فانی لند‌

بررسی 6 Z Fold؛ تجربه هوش مصنوعی در محصولی تاشو

در این مقاله به بررسی ZFold6 یکی از جدیدترین محصولات تاشوی سامسونگ از نظر ویژگی‌های مختلف می‌پردازیم.

ویدیو بررسی ZFold6


اگر به دنبال خرید محصولی خوب هستید، در صفحه قیمت گوشی می‌توانید بروزترین قیمت‌ها را مشاهده کنید و خرید خوبی را با بهترین قیمت داشته باشید.

طراحی

در حالی که سامسونگ طراحی فولد قبلی را کاملاً کنار نگذاشته است، اما در بررسی گوشی سامسونگ Z Fold 6 می‌بینیم که این مدل باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی است.

سامسونگ ضخامت را کاهش داده و در عین حال به دوام کلی این مدل تاشوی پرچمدار نیز افزوده است. گلکسی زد فولد ۶ با ابعاد ۱۵۳.۵×۶۸.۱×۱۲.۱ میلی‌متر در حالت تا شده، کوتاه‌تر و باریک‌تر از سری پیشین و ابعاد آن در زمان باز شدن ۱۵۳.۵×۱۳۲.۶×۵.۶ میلی‌متر است.

گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 6

پنل شیشه‌ای پشتی با گوریلاگلس وکتوس ۲ محافظت می‌شود و مانند گذشته در طراحی فریم از آلومینیوم استفاده شده است. گواهی IPX8 نیز مقاومت آن در برابر نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه را تضمین می‌کند.

نمایشگر

سامسونگ صفحه نمایش دوم را در این مدل کمی بزرگتر کرده و از ۶.۲ به ۶.۳ اینچ رسانده است. با اینکه تغییر بزرگی نیست، اما خوشایند به حساب می‌آید. به طوری که صفحه‌نمایش جدید برای تایپ با دو دست راحت‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید برنامه‌ها را روی صفحه نمایش کاور اجرا کنید. به عنوان نمایشگر اصلی، یک صفحه نمایش ۷.۶ اینچی LTPO AMOLED 2X در اختیار دارید که دارای حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت است. با اینکه اندازه نسل قبلی حفظ شده، اما در مقایسه با ۱۷۵۰ نیت نسل قبلی، افزایش بسیار زیادی دارد.

در نگاه اول بررسی گلکسی زد فولد ۶ شاید فکر کنید این گوشی مشابه مدل قبلی خود است، اما سامسونگ آن را کوتاه و کمی پهن‌تر کرده، در نتیجه صفحه نمایش کاور ۰.۱ اینچ بزرگتر است. این شاید بی‌اهمیت به نظر برسد، اما باعث می‌شود صفحه نمایش با یک دست و زمانی که “Fold 6” در حالت بسته قرار دارد، قابل استفاده‌تر باشد.

قیمت ویژه: ۸,۶۸۹,۰۰۰ تومان

ساعت هوشمند اپل مدل Apple Watch 6 Series 40mm Aluminum

قیمت ویژه: ۵,۲۲۹,۰۰۰ تومان

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit Active گلوبال

قیمت ویژه: ۱۰,۴۹۹,۰۰۰ تومان

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit T-Rex 2 گلوبال

قیمت ویژه: ۲۷,۸۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۲,۵۶۹,۰۰۰ تومان

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit Bip 3

قیمت ویژه: ۱۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان

تبلت Xiaomi Pad 6 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

سخت افزار

طبق بررسی فولد ۶ از اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1.1 استفاده می‌کند. سامسونگ وعده ارتقای نرم‌افزاری را به مدت ۷ سال می‌دهد که مطابق با سایر پرچم‌داران آن است؛ بنابراین، ویژگی‌هایی مانند سفارشی‌سازی پیشرفته صفحه قفل و Magic Compose را دریافت خواهید کرد که پاسخ‌های هوشمندانه‌ای به پیام‌ها با زنگ‌های مختلف ارائه می‌دهد.

نکته قابل توجه در اینجا پیاده‌سازی Galaxy AI سامسونگ است که قبلاً این را با Generatvie Edit در سری “گلکسی S24” مشاهده کرده‌ایم که به شما امکان می‌دهد یک عکس را با هوش مصنوعی ترکیب کنید. اکنون یک ویژگی رونویسی جدید برای برنامه Note وجود دارد که خلاصه‌ای از یادداشت‌های فرد را ارائه می‌دهد. ویژگی جدید Composer در صفحه‌کلید سامسونگ، بر اساس کلمات کلیدی ساده برای ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و نظرات، متن تولید می‌کند.

همانند دیگر محصولات پرچمدار جدید این کمپانی، این مدل هم به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام مجهز است و با رم ۱۲ و ظرفیت‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه می‌شود.
گفتنی است افزایش ۱۴٪ در عملکرد CPU و جهش ۲۵٪ در عملکرد GPU نسبت به نسل قبلی قابل ستایش است و با یک محفظه بخار ۱.۶ برابر بزرگتر، “Fold 6” می‌تواند عملکرد بالایی را برای مدت طولانی‌تری نسبت به نسل قبلی ارائه دهد. با جهش در عملکرد پردازش، به نظر می‌رسد برای پاسخگویی سریع با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی آماده شده است.

دوربین

غول فنآوری کره جنوبی با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، بسیار به دوربین نسل قبلی شباهت دارد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید و ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری سال گذشته را حفظ کرد و تنها لنز اولتراواید را به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا داد و سنسوری را اضافه کرده که برای کنترل شرایط کم نور مجهزتر است (این دوربین از “S-24” گرفته شده است و همچنین می‌تواند به سرعت فوکوس کمک کند). هر گونه پیشرفت دیگر عکاسی به دلیل ارتقاء قابلیت نرم‌‍افزاری ProVision سامسونگ است که اکنون می‌تواند عکس‌های HDR بگیرد.

این گوشی با دو دوربین سلفی ۴ و ۱۰ مگاپیکسل، یکی زیر نمایشگر و دیگری دوربین روی کاور، همراه است که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه را دارند.

این کمپانی در ساخت گوشی سامسونگ به دوربین اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، چراکه امروزه بسیاری از کاربران از گوشی همراه خود به عنوان دوربین نیز استفاده می‌کنند و طبیعتاً انتخاب یک محصول با دوربین قوی برای بسیاری یک اولویت محسوب می‌شود.

باتری

باتری این مدل، ۴۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. با اینکه این مقدار زیاد نیست، اما تبلیغات چیز دیگری را نشان می‌دهد، زیرا تراشه قدرتمندتر و ویژگی‌های هوش مصنوعی به این معنی است که گوشی احتمالاً برای مدت طولانی‌تری سخت‌تر و سریع‌تر کار می‌کند و به انرژی بیشتری نیاز دارد. شارژر ۲۵ واتی این گوشی در حدود ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ آیا فکر می‌کنید این مدل از ارزش خرید بالایی برخوردار است؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!