فانی لند‌

راهنمای کامل و جذاب: معجزه میخک در درمان عفونت واژن، تقویت سلامت رحم و بهبود دوران پریود!

میخک برای عفونت واژن

میخک به دلیل خواص دارویی خود مشهور است و بیش از 2000 سال است که در طب سنتی به عنوان درمانی برای دندان درد، سوء هاضمه و سایر مشکلات سلامتی استفاده می شود. از آنجایی گیاه دارویی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، که مزایایی برای سلامت اندام جنسی خانم ها و آقایان دارد. در مورد مصرف میخک برای عفونت واژن، می توانند به سلامت عمومی بدن زنان کمک کند. در ادامه طریقه مصرف میخک برای عفونت واژن و خواص میخک برای تقویت رحم و پریودی را شرح می‌دهیم.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص مترونیدازول 500 برای عفونت واژن

میخک برای عفونت واژن

مطالعات فواید سلامتی میخک مانند کاهش قند خون و توقف رشد باکتری ها و اثر ضد قارچی را نشان داده اند که می تواند برای مبارزه با عفونت های واژن استفاده شود. از این رو، زنان می توانند میخک را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند تا به آنها در مبارزه با مشکلات زنان کمک کند. علت مفید بدون میخک برای عفونت واژن این است، حاوی انواع ترکیبات ضد قارچی است، از جمله:

اوژنولاوژنیل استاتکاریوفیلنایوکاریوفیلن

اوژنول قوی ترین آنها است، با خواص ضد عفونی کننده که نشان داده شده است سلول‌های مخمر کاندیدا را می کشد. اوژنول همچنین یک محرک سیستم ایمنی است، به این معنی که به افزایش قدرت بدن در مبارزه با بیماری کمک می کند.

فعالیت ضد قارچی قوی میخک به این معنی است که از آن برای درمان انواع عفونت های قارچی و علائم مرتبط با قارچ استفاده می شود، مانند رشد بیش از حد کاندیدا و ضد قارچ استفاده می شود. روغن میخک “اثر کشنده سریع” روی سلول‌های مخمر خاصی دارد و فعالیت قارچ‌کشی آن روی کاندیدا آلبیکنس مشابه ضدعفونی‌کننده‌های درجه بیمارستانی مانند پوویدون ید و کلروکسیلنول است.

روغن میخک و روغن اوژنول اثرات ضد قارچی قابل توجهی در برابر انواع مختلف قارچ از جمله قارچ هایی که به داروهای دارویی مانند فلوکونازول مقاوم شده بودند، داشتند.

میخک دارای خواص ضد انگلی

اعتقاد بر این است که اوژنول موجود در میخک با حل کردن پوشش بیرونی تخم‌های انگلی به مبارزه با انگل‌ها در روده کمک می‌کند. این کار در ترکیب با گردوی سیاه و افسنطین بسیار مؤثرتر است، زیرا اوژنول باعث می شود گردو سیاه و افسنطین راحت تر به تخم ها حمله کنند و چرخه زندگی انگل ها را بشکنند.

همچنین بخوانید: درمان عفونت واژن در خانه با نمک

تقویت کننده سیستم ایمنی

خواص ضد عفونی کننده قوی اوژنول موجود در روغن میخک نه تنها سلول های مخمر را از بین می برد، بلکه باعث تحریک تولید سلول های ایمنی در بدن می شود. مطالعات نشان داده اند که میخک می تواند پاسخ سیستم ایمنی استخوان بازو را تقویت کند و توانایی بدن برای دفع عفونت های آینده را تقویت کند.

مبارزه با عفونت

میخک به دلیل اثر ضد میکروبی آن می تواند برای مبارزه با عفونت های باکتریایی (به ویژه باکتری های استافیلوکوکوس و E. coli) و همچنین عفونت های قارچی استفاده شود. اعتقاد بر این است که این عمل مربوط به حضور اوژنول، متیل سالیسیلات، کامفرول، اسید گالیک و اسید اولئانولیک است که معمولاً در میخک یافت می شود.  به نظر می رسد این اجزاء پروتئین هایی را که با غشای سلولی باکتری ها واکنش می دهند، دناتوره می کنند. آنها نفوذپذیری غشا را تغییر می دهند و از رشد و تکثیر آنها جلوگیری می کنند.

خواص آنتی اکسیدانی

علاوه بر این، میخک سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به مبارزه با عفونت ها و کاهش خطر برخی بیماری های مقاربتی کمک کند. بنابراین، اگر به دنبال راهی طبیعی برای تقویت زندگی جنسی خود هستید، ممکن است ارزش داشته باشد که میخک را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از آن برای رایحه درمانی در لحظات صمیمی استفاده کنید.

همچنین بخوانید: کپسول داکسی سایکلین برای عفونت واژن

طریقه مصرف میخک برای عفونت واژن

میخک را می توان در کیک، نان، دسر و آبگوشت سوپ قرار داد. با این حال، مصرف میخک به شکل چای بیشترین فواید درمانی را تضمین می کند، به ویژه زمانی که چای میخک با دارچین، لیمو یا زنجبیل تهیه شود.

چای از میخک تازه

10 گرم میخک را در قابلمه ای با 1 لیتر آب بریزید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. سپس اجازه دهید خنک شود، صاف کنید و تا 3 بار در روز بنوشید.

چای از پودر میخک

300 تا 500 میلی گرم پودر رقیق شده در آب را 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

چای روغن میخک

برای تهیه چای با اسانس میخک، 1 تا 2 قطره در آب گرم اضافه کنید و 1 تا 3 بار در روز بنوشید. مطمئن شوید که اسانس را رقیق کنید، زیرا عصاره میخک در واقع یک ماده بسیار قوی است.

استفاده از روغن های ضروری

2 یا 3 قطره را روی یک گلوله پنبه بمالید و در جایی که می خواهید بمالید.

خواص میخک برای تقویت رحم و پریودی

خواص میخک در پریودی

قرن هاست که میخک به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد مورد تجلیل قرار گرفته است. این ادویه از یک درمان موثر برای دندان درد گرفته تا کاهش عفونت های تنفسی، به دلیل خواص دارویی آن مورد احترام قرار گرفته است. و اکنون، تحقیقات نشان می دهد که میخک ممکن است مزیت دیگری نیز داشته باشد – کاهش علائم قاعدگی. میخک حاوی ترکیبی به نام اوژنول است که به خواص ضد التهابی معروف است و آن را به یک درمان طبیعی برای گرفتگی و نفخ تبدیل می کند.

علاوه بر این، میخک برای افزایش رضایت جنسی از طریق افزایش جریان خون در اندام تناسلی تبلیغ شده است. بنابراین، اگر به دنبال راهی طبیعی برای کاهش علائم قاعدگی و در عین حال افزایش لذت هستید، ممکن است زمان آن رسیده است که میخک را در رژیم غذایی خود وارد کنید.

همچنین بخوانید: قرص فلوکونازول ۱۰۰ برای عفونت واژن

خواص میخک برای تقویت رحم

بسیاری از داروهای گیاهی می توانند به بهبود باروری زنان کمک کنند. فایده اصلی میخک برای یک زن این است که ممکن است شانس بارداری او را افزایش دهد. طب سنتی معتقد است که نوشیدن آب میخک ممکن است به تحریک تخمک گذاری کمک کند. بسیاری از زنانی که قصد بارداری دارند از آب میخک برای بهبود باروری خود استفاده می کنند. تصور می شود که مزایای آب میخک باعث بهبود ترشح LH می شود. LH هورمونی است که به تخمدان ها در آزادسازی تخمک در طول تخمک گذاری کمک می کند.

سخن آخر

در این مطلب از فانی لندطریقه مصرف میخک برای عفونت واژن و خواص میخک برای تقویت رحم و پریودی را ارائه دادیم. با وجود گیاهی بودن این داروی ضد عفونت، زنان باردار و شیرده لازم است پیش از شروع به استفاده دارویی از میخک با پزشک خود مشورت کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!