خریداران میرسند، اما حوالهداران مدلهای حاضر در طرح پیشفروش باید بین چهار تا هشت ماه دندان روی جگر بگذارند و درصورت برندهشدن در قرعهکشی باید نیمی از ارزش خودرو را به حساب ایرانخودرو واریز کنند. از بین مدلهای حاضر در این مرحله هر دو مدل از خانواده ۲۰۷ بیشترین حاشیه سود را برای خریداران به ارمغان میآورند.
قیمت پژو ۲۰۷ سقفشیشهای با گیربکس دندهای در کارخانه ۶۵۵ یا ۶۷۶ میلیون تومان است. نسخههای مجهز به رینگ آلومینیومی با قیمتی کمتری روانه بازار میشوند و آنطرف ایرانخودرو هزینه بیشتری بابت رینگ فولادی دریافت میکند. در بازار آزاد، اما برای این حرفها ارزشی قائل نیستند و فروشندههای هر دو مدل رقمی نزدیک ۸۷۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد میدهند.
اختلاف قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانورما به این ترتیب بسته به رینگ خودرو ۱۹۴ یا ۲۱۵ میلیون تومان محاسبه میشود که از تفاوت ۲۸ یا ۳۲ درصدی حکایت دارد. دومین محصولی که بیشترین تفاوت قیمت را بین کرخانه و بازار تجربه میکند، از همین خانواده است؛ پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ یا همان موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲.
قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ در کارخانه قریب ۵۹۰ میلیون تومان تعیین شده است. در بازار آزاد، اما برای این مدل نزدیک ۷۱۰ میلیون تومان رد و بدل میشود که نشان از تفاوت ۱۲۰ میلیونی یا به عبارتی ۲۰ درصدی دارد. در طرف مقابل باید از مدلهایی مثل تارا دستی و سورن پلاس اسم ببریم که کمترین تفاوت قیمت را بین کارخانه و بازار به ثبت رساندهاند.
قیمت پژو ۲۰۷ سقفشیشهای در بازار آزاد حداقل ۱۹۴ میلیون بالاتر نرخ مصوب کارخانه است
سورن پلاس بنزینی که جایگزینی برای پژو پارس معرفی میشد، در کارخانه با قیمت ۶۱۵ میلیون تومان به خریداران تحویل داده میشود. همین محصول به محض اضافه شدن به بازار آزاد، برچسب قیمت ۶۵۰ میلیون تومانی میخورد.
قیمت سورن پلاس بنزینی در کارخانه با این اوصاف فقط ۳۵ میلیون تومان زیر بازار آزاد است و نهایتا سودی معادل پنج درصد نصیب خریداران این محصول میشود. همین شرایط تقریبا برای تارا دستی مشاهده میشود.
قیمت تارا دستی کارخانه ۷۷۵ میلیون تومان اعلام شده و در بازار آزاد به ۸۲۵ میلیون تومان میرسد. این وسط مدلهای دیگری مثل رانا، دنا از حیث حاشیه سود چیزی بین ۲۰۷ و سورن قرار میگیرند.
قیمت دنا پلاس ششدنده در بازار آزاد حدود ۱۳ درصد بالاتر از نرخ کارخانه است و این عدد برای دنا پلاس اتوماتیک به ۱۰ درصد تقلیل پیدا میکند. رانا پلاس سقففلزی هم که یکی دیگر از مدلهای عرضهشده در این مرحله است، با تفاوت قیمت ۱۳ درصدی بین کارخانه و بازار بهفروش میرسد. محصولی که در کارخانه حدود ۶۰۷ میلیون تومان ارزش دارد و در بازار آزاد حدود ۶۹۰ میلیون تومان دست به دست میشود.
محصول
کارخانه
بازار
تفاوت قیمت
حاشیه سود
پژو 207 با موتور TU3
590 میلیون تومان
710 میلیون تومان
۱۲۰ میلیون تومان
20 درصد
سورن پلاس XU7p
615 میلیون تومان
650 میلیون تومان
35 میلیون تومان
پنج درصد
پژو 207 سقفشیشهای
655 یا 676 میلیون تومان
870 میلیون تومان
215 یا 194 میلیون
32 یا 28 درصد
دنا پلاس اتوماتیک
943 میلیون تومان
یک میلیارد و 45 میلیون تومان
102 میلیون تومان
10 درصد
دنا پلاس ششدنده
749 میلیون تومان
870 میلیون تومان
121 میلیون تومان
16 درصد
رانا پلاس سقففلزی
607 میلیون تومان
690 میلیون تومان
83 میلیون تومان
13 درصد
تارا دستی
775 میلیون تومان
825 میلیون تومان
50 میلیون تومان
شش درصد
تارا اتوماتیک
901 میلیون تومان
یک میلیارد و 10 میلیون تومان
109 میلیون تومان
12 درصد