فانی لند‌

نجات یافته از وزوز گوش و سرگیجه: راهنمای کاربردی معجزه‌آسای بتاهیستین

برای آشنایی با طریقه مصرف بتاهیستین برای وزوز گوش و سرگیجه این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بتاهیستین بهترین قرص برای وزوز گوش و سرگیجه

سرگیجه و وزوز گوش یکی از مشکلات نسبتاً شایع است که بخصوص در سنین بالاتر تجربه می‌شود. علل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد این وضعیت شود. از جمله داروهای کاربردی برای رفع این وضعیت می‌توان به بتاهیستین اشاره کرد. در ادامه این مطلب به طریقه مصرف بتاهیستین بهترین قرص برای وزوز گوش و سرگیجه می‌پردازیم.

همچنین بخوانید: موی روی لاله گوش نشانه چیست

قرص بتاهیستین چیست؟

بتاهیستین برای درمان سرگیجه (سرگیجه)، وزوز گوش (زنگ در گوش)، کاهش شنوایی، حالت تهوع یا استفراغ مرتبط با بیماری منیر یا سرگیجه ناشی از مشکل گوش داخلی استفاده می شود. دو نوع نمک برای بتاهیستین فرموله شده است که عبارتند از مسیلات و دی هیدروکلراید.

بعید است که تمام این علائم را متوقف کند، اما ممکن است تعداد دفعات بروز این علائم و شدت آنها را کاهش دهد. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که بتاهیستین را به مدت 6 تا 12 ماه امتحان کنید تا ببیند آیا به کاهش علائم شما کمک می کند یا خیر. در صورت وجود، می توان آن را ادامه داد.

بتاهیستین برای سرگیجه

بتاهیستین دارویی است که برای درمان سرگیجه و بیماری منیر، دو بیماری که بر گوش داخلی تأثیر می‌گذارند، استفاده می‌شود. بیش از 40 سال است که در اروپا در دسترس بوده است و در آمریکا نیز مورد پذیرش قرار گرفته است، با مطالعات متعددی که از اثربخشی آن در درمان این بیماری ها حمایت می کند. تحقیقات نشان می دهد که بتاهیستین یک درمان تغییر دهنده بازی برای سرگیجه است.

مصرف داروی بتاهیستین می تواند احساس سرگیجه را کاهش دهد، حتی زمانی که علت آن پیدا نشده باشد. سرگیجه احساسی است که محیط در حال حرکت است در حالی که نیست. می تواند ناشی از مشکلات گوش یا مغز باشد. سرگیجه یک مشکل رایج است که اغلب با احساس گیجی و عدم تعادل همراه است. این می تواند یک وضعیت ناتوان کننده باشد و خطر افتادن فرد را افزایش دهد.

بتاهیستین معمولاً به شکل قرص در دسترس است. این قرص ها دارای مقادیر متفاوتی هستند، معمولاً 8 تا 48 میلی گرم. دوز و فرکانس بتاهیستین بسته به شدت علائم سرگیجه و سابقه پزشکی شما متفاوت است. مهم است که دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید و دارو را دقیقاً مطابق دستور مصرف کنید.

دوز مصرف بتاهیستین برای وزوز گوش و سرگیجه

دوز معمول بتاهیستین نصف قرص (8 میلی گرم) یا یک قرص (16 میلی گرم) 3 بار در روز است. با این حال، بسته به پاسخ شما و روند بهبود بیماری، ممکن است پزشک به شما بگوید که دوزهای مختلف مصرف کنید.

همچنین بخوانید: قرص گاباپنتین برای پادرد

طریقه مصرف بتاهیستین برای وزوز گوش و سرگیجه

قرص بتاهیستین خود را با یک لیوان آب مصرف کنید.بتاهیستین را هر روز در ساعات مشخصی مصرف کنید.برای جلوگیری از ناراحتی معده بهتر است همراه یا بعد از غذا مصرف شود.مصرف بتاهیستین را هر روز ادامه دهید. معمولاً 1 تا 2 هفته طول می کشد تا هر گونه پاسخ به بتاهیستین قابل توجه باشد.مصرف این دارو در کودکان توصیه نمی شود.در حین مصرف بتاهیستین، مصرف الکل را محدود یا اجتناب کنید.بتاهیستین زمانی بهترین اثر را دارد که به طور مداوم و مطابق با تجویز پزشک مصرف شود. نادیده گرفتن دوزها یا مصرف آنها در فواصل نامنظم، اثربخشی دارو را کاهش می دهد. بنابراین، تنظیم یک روال برای مصرف بتاهیستین به اطمینان از دوز ثابت کمک می کند، که منجر به مدیریت بهتر علائم می شود.دوز فراموش شده: اگر مصرف دوز خود را فراموش کردید، به محض یادآوری آن روز آن را مصرف کنید. اما اگر نزدیک به نوبت بعدی است، فقط نوبت بعدی را در زمان مناسب مصرف کنید. دوز دوز مصرف نکنید.همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص سیلدنافیل 100 برای مردان

تداخل با سایر داروها

سایر داروها: بتاهیستین با برخی از داروها از جمله آنتی هیستامین ها که می توان بدون نسخه خریداری کرد تداخل دارد. بتاهیستین ممکن است با مکمل های گیاهی و رونگوآ مائوری تداخل داشته باشد، بنابراین قبل از شروع بتاهیستین و قبل از شروع هر محصول جدید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

عوارض جانبی مصرف بتاهیستین

حالت تهوعبرای کاهش علائم همراه یا بعد از غذا مصرف شودسردردناراحتی معده مانند سوء هاضمهبرخی از عوارض جانبی نادر عبارتند از:علائم آلرژی دارویی شامل یک یا چند مورد از موارد زیر است:صورت / چشم / لب / زبان متورممشکل در تنفسبثورات پوستی خارش دار در تمام بدن شمااگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، باید داروهای خود را قطع کرده و فوراً به متخصص مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید.همچنین بخوانید: قرص فلوکونازول ۱۰۰ برای عفونت واژن

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از فانی لندبا عنوان طریقه مصرف بتاهیستین بهترین قرص برای وزوز گوش و سرگیجه مورد پسند شما همراهان واقع شده باشد. این دارو دارای عوارض جانبی شایعی نمی باشد اما توجه داشته باشید که باید از مصرف خودسرانه آن جداً پرهیز کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!