فانی لند‌

چگونه بازی کردن، پایه‌های شخصیتی کودکان را می‌سازد؟ – مجله تصویر زندگی

بازی در یادگیری و رشد کودک شما نقش اساسی دارد. در این مطلب به کوشش لپ لپ برند محبوب بچه ها، به معرفی ایده های متنوع برای تشویق کودکان به بازی در سنین مختلف از نوزادی تا نوجوانی می پردازیم. خوب است بدانید که وقتی کودک شما بازی می کند، راه ها و زمان های مختلفی برای یادگیری در اختیار او قرار می گیرد. بازی همچنین به کودک شما در موارد زیر کمک می کند که:

اعتماد به نفسش افزایش یابداحساس دوست داشتن، شادی و امنیت کنددر مورد نحوه عملکرد جهان بیشتر بداندمهارت های اجتماعی، زبان و ارتباطات را توسعه دهددر مورد مراقبت از دیگران و محیط زیست بیاموزدمهارت های فیزیکی را توسعه دهد

بازی به کودکان تجربیات حسی، فیزیکی و شناختی متفاوتی می دهد. تجربیات ارتباطاتی را در مغز ایجاد می کند که به رشد فیزیکی، شناختی، اجتماعی و عاطفی کودکان کمک می کند.

انواع مختلف بازی برای کودکان

برای کودکان مهم است که انواع مختلفی از تجربیات بازی را داشته باشند. این شامل بازی بدون ساختار و ساختارمند، بازی در فضای باز و داخل سالن، بازی انفرادی و گروهی، بازی کاردستی و خلاقانه و غیره است. وقتی کودکان تنوع پیدا می کنند، برای همه جنبه های یادگیری و رشد آنها خوب است: جسمی، اجتماعی، عاطفی و تخیلی.

انواع مختلف بازی: آزاد یا هدفمند

بازی بدون ساختار و آزاد یک بازی برنامه‌ریزی نشده است که فقط اتفاق می‌افتد، بسته به آنچه در آن زمان مورد علاقه فرزندتان است. بازی آزاد به ویژه برای کودکان کوچکتر مهم است زیرا به آنها اجازه می دهد از تخیل خود استفاده کنند و با سرعت خود پیش بروند.

نمونه هایی از بازی های آزاد عبارتند از:

بازی خلاقانه به تنهایی یا با دیگران، از جمله بازی های هنری یا موسیقیبازی های تخیلی برای مثال، ساختن خانه های کوچک با جعبه یا پتو، لباس پوشیدن یا ساختگی بازی کردنکاوش در فضاهای جدید یا مورد علاقه مانند کمد، حیاط خلوت، پارک، زمین بازی و غیره.

شما می توانید بخشی از بازی بدون ساختار فرزندتان باشید. اما گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرزندتان را در جهت درست هدایت کنید  به سمت مجموعه لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های روی زمین یا روی میز با مداد رنگی و کاغذ. در مواقع دیگر، ممکن است لازم باشد کمی فعال تر باشید.

بازی ساختاریافته

این نوع بازی سازماندهی شده است و در یک زمان ثابت یا در یک فضای مشخص اتفاق می افتد. اغلب توسط یک فرد بالغ هدایت می شود. کودکان بزرگتر به احتمال زیاد از بازی ساختاریافته لذت می برند و از آن سود می برند.

نمونه هایی از بازی های هدفمند عبارتند از:

بازی های توپ در فضای باز مانند لگد زدن به توپ فوتبالکلاس های آشنایی با آب برای کودکان نوپا یا آموزش شنا برای کودکان بزرگترگروه های قصه گویی برای کودکان نوپا و پیش دبستانی در کتابخانه محلیکلاس های رقص، موسیقی یا نمایش برای کودکان در تمام سنینبازی های خانوادگی یا تخته ایورزش‌های اصلاح‌شده برای کودکان کمی بزرگ‌تر، مانند کریکت بلاست، بسکتبال و فوتبال .

بازی با کودکان چگونه شکل می گیرد؟

همانطور که کودک شما رشد می کند، دامنه توجه و مهارت های فیزیکی او رشد می کند و نحوه بازی او تغییر می کند. کودک شما خلاق تر می شود و بیشتر با اسباب بازی ها، بازی ها و ایده ها آزمایش می کند. این ممکن است به این معنی باشد که آنها به فضا و زمان بیشتری برای بازی نیاز دارند. همچنین کودکان در حین رشد در اشکال مختلف بازی حرکت می کنند. این شامل بازی به تنهایی، بازی در کنار کودکان دیگر و بازی تعاملی با کودکان دیگر است.

رشد تخیل کودکان در حین بازی

وقتی کودکان زمان و فضایی برای بازی بدون محدودیت داشته باشند، تخیل آنها می تواند پرسه بزند و ایده ها را کشف کنند. می توانید مواد ساده مانند جعبه های مقوایی را به فضای موجود اضافه کنید. این می تواند الهام بخش بازی وانمودی، حتی در فضاهای کوچک باشد.

چطور نوزادان را به بازی تشویق کنیم؟

موسیقی، آهنگ ها یا زنگ ها شنوایی و حرکت را توسعه می دهند. می‌توانید هنگام آواز خواندن، ضربه‌های ملایمی روی شکم کودکتان بزنید. این برای رشد اجتماعی و عاطفی کودک شما عالی است. غلغلک های ملایم یا اشیا با بافت های مختلف حس لامسه را توسعه می دهند. شما و کودکتان می توانید چیزهایی مانند پر، گل، فلز یا فوم را آزمایش کنید. اشیاء با اندازه‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های مختلف می‌توانند کودک شما را تشویق کنند که به آن برسد و در دست بگیرد. مبلمان، توپ‌ها، اسباب‌بازی‌ها یا جعبه‌های محکم می‌توانند کودک شما را به خزیدن، ایستادن و راه رفتن وادار کنند.

ایده هایی برای تشویق بازی کودکان نوپا:

در اینجا ایده هایی وجود دارد که ممکن است کودک نوپا شما از آن لذت ببرد:

چیزهای بزرگ و سبک مانند جعبه‌های مقوایی، سطل‌ها یا توپ‌های بادکننده می‌توانند کودک شما را تشویق به دویدن، ساختن، هل دادن یا کشیدن کنند. گچ، طناب، موسیقی یا ظروف می توانند پریدن، لگد زدن، پا گذاشتن، پا گذاشتن و دویدن را تشویق کنند. حلقه‌ها، جعبه‌ها، صخره‌های بزرگ یا بالش‌ها برای بالا رفتن، متعادل کردن، چرخاندن، تاب خوردن یا غلتیدن مناسب هستند. بازی های آرایشی با روسری، کلاه و غیره برای تخیل و خلاقیت خوب است. تپه ها، تونل ها یا گوشه ها می توانند فعالیت های فیزیکی مانند خزیدن، کوهنوردی و کاوش را تشویق کنند.

اگر در حین نواختن کودک، موسیقی مورد علاقه خود را اجرا می کنید، او همچنین می تواند صداها و ریتم های مختلف را امتحان کند. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که همراه فرزندتان آواز بخوانید، برقصید و دست بزنید.

ایده هایی برای تشویق بازی کودکان پیش دبستانی

در اینجا چند ایده برای تقویت ذهن و بدن کودک پیش دبستانی وجود دارد:

ظروف شیر قدیمی، قاشق های چوبی، ظروف خالی گیاه گلدانی، چوب، کاغذ خرد شده، سطل های پلاستیکی، قابلمه و لباس های قدیمی برای بازی های تخیلی و بدون ساختار عالی هستند. پازل های اره منبت کاری اره مویی ساده و بازی های تطبیقی مانند دومینوی حیوانات می تواند حافظه و تمرکز کودک شما را بهبود بخشد. خمیر بازی و خاک رس به کودک شما کمک می کند تا مهارت های حرکتی ظریف را توسعه دهد. موسیقی مورد علاقه یا قابلمه و ماهیتابه برای رقصیدن یا ساخت موسیقی عالی هستند. توپ ها می توانند لگد زدن، پرتاب کردن یا غلتیدن را تشویق کنند.

وقتی فرزندتان را تشویق می‌کنید که لگد بزند یا پرتاب کند، ببینید آیا می‌توانید او را مجبور کنید که از یک طرف بدنش و سپس از طرف دیگر استفاده کند.

ایده های بازی  برای تشویق رشد کودکان در سن مدرسه

کودک در سن مدرسه شما می تواند با اشیاء و فعالیت های زیر سرگرم شود:

مبلمان، کتانی، سبدهای لباسشویی، چادرها و جعبه ها برای ساخت خانه های کوچک عالی هستند.کورس های موانع خانگی می توانند کودک شما را در راه ها، جهت ها و سرعت های مختلف حرکت دهند.بازی هایی مانند “من جاسوسی” برای بازی با کلمات عالی هستند. آنها همچنین مهارت های سوادآموزی را توسعه می دهند.پخت و پز ساده و فعالیت های آماده سازی غذا برای توسعه علم، حساب، سواد و مهارت های روزمره عالی هستند.تخیل کودک شما می تواند فرزند شما را به یک ابرقهرمان یا شخصیت داستانی مورد علاقه تبدیل کند.

اگر فرزند شما علاقه مند است، می توانید به فکر جذب او به برخی ورزش ها یا فعالیت های تیمی برای کودکان در سن مدرسه باشید. سایر امکانات شامل فعالیت های هنری و صنایع دستی بعد از مدرسه یا تعطیلات است. ببینید چگونه به کودک خود کمک کنید تا ایده های جدیدی برای بازی پیدا کند. چیزهای ساده ای مانند تماشای تصاویر، رفتن به طبیعت گردی یا بازی با اشیایی که معمولاً با هم نیستند، می تواند تخیل کودک شما را برانگیزد.

اگر کودک شما نمی خواهد بازی کند

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که کودک شما نمی خواهد بازی کند. برای مثال، ممکن است با انجام یک فعالیت مشابه برای مدت طولانی خسته یا بی حوصله شوند. این شایع است و معمولاً جای نگرانی نیست.

اما گاهی اوقات فقدان بازی یا عدم علاقه به بازی می تواند نشانه اختلال رشد باشد. در اینجا زمانی است که باید با یک متخصص بهداشت یا مربی کودک خود صحبت کنید: کودک نوپا شما علاقه بسیار کمی به اسباب بازی ها دارد یا از اسباب بازی ها به صورت کاربردی استفاده نمی کند. به عنوان مثال، کودک شما فقط به چرخاندن چرخ‌های یک ماشین اسباب‌بازی علاقه دارد به جای اینکه مانند سایر کودکان هم سن و سال آن را در اتاق بچرخاند. کودک پیش دبستانی شما علاقه ای به بازی با کودکان دیگر یا انجام بازی های وانمودی ندارد.

نقش وسایل بازی خلاقانه در رشد شخصیت کودک

علاوه بر راهکارهای بالا، یکی از روش های جذاب برای تشویق کودکان به کنجکاوی و بازی کردن به قصد سرگرمی، استفاده از محصولات سرگرمی نظیر انواع تخم مرغ شانسی و باکس های جایزه دار است. این محصولات می توانند به غافلگیر شدن کودک شما کمک کنند. حس اینکه ندانیم چه اسباب بازی داخل یک بسته جایزه دار است می تواند برای کودکان بسیار هیجان انگیز باشد. در همین راستا شرکت لپ لپ کوشیده تا در طی بیش از ۲۰ سال فعالیت خود، انواع لوازم شانسی و هدیه دار را طراحی و تولید کند. در ادامه به معرفی برخی از این محصولات جذاب می پردازیم.

بسته های جایزه دار پسرانه لپ لپ

لپ لپ برای تشویق کودکان به بازی کردن و تقویت حس کنجکاوی آن ها، طیف وسیعی از محصولات را تولید کرده است. از جمله شانسی پسرانه می توانیم به لپ لپ ماشینی، توپی لپ، توی باکس پسرانه، مستر لپ و انواع تخم مرغ شانسی اشاره کنیم. این محصولات همگی دارای جوایز استاندارد و باکیفیت در کنار خوراکی های شکلاتی خوشمزه تولید لپ لپ است. طراحی ظاهری و بسته بندی این محصولات آنقدر جذاب است که گاهی کودکان از باز کردن آن ها اجتناب می کنند!

محصولات جایزه دار دخترانه

شرکت لپ لپ همچنین به فکر دختربچه های باهوش ایران زمین بوده است. شما می توانید از بین مدل های متنوع از جمله کیف دخترانه، گلی لپ، لپ لپ ماهواره ای، مروارید، توی باکس دخترانه و مینی لپ ها برای دختربچه خود یک هدیه شگفت انگیز تهیه کنید. این محصولات باعث غافلگیری کودک می شوند و جوایز داخل آن ها نیز بسیار جذاب و ارزنده است.

چطور لپ لپ اصل بخریم؟

قبل از خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید که به خاطر محبوبیت زیاد لپ لپ، امروزه برندهای متفرقه مختلف محصولات خود را با نام و بسته بندی مشابه لپ لپ اصل روانه بازار می کنند. بنابراین حتما به نام و نشان فارسی و انگلیس لپ لپ خوب دقت کنید. همچنین کیفیت چاپ و بسته بندی محصول را مد نظر قرار دهید زیرا لپ لپ های اصل با بهترین کیفیت بسته بندی به دست شما می رسند. همچنین این محصولات جذاب در فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های آنلاین معتبر نظیر دیجی کالا و نیولت و همچنین سوپرمارکت های بزرگ و نام آشنا پیدا می شوند.

قرعه کشی بزرگ لپ لپ برای بچه ها و بزرگترها

در پایان مایلیم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که لپ لپ به پاس قدردانی بابت ۲۰ سال همراهی شما هموطنان عزیز اقدام به برگزاری جشنواره شگفت انگیز با جوایزی از جمله سفر کیش، سکه طلا، وام خرید کالا و جایزه نقدی ۵۰ میلیون تومانی کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق روش های زیر اقدام کنید:

آدرس سایت: loplop.ir

شماره تلفن: ۰۲۶۳۴۷۶۰۹۷۱ الی ۴

آدرس: شهرک صنعتی بهارستان، خیابان گلستان دوم

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!