فانی لند‌

تلاش برای توجه به فرهنگ و هنر: چشم انتظار تغییراتی در آینده

سینماپرس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: امیدواریم دکتر پزشکیان به عنوان ریاست جمهور آینده کشور، توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند.

«یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سینماپرس به موضوع ریل گذاری هایی در این دوره اجرایی این معاونت در جهت رشد و پیشرفت فرهنگی کشور پرداخت و گفت: تلاش شد که برای تحول در بخش های مختلف فرهنگ هم برنامه ریزی هایی صورت بگیرد و هم اقداماتی انجام شود. توفیقاتی نیز در بخش های مختلف به دست آمد. اما برخی از طرح ها نیمه کاره باقی مانده است و برخی در مرحله آغاز به کار است که امیدواریم دولت جدید، ادامه دهنده مسیر خوبی که در جهت تحول تولید و ترویج و مسائل گوناگون فرهنگی برنامه ریزی شده است باشند.

این مدیر ارشد وزارت ارشاد به موضوع فعالیت هایی که در طول دولت سیزدهم در حوزه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد صورت گرفته پرداخت و بیان داشت: در حوزه معاونت فرهنگی در بخش مربوط به حوزه نشر و کتاب برنامه های مختلفی اجرا شد. تحول در نمایشگاه کتاب، راه اندازی تلویزیون کتاب، راه اندازی سامانه بازار کتاب، شیوه متفاوت اجرای نمایشگاه های استانی، جشنواره ملی کتاب کودک، رویداد کتاب تهران و برنامه های مختلف در تعاملات با کشور های خارجی در حوزه ترجمه آثار مختلف و برنامه های بسیاری که در حوزه ترویج وجود داشت که امیدواریم همه این موارد تداوم و توسعه پیدا کنند.

وی با اشاره به کوتاه بودن عمر دولت سیزدهم متذکر این نکته شد: در برخی از موارد نیز در مرحله طراحی بودیم اما متاسفانه فرصت اجرا و منابع آن تامین نشد و امیدواریم آنها نیز در دولت بعد به اجرا برسد.

احمدوند افزود: هنوز زمان زیادی از پشت سر گذاشتن کرونا و مسائل رکود اقتصادی نگذشته است به همین دلیل باید فرصتی به دانشمندان داده شود تا بتوانند خود را بازیابی کنند و در بازار های فرهنگی و هنری فعال بشوند. دولت در این مسیر حرکت می کرد و امیدواریم دولت بعدی نیز در همین راستا کنش های خود را انجام بدهند.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد همچنین در پایان این گفت و گو به طرح موضوع بی‌برنامگی دکتر مسعود پزشکیان در تمامی حوزه ها و بالاخص حوزه فرهنگ و هنر اشاره نمود و تصریح کرد: متاسفانه تمرکز و برنامه ویژه ای در حوزه فرهنگ از سوی ایشان انجام نشده است اما امیدواریم پس از استقرار ایشان با بهرهمندی از مشورت و مشارکت کارشناسان بتوانند برنامه های جامعی را در همین راستا ارائه کنند. امیدواریم دکتر پزشکیان به عنوان ریاست جمهور آینده کشور، توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند. فرهنگ زیربنا، مهم و موثر است و هنرمندان و فرهنگیان از عناصر اصلی شادابی و تحرک در جامعه هستند. حتما توجه به این قشر می تواند نتیجتا تحول در فضای عمومی اجتماعی را در پی بیاورد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!