فانی لند‌

آیا می‌دانستید که چه چیزهایی باید همواره در خودروی خود داشته باشید در فصل تابستان؟

اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود به مسافرت بروید و سفری طولانی در پیش دارید، بدیهی است که مدت زمان زیادی را باید در ماشین خود سپری کنید. اینجاست که نباید از لوازم مسافرتی خودرو در فصل تابستان غافل شد؛ مسلما اگر خودروی شما در حین سفر شرایط خوبی نداشته باشد، بخشی از لذت سفر را از دست خواهید داد. برای مثال، گرمای شدید هوا در تابستان علاوه فرسایش قطعات پلاستیکی خودرو مثل داشبورد، منجر به تحت فشار قرار گرفتن موتور و استهلاک سایر قسمت های موتور خواهد شد. از این رو لازم است با وسایل کاربردی خودرو در تابستان خصوصا در مناطق جنوبی آشنا شویم تا به بهترین شکل ممکن از ماشین خود در برابر اشعه های خطرناک نور خورشید محافظت کنیم.

اهمیت وسایل ضروری خودرو در فصل تابستان

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به سفر و گردش های تفریحی علاقه مندی زیادی دارید، حتما قبل از سفر ماشین خود را از لحاظ فنی چک می‌کنید. در حالی که انجام این کار تنها برای حفظ سلامت ماشین کافی نیست و شما به مهمترین وسایل کاربردی ماشین در فصل بسیار گرم تابستان نیاز خواهید داشت. مطمئن باشید کیفیت سفر شما با آماده کردن فضای داخلی ماشین و گذاشتن چند وسیله ضروری و ساده، تا حدی زیادی بالا خواهد رفت. به منظور راحتی هرچه بیشتر فرد راننده و سایر سرنشینان و حفظ سلامت ماشین در برابر گرمای شدید و سوزناک فصل تابستان، در ادامه متن به معرفی مهمترین لوازم جانبی خودرو در تابستان اشاره خواهیم کرد.

مهمترین وسایل ضروری خودرو در تابستان

سفر زمینی و جاده‌ای آن هم با ماشین شخصی خود، بیش از هر چیزی دیگر می‌تواند دلچسب باشد، البته به شرطی که توجه ویژه‌ای به 5 وسیله ضروری تابستانه خودرو داشته باشید؛ در غیر این صورت، لحظات خوش سفر به خاطره های تلخ تبدیل خواهد شد.

آفتابگیر ماشین

بدون شک اولین و مهمترین وسیله ضروری خودرو در فصل تابستان، آفتابگیر ماشین است. هیچی بدتر از این نیست که ماشین خود را در حین سفر، برای مدتی زیر نور آفتاب پارک کنید و هنگام سوار شدن مجدد از شدت داغی صندلی‌ها و فرمان، حتی امکان لمس آنها را نداشته باشید. از طرفی، تابش مستقیم نور خورشید در هنگام رانندگی، فرد راننده یا سرنشینان را بسیار کلافه می‌کند. با خرید آفتابگیر خودرو و استفاده از آن در سفر (چه در رانندگی و چه در زمان پارک خودرو) علاوه بر جلوگیری از نفوذ اشعه های خطرناک خورشیدی، از بالا رفتن دمای کابین هم ممانعت می‌شود. آفتابگیرها در طرح و رنگ های مختلفی تولید می‌شوند و هر یک از آنها برای قسمتی از شیشه های ماشین مناسب هستند.

جالبه بدانید با خرید این مدل از وسایل ضروری خودرو در تابستان، با یک تیر، دو نشان می‌زنید؛ به گونه‌ای که امکان چاپ لوگو یا برند کسب و کار شما بر روی پارچه آفتابگیر وجود دارد که اصطلاحا آفتابگیر تبلیغاتی شناخته می‌شود و حتی در حین سفر، می‌توانید تبلیغ خود را در معرض عموم افراد به نمایش درآوردید.

2. کیسه زباله ماشین

از دیگر لوازم کاربردی خودرو در فصل تابستان، خرید کیسه زباله ماشین است؛ شاید در نگاه اول مخاطب، ایده کمی عجیبی باشد اما کافیست برای یکبار هم که شده، از این محصول کاربردی در حین تجربه سفر طولانی مدت خود استفاده کنید. ریخته شدن قوطی های نوشیدنی، پوست میوه، پوست تخمه و… ظاهر داخل ماشین کثیف و زشت می‌کند و آرامش افراد سرنشین را ناخودآگاه بهم می‌زند؛ خصوصا فردی که روی تمیزی ماشین خود حساس است. انواع مختلفی از کیسه های زباله خودرو در بازار موجود است که به راحتی در قسمت های مختلف ماشین قابل نصب هستند.

3. روکش یا چادر خودرو

در تابستان هنگامی که قصد مسافرت دارید و لازم است توقف طولانی مدتی داشته باشید، چناچه محل مورد نظر دارای پارکینگ اختصاصی نباشد، خرید چادر ماشین لازم و ضروری است. حتما براتون پیش آمده که ماشین خود را در معرض مستقیم نور خورشید پارک کرده‌اید و برای رانندگی مجدد، حتما چند دقیقه از وقت خود را برای خنک کردن ماشین صرف کردید. با خرید یک روکش مقاوم و با کیفیت که جزء وسایل ضروری خودرو در تابستان به حساب می‌آید، از ماشین خود محافظت کرده و مانع از فرسودگی کوتاه مدت خود شوید. با کشیدن چادر روی ماشین، هم از فرسودگی داشبورد، فرمان، صندلی‌ها و دیگر قطعات فضای داخلی ماشین در مقابل اشعه های مضر نور آفتاب جلوگیری شده و هم از تغییر رنگ و از بین رفتن درخشندگی بدنه جلوگیری می‌شود.

4. خوشبو کننده

از دیگر وسایل ضروری خودرو در تابستان که اکثر رانندگان به این مورد توجه می‌کنند، خوشبو کننده ماشین است. خارج شدن عرق افراد در اثر داغی و حرارات بیش از حد تابستان که کاملا طبیعی است، کلافگی سرنشینان و عدم تمرکز دقیق راننده را به دنبال دارد. به عبارت بهتر، بوی بد عرق و رطوبت صندلی‌ها، آرامش خاطر شما را سلب خواهد کرد که با خرید یک خوشبو کننده خوب، این مشکل به راحتی قابل حل است. از طرفی استفاده از یک عطر خوب در ماشین، شخصیت بالای فردی شما را نشان می‌دهد و باعث می‌شود افراد از استشمام بوی خوب آن لذت ببرند.

5. سیستم خنک کننده (هوشمند)

و اما آخرین گزینه از میان وسایل ضروری خودرو در تابستان که تنها نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارد، سیستم خنک کننده هوشمند ماشین است. همانطور که می‌دانیم، سیستم تهویه خودرو از قسمت های مهمی از جمله کولر، بخاری، خنک کننده های صندلی، ACC و… تشکیل شده است. در فصل تابستان که گرمای هوای بسیار شدید است، این بخش‌ها نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. برای مثال رادیاتور ماشین وظیفه دارد حرارت موتور و دمای کابین خودرو را کنترل کند؛ با این حال، باید رادیاتور را از نظر مایع خنک کننده مدام بررسی کنیم. چنانچه سطح مایع پایین بیاید، عملکرد سیستم رادیاتور دچار اختلال می‌شود. در نتیجه به موتور ماشین فشار زیادی وارد شده و دمای داخل کابین افزایش پیدا می‌کند.

سخن آخر

این لیست وسایل ضروری خودرو در تابستان بود که استفاده از آنها باعث بهبود عملکرد ماشین شده و از طرفی منجر به آرامش بیشتر سرنشینان خواهد شد. برای تجربه‌ سفری لذت بخش در فصل تابستان، توجه به تک تک این موارد کاربردی ضرورت دارد.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!