رئیس سابق استودیوهای پلیاستیشن از مقابله با توسعه بازیهای لایو سرویس میگوید
شوهی یوشیدا، رئیس سابق استودیوهای جهانی پلیاستیشن، اخیرا در گفتوگویی به نظر خود در مورد حرکت سونی به سوی بازیهای لایو سرویس پرداخته است.
یوشیدا که پس از 31 سال فعالیت در سونی، از این شرکت جدا شد، اظهار داشت که اگر همچنان در موقعیت مدیریت استودیوهای جهانی بود، با فشارهای سونی برای توسعه بازیهای لایو سرویس مقابله میکرد.
یوشیدا که در توسعه کنسول پلیاستیشن اصلی نقش مهمی ایفا کرده و از 2008 تا 2019 رئیس استودیوهای جهانی سونی بود، در گفتوگویی با کانال Kinda Funny نظرات خود را در خصوص تغییرات مدیریتی اخیر و روند حرکت سونی به سمت بازیهای لایو سرویس بیان کرد. او توضیح داد که اگر همچنان در راس مدیریت قرار داشت، سعی میکرد فشارهای سونی را برای ساخت بازیهای لایو سرویس، که به طور معمول سودآور اما پر ریسک هستند، کاهش دهد.
سونی در تلاش بود تا تا سال 2026، تعداد 12 بازی لایو سرویس را برای کنسول پلیاستیشن 5 عرضه کند، اما این پروژهها با مشکلات جدی روبرو شدند و چند بازی بزرگ از جمله بازی چندنفره The Last of Us لغو شدند. در این بین، موفقیت قابل توجه سونی در این زمینه بازی Helldivers 2 بود که توانست پس از عرضه در ماه می گذشته، به یکی از پرفروشترین بازیهای پلیاستیشن تبدیل شود.
یوشیدا افزود که سونی به تیم هرمن هالست، جانشین او، منابع بیشتری برای توسعه بازیهای لایو سرویس اختصاص داد و به این ترتیب، فرصت برای آزمایش این نوع بازیها فراهم شد. با این حال، او اشاره کرد که احتمال موفقیت در این بازار بسیار پایین است و بسیاری از بازیها ممکن است با شکست روبرو شوند.
یوشیدا همچنین در خصوص انتقال خود به بخش حمایت از بازیهای مستقل اظهار کرد که این تصمیم را بهعنوان یک افتخار و فرصت برای کمک به توسعهدهندگان کوچک میدید. او اعتقاد داشت که حضور رهبران جدید در بخشهای مختلف میتواند موجب ایجاد انرژی و ایدههای جدید شود.
این تغییرات نشاندهنده تحولاتی بزرگ در استراتژیهای سونی و نگاه این شرکت به صنعت بازیهای ویدیویی است که میتواند در آینده تاثیرات زیادی در موفقیتهای بعدی این برند داشته باشد.