فانی لند‌

چگونه پوست را جوان نگه داریم

چگونه پوست را جوان نگه داریم

هر سال که می گذرد، تعداد فزاینده ای از شمع ها را روی کیک تولد خود فوت می کنید و خاطرات سفر زندگی را به یاد می آورید. از گام برداشتن در حرفه خود گرفته تا به دست آوردن اعتماد به نفس، بالا رفتن سن چیزی است که باید با خوشحالی پذیرفت. به علاوه، این تحقیق در حال انجام است و مطالعات نشان می‌دهند که شادی در واقع با افزایش سن افزایش می‌یابد.

با این حال، وقتی نوبت به پوست ما می‌رسد، این کمک می‌کند که نیازی به نشان دادن خردی که به دست آورده‌ایم یا سعادتی که تجربه کرده‌ایم را نداشته باشیم. خوشبختانه، ده ها راه برای حفظ درخشش جوانی شما وجود دارد. بهترین از همه این است که وقتی چهره ما درخشندگی درونی ما را منعکس می کند، زندگی رنگ با شکوه تری به خود می گیرد.

8 نکته دقیق ما را در مورد حفظ جوانی پوست خود بخوانید – و این جهش در قدم شماست.

از پوست خود محافظت کنید

استفاده از SPF مسلماً رایج‌ترین توصیه‌ای است که در هنگام پرسیدن اینکه چگونه جوان بمانید. دلیلی برای این وجود دارد مطالعات نشان می دهد که اشعه های مضر خورشید مسئول 80 درصد از علائم پیری هستند.

ترکیبی از اشعه UVA و UVB درخشندگی شما را از بین می برد و ممکن است منجر به مشکلات مراقبت از پوست شود، از جمله:

لکه های پیری (تاریک).
رنگ پوست ناهموار
خطوط ظریف و چین و چروک
هایپرپیگمانتاسیون
با توجه به بنیاد سرطان پوست، چندین نشانه کمتر آشکار دیگر نیز از پوست آسیب دیده در اثر نور خورشید وجود دارد، از جمله شکستگی عروق خونی و قرمزی گردن – که به جرأت می توان گفت، اجتناب از آنها مفید است.

برای این منظور، مانند هر روز، از یک مرطوب کننده روزانه با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

این در مورد اعماق ضعیف زمستان نیز صدق می کند. در حالی که ممکن است به نظر برسد که در ابری ترین و تاریک ترین فصول یک مهلت از خورشید وجود دارد، متخصصان پوست ادعا می کنند که پرتوهای خورشید در زمستان می تواند حتی خطرناک تر باشد. نزدیک به 80 درصد از اشعه UV از برف منعکس می شود. در مقایسه، 25 درصد از اشعه ماوراء بنفش از شن منعکس می شود

SPF را در روتین مراقبت از پوست صبح خود ببافید و اگر قصد دارید زمان زیادی را در بیرون از خانه بگذرانید، از کلاه استفاده کنید.

در موقعیتی که می خوابید تجدید نظر کنید

خورشید تنها عامل ایجاد خطوط و چین و چروک نیست. نحوه خوابیدن شما همچنین می‌تواند بر روی پوست صاف و لطیفی که می‌خواهید به آن برسید یا حفظ شود، تأثیر بگذارد.

اگر عادت به خوابیدن روی صورت یا پهلو دارید، به خاطر داشته باشید که تمام آن ساعات فشرده کردن صورت (و سینه) روی یک سطح ممکن است منجر به چین و چروک شود. در اینجا نحوه حل آن آمده است:

به خودتان آموزش دهید که به پشت بخوابید، که باعث می شود پوست صورت، گردن و سینه شما آزاد و باز بماند.
روی یک روبالشی بامبو یا ساتن سرمایه گذاری کنید تا از میزان اصطکاک که پوست سالم با آن مواجه می شود، اگر در نهایت به حالت جنین خم شوید یا رو به پایین بخوابید، کاهش دهید.
هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید تا با جلوگیری از تجمع خون و مایعات زیر چشم، از پف و حلقه های راکون مانند جلوگیری کنید.

اولویت خواب، پریود

آن روزهای شلوغ و بدون تجملات را به خاطر دارید که می توانستیم با پنج ساعت خواب راحت بمانیم و همچنان فوق العاده به نظر برسیم؟ در حالی که مطمئناً سالم نبود، اما زمانی که خوابمان را کم می‌کردیم، پوست ما کمی بخشنده‌تر به نظر می‌رسید.

مجموعه تحقیقات فزاینده ای نشان می دهد که خواب عمیق و ترمیم کننده به اندازه تغذیه مناسب و هیدراتاسیون کافی برای سلامتی ما ضروری است. این فقط برای کمک به ما در حفظ یک رفتار روشن یا سریع در رفلکس های خود ضروری نیست. مطالعات نشان می دهد که یک شب کم خوابی ممکن است بر سلامت و ظاهر پوست ما تأثیر بگذارد و منجر به شود:

لب هایی که در گوشه ها آویزان می شوند
چشمان باد کرده
پلک هایی که آویزان هستند
چین و چروک
چرا؟ زیرا پوست شما اکثریت قریب به اتفاق وظایف ترمیمی خود را هنگام خواب انجام می دهد، از سنتز کلاژن گرفته تا ترمیم اثرات اشعه ماوراء بنفش.

متأسفانه، تحقیقات همچنین نشان می دهد که افراد با افزایش سن برای داشتن یک خواب خوب در شب تلاش می کنند. داروها، تغییرات سبک زندگی (مانند ورزش کمتر)، و کاهش میزان ملاتونین و هورمون رشد – دو “پیام رسان شیمیایی” که برای خواب بسیار مهم هستند – همگی می توانند باعث شوند که ما در طول شب پرت و چرخش کنیم و روند بهبود طبیعی بدن را مختل کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، زمان خواب را به یک رویداد تسکین دهنده و آرامش بخش تبدیل کنید. با یک حمام آب گرم آرامش‌بخش استراحت کنید، زمان نمایشگر خود را کاهش دهید و اتاق خود را راحت، تمیز و خنک نگه دارید. و اگر مشکلات خواب همچنان ادامه دارد، ممکن است بخواهید یک قرار ملاقات با پزشک خود تعیین کنید. پوست (و بدن و ذهن) شما به اندازه کافی از شما تشکر خواهد کرد.

به رتینول برسید

هزاران محصول ضد پیری در بازار وجود دارد، اما رتینول موثرترین راه حل بدون نسخه برای کاهش علائم پیری زودرس پوست است. رتینول که از ویتامین A مشتق شده است، اثربخشی خود را از نظر کاهش برخی از واضح ترین “عوارض جانبی” حرکت دائمی رو به جلو در زمان ثابت کرده است.

به طور خاص، رتینول این قدرت را دارد که:

به طور طبیعی پوست خود را لایه برداری کنید – لایه برداری یکی از کلیدهای حفظ پوست شاداب و فنری است. رتینول مانند یک لایه بردار سنتی است. تفاوت این است که از ایجاد پوست مرده جلوگیری می کند در حالی که لایه بردارهای سنتی پیوند بین سلول های مرده پوست را می شکند. با این وجود، پوست خاکستری، کدر و خشک را تغییر می دهد – تا لایه روشن تر و سالم تر زیر آن آشکار شود.
پوست صورت خود را حجیم کنید – با افزایش سن افراد، کلاژن و الاستین کمتر و کمتری تولید می کنند، دو پروتئین طبیعی تولید شده که برای حفظ ساختار، انعطاف پذیری و چاق شدن پوست آن ها ضروری است. در واقع، دقیقاً به همین دلیل است که پوست آسیب دیده و کمتر جوان آن ظاهر «توخالی» مشخصه دارد. رتینول با تحریک تولید کلاژن و الاستین در مقابله با این مشکل عمل می کند. این پتانسیل را دارد که ظاهر منافذ بزرگ، خطوط ریز و چین و چروک را به حداقل برساند.
بهبود رنگ پوست – آسیب های ناشی از نور خورشید فقط باعث ایجاد خطوط و چین و چروک نمی شود: همچنین می تواند تأثیر زیادی بر یکنواختی رنگ پوست شما داشته باشد. رتینول ممکن است به هیپرپیگمانتاسیون کمک کند تا پوست شما را به تعادل بازگرداند.
برای یادگیری نحوه ادغام رتینول در روتین مراقبت از پوست خود، با یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره مشورت کنید. مراقبت از پوست اثبات شده از فناوری پیشرفته برای توسعه یک مجموعه مراقبت از پوست شخصی با فرمولاسیون هایی با استفاده از رتینوئید سرم هیالورونیک  ,  سرم نیاسینامید برای هدف قرار دادن نگرانی های ضد پیری استفاده می کند. ادامه رژیم مراقبت از پوست ما به پوست شما کمک می کند تا به رتینول و سایر مواد فعال عادت کند، زیرا به طور خودکار در مقادیر تدریجی برای بازگرداندن درخشندگی شما وارد می شود.

احیا با ویتامین C

چیزی که زمانی برای جلوگیری از سرماخوردگی های زمستانی در نظر گرفته می شد، به یکی از ستوده ترین و ارزشمندترین مواد مراقبت از پوست تبدیل شده است. و در حالی که مطمئناً می توانید مصرف ویتامین C خود را با مکمل های غذایی و رژیم غذایی سرشار از محصولات تقویت کنید، تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C موضعی – یا آنچه در ژل، کرم دور چشم یا سرم پیدا می کنید – موثرتر است.

علاوه بر تشویق تولید کلاژن، سرم ویتامین سی ممکن است فواید سلامتی زیادی برای پوست شما داشته باشد، مانند:

با یکنواخت کردن رنگ پوست، درخشش طبیعی خود را افزایش دهید
ترمیم غضروف و پوست آسیب دیده
کاهش علائم خطوط ریز و چین و چروک
خوشبختانه، ویتامین C در اکثر فرمول‌های ست پوست ما موجود است و به شما امکان می‌دهد آن را به راحتی در رژیم مراقبت از پوست خود ببافید.

پوست خود را از درون به بیرون تغذیه کنید

همانطور که محصولات موضعی می توانند فوق العاده مفید باشند، سلامت پوست شما نیز عمیقاً تحت تأثیر آنچه مصرف می کنید – از جمله میزان آبی که می نوشید و غذاهایی که می خورید، می شود.

ممکن است در حال حاضر از یک رژیم غذایی کامل (حداقل در بخشی از زمان) پیروی کنید، اما اگر می‌خواهید چگونه پوست را جوان نگه دارید، می‌خواهید به طور خاص غذاهای ضد التهاب را در اولویت قرار دهید. ارتباط مستقیمی بین التهاب، مانند اشعه ماوراء بنفش، و علائم آسیب نوری و پیری وجود دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، با قرار دادن این مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان در رژیم غذایی خود، با رادیکال های آزاد مبارزه کنید.

کلم بروکلی
ماهی های چرب (مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی)
زغال اخته، تمشک، تمشک و توت فرنگی
آووکادو
فلفل
انگور
قارچ
گوجه فرنگیها
گیلاس
این را با استفاده از روغن زیتون فوق بکر هنگام پختن و استراحت با یک فنجان چای سبز داغ و یک تکه شکلات تلخ افزایش دهید – هر دو نشان داده اند که التهاب را کاهش می دهند.

از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و عطش صورت خود را برطرف کنید

پاکسازی مضاعف مدتی است که مد شده است، اما اکنون در میان شیفتگی پوست شیشه ای محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

تمیز نگه داشتن پوست شما از آلودگی و باکتری یکی از راه های طلایی برای داشتن پوستی درخشان است، اما پاکسازی بیش از حد، به ویژه با مواد شیمیایی هش، می تواند پوست شما را از رطوبت بسیار مورد نیاز محروم کند و دید خطوط ریز و چین و چروک را تشدید کند.

هنگامی که صورت خود را می شویید، از یک پاک کننده صورت غنی و کرمی که فاقد مواد افزودنی مضر مانند پارابن و سولفات است استفاده کنید و پس از استفاده از سرم، از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست خود را به خوبی هیدراته نگه دارد.

اجازه دهید چهره شما آرام شود

ممکن است از تعداد حالات صورت ما به صورت روزانه و حتی ساعتی تعجب کنید. از چشم دوختن به صفحه گوشی هوشمند گرفته تا بالا انداختن ابروهایمان با شوک وقتی می‌دانیم چه کسی در اتاق راه می‌رود، چهره‌های ما اغلب سخت مشغول کار هستند.

با گذشت زمان، این حالات صورت، که چین و چروک‌های پویا و موقتی ایجاد می‌کنند، می‌توانند به چروک‌های استاتیک عمیق‌تر تبدیل شوند – چیزی که ما که به دنبال راه‌هایی برای جوان نگه داشتن پوست هستیم، می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم.

این به این معنی نیست که مانند مجسمه به نظر برسید و از خنده، لبخند زدن، گریه کردن و اخم کردن خودداری کنید. در عوض، اجازه دهید ماهیچه های صورتتان اینجا و آنجا خنک شوند. فک خود را شل کنید، گوشی هوشمند خود را به صورت خود نزدیک کنید (یا عینک بزنید) و آرامش درونی خود را فرا بگیرید.

با مراقبت از پوست اثبات شده، پوستی درخشان و جوان داشته باشید
در حالی که پیری اغلب می‌تواند باعث رپ بد شود، اما زیبایی نیز دارد – به خصوص زمانی که پوستی جوان و برجسته داشته باشید. با مراقبت مهربانانه و مداوم از پوست خود، به همان اندازه که احساس می کنید جوان به نظر خواهید رسید.

مراقبت از پوست اثبات شده شریکی است که باید در این سفر همراهی کند. پس از انجام یک آزمون سریع اما کامل پوست، ما لیستی از مواد محافظ پوست را در اختیار شما قرار می دهیم که به شما کمک می کند تا در هر سال جدید با خوشحالی جشن بگیرید.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!