فانی لند‌

زیاد آب خوردن نشانه چیست؟ مضرات و عوارض خوردن آب زیاد

اگر زیاد آب می خورید و می خواهید بدانید زیاد آب خوردن نشانه چیست، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

زیاد آب خوردن نشانه چیست؟ مضرات و عوارض خوردن آب زیاد

نوشیدن آب کافی برای سلامت بدن بسیار مهم است. اما ممکن است بیش از حد آب بنوشید و بیش از حد هیدراته شوید. هیدراتاسیون بیش از حد می تواند منجر به کاهش سطح الکترولیت شود که می تواند باعث سردرد و ضعف عضلانی شود. اگر به طور باورنکردنی مکرر ادرار می کنید، ممکن است بیش از حد آب می نوشید. این می تواند برای بدن مضر باشد. در ادامه این مطلب از فانی لندمی گوییم زیاد آب خوردن نشانه چیست؟ مضرات و عوارض خوردن آب زیاد چیست؟

همچنین بخوانید: کمردرد و لکه بینی قهوه ای نشانه چیست

زیاد آب خوردن نشانه چیست؟

آب برای بدن انسان حیاتی است و هیدراته ماندن باید اولویت اصلی هر کسی باشد که به دنبال حفظ یک سبک زندگی سالم است. با این حال، در واقع می توانید تلاش خود را برای هیدراتاسیون بیش از حد انجام دهید.

نوشیدن بیش از حد آب می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که از تحریک خفیف تا تهدید کننده زندگی متغیر است – و هیدراتاسیون بیش از حد می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت ها در بدن شود. الکترولیت هایی مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم به تنظیم همه چیز از کلیه ها گرفته تا عملکرد قلب کمک می کنند. اگر بیش از حد آب مصرف می‌کنید، ممکن است این الکترولیت‌ها به اندازه کافی در بدن شما وجود نداشته باشد تا عملکرد درست آن را حفظ کند.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که ممکن است مصرف آب شما خیلی زیاد باشد. به خاطر داشته باشید که در حالی که برخی از علائم ذکر شده در زیر می‌تواند به هیدراتاسیون بیش از حد نسبت داده شود، اما می‌تواند نتیجه سایر شرایط یا مسائل پزشکی باشد. در صورت شک با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف غذای شور

خوردن غذاهای بسیار شور می تواند باعث تشنگی و خوردن آب زیاد شود. این واکنش طبیعی بدن است که شما را به نوشیدن آب تحریک می کند، زیرا مایعات به از بین بردن نمک اضافی کمک می کند.

ورزش شدید بدنی

ورزش شدید بدنی می تواند منجر به از دست دادن مایعات قابل توجهی شود، که بدن را وادار می کند تا واکنش تشنگی و در ادامه خوردن آب فراوان را نشان دهد. بهتر است روز شدت ورزش خود تجدید نظر کنید.

خوردن آب زیاد نشانه دیابت شیرین

یکی از علائم اصلی که در افراد مبتلا به دیابت تشخیص داده نشده ظاهر می شود خوردن آب زیاد بر اثر تشنگی بیش از حد است. این به این دلیل است که بدن در استفاده یا تولید انسولین ناکافی است. انسولین برای انتقال قند به سلول ها مهم است و عملکرد نادرست در این فرآیند منجر به افزایش سطح قند خون می شود. قند خون بالا می تواند تشنگی شما را افزایش دهد، زیرا این راهی برای بدن برای رقیق کردن مقدار قند در گردش است.

همچنین بخوانید: خارش لبه های بیرونی واژن نشانه چیست

مصرف آب زیاد نشانه دیابت بی مزه

دیابت بی مزه یک بیماری نادر است که به دلیل کاهش تولید ADH (هورمون ضد ادرار) ایجاد می شود. این هورمون سرعت تولید ادرار را کنترل می کند. این وضعیت همچنین می تواند به دلیل کاهش پاسخ کلیه ها به این هورمون رخ دهد. دیابت بی مزه منجر به تولید ادرار بیشتر، از دست دادن مایعات و کم آبی می شود که تشنگی و در نتیجه مصرف آب زیاد را بیشتر می کند.

خوردن آب زیاد نشانه بارداری

بارداری همچنین می تواند باعث تشنگی بیش از حد شود و یک علامت بسیار شایع در بین زنان باردار است. ممکن است به دلیل نیاز بدن به افزایش حجم مایع در گردش و حفظ سطح طبیعی مایع آمنیوتیک ظاهر شود. تشنگی بیش از حد نیز ممکن است نشانه دیابت بارداری باشد. این نیز یک بیماری نادر است که بیشتر در سه ماهه سوم دیده می شود.

خشکی دهان

خشکی دهان که از نظر پزشکی به عنوان خشکی دهان شناخته می شود، با وقفه در تولید بزاق یا تغییر در ترکیب بزاق مشخص می شود. می تواند باعث احساس خشکی دهان شود که می تواند تشنگی را افزایش دهد. به طور کلی، خشکی دهان با علائم دیگری مانند بوی بد دهان، بزاق غلیظ یا مشکل در جویدن همراه است. به طور کلی ناشی از سیگار کشیدن، اضطراب یا سایر شرایط سلامتی مانند کم خونی، لوپوس یا مولتیپل اسکلروزیس است.

خوردن آب زیاد نشانه اختلال روانی

برخی از بیماری های روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی، افسردگی روان پریشی و اختلال دوقطبی می توانند باعث تشنگی مفرط شوند. به آن پلی دیپسی روان زا نیز گفته می شود و اغلب منجر به تشنگی بیش از حد و تکرر ادرار می شود.

به دلیل افزایش مصرف مایعات و ادرار، سطح سدیم می تواند کاهش یابد و باعث هیپوناترمی شود. این وضعیت می تواند منجر به علائمی مانند گیجی، خواب آلودگی و استفراغ شود.

مصرف برخی داروها

برخی از داروها مانند دیورتیک ها، لیتیوم و داروهای ضد روان پریشی می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث تشنگی شوند.

همچنین بخوانید: مقعدم از داخل زخم شده چیکار کنم؟ زخم داخل مقعدی نشانه چیست؟

مضرات و عوارض خوردن آب زیاد

خطر و خطر اصلی نوشیدن آب زیاد، مسمومیت با آب است، اگرچه این امر نادر است. در طول مسمومیت با آب، آب اضافی در اثر اسمز به نقاطی در بدن با افزایش غلظت املاح مهاجرت می کند. این محل اغلب داخل سلول است و در هنگام مسمومیت با آب، سلول ها شروع به متورم شدن می کنند.

این خطر زمانی افزایش می‌یابد که نورون‌های سیستم عصبی مرکزی شروع به متورم شدن می‌کنند، زیرا فشار داخل جمجمه محصور را افزایش می‌دهد که منجر به علائم گیجی، بی‌حالی، سردرد، خواب‌آلودگی و در شرایط خاص تشنج یا کما می‌شود. مسمومیت با آب همچنین می تواند منجر به اسپاسم عضلانی، نارسایی اندام ها و حتی مرگ شود. اگرچه مسمومیت با آب خطرناک و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است، اما بسیار نادر است و کم آبی یک بیماری بسیار شایع است که اگر به آن توجه نشود به همان اندازه خطرناک است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از فانی لندبا موضوع زیاد آب خوردن نشانه چیست؟ مضرات و عوارض خوردن آب زیاد برای شما مفید باشد. توجه داشته باشید هر گونه تغییر غیر معمول در بدن را جدی بگیرید و به دنبال دلایل بروز آن باشید تا همواره بدنی سلامت داشته باشید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!