فانی لند‌

جلیلی در نخستین مناظره دور دوم انتخابات چه بر زبان آورد؟ جزئیاتی برجسته و تاثیرگذار!

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی گفت:‌ اگر ما امروز قدرت،‌ پیشرفت و موفقیت‌هایی را داریم، این حاصل مشارکت مردم است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین مناظره در دور دوم سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی دقایقی قبل آغاز شد.

وی در ابتدا گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و حرکت بزرگ حضرت امام این بود که امروز امروز ما شاهد هستیم و همه دنیا اعتراف دارند که مردم هستند تعیین؛ همین روز جمعه که مردم آمدند و رای دادند همه منتظر بودند نتیجه انتخابات چه چیزی است؛ چون یک چیز از قبل تعیین شده نبود مردم بودند که با آرای خودشان تعیین کننده بودند. همچنان که جمعه آینده نیز دوباره چنین چیزی رقم خواهد خورد و این از افتخارات نظام ما است.

جلیلی ادامه داد:‌ اگر ما امروز قدرت داریم و پیشرفتی داریم و موفقیت‌هایی را داریم وقتی نگاه می‌کنیم، این حاصل مشارکت مردم است؛ وقتی همه مردم در این عرصه حضور پیدا می‌کنند در اینکه مشارکت داده بشوند در اداره که کشور و اینکه در برابر برخی از مشکلات چگونه باید ایستاد_ مهمترین آن دفاع مقدس بود،وقتی به ما حمله شد همین مردم آمدند و کشور را عبور دادند از مشکلات_ همچنان که در عرصه‌های دیگر هم مردم هستند که موفقیت‌ها را شکل می‌دهند.

لذا آن چیزی که بنده روی آن تاکید دارم این است که باید این نقش را پاس بداریم؛ اینکه مادر شعارمان گفتیم هر ایرانی نقش پرشکوه و اگر ما می‌گوییم یک جهان فرصت باید نتیجه‌اش یک ایران جهش باشد این راهی ندارد جز با مشارکت مردم و وظیفه دولت این است که این بستر را فراهم کند.

وظیفه دولت این است؛ برای هر ایرانی زن مرد جوان شکل‌های مختلف و نوجوان‌های ما احساس کنند متناسب با استعدادی که دارند می‌توانند نقش آفرین باشند.

دولت باید این نقش آفرین را ایجاد کند؛ لذا یکی از برنامه‌های مهم دولت بنده حتماً این خواهد بود که مشارکت مردم حتماً و حتماً روز به روز بتواند در عرصه‌های مختلف جدی‌تر و موثرتر در اداره کشور باشد؛ چه در اقتصادشان فرهنگش و سیاستش.

اینکه بنده بارها به مردم و عزیزانمان عرض کردم گفتمان دولت سایه این یعنی مشارکت مردم؛ یعنی هر کسی به اندازه وسع خودش باید تلاش کند روند کشور به سمت بهتر شدن پیش برود.

اگر دولت و مجلس سر کار است منتخب مردم هستند؛ دارن کاری انجام می‌دهند ولی اگر کسی احساس کند این کارشان اشکال دارد باید تصحیح بشود مردم باید کمک کنند.

احساس کنم که این کار ناقص است و کمک کنند که این کار تکمیل شود و اگر خوب است کمک کنند آن تقویت شود.

در حال به روزرسانی..

 

منبع :

فارس

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!