فانی لند‌

درمان خانگی اسهال کودکان زیر دو سال + شربت اسهال کودکان زیر دو سال

بهترین روش های درمان خانگی اسهال کودکان زیر دو سال را در این مطلب از فانی لندبخوانید.

درمان خانگی اسهال کودکان زیر دو سال

اگر کودک نوپا شما از اسهال رنج می برد، چند درمان خانگی آسان وجود دارد که می توانید امتحان کنید. برخی از این درمان‌های خانگی برای اسهال در کودکان نوپا تنها به چند دقیقه از زمان شما نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به کمی تلاش بیشتر از سوی شما نیاز داشته باشند. با این حال، اگر کوچولوی شما در خلاص شدن از شر اسهال خود مشکل دارد، همه آنها قطعا ارزش امتحان کردن را دارند.

همچنین بخوانید: درمان شپش سر کودکان در خانه

درمان خانگی اسهال کودکان زیر دو سال

1. آب

مصرف آب کافی برای کودکانی که دچار اسهال و از دست دادن آب بدن شده اند، بسیار ضروری است.

2. سیب خورشتی با دارچین و عسل

پکتین موجود در سیب (به خصوص بعد از خورش) به چسبیدن مدفوع و جذب آب بیش از حد از روده کمک می کند و در نتیجه اسهال را کنترل می کند.

3. درمان خانگی اسهال کودکان با کشک

کشک با ارائه پروبیوتیک هایی که به کاهش مخاط کمک می کند روده را آرام می کند. به خوبی در برابر باکتری های عفونی در روده عمل می کند. همچنین به تسکین هر گونه درد معده یا گرفتگی در هنگام اسهال کمک می کند.

4. آب نارگیل برای درمان اسهال کودکان

مایعات الکترولیت برای اطمینان از هیدراته شدن بدن ضروری هستند.

5. شربت لیمو

آنها به دلیل افزایش از دست دادن مایعات به بازیابی هیدراتاسیون کمک می کنند.

6. درمان خانگی اسهال کودکان با آب انار

آنها به عنوان عوامل ضد التهابی عمل می کنند و به تسکین دیواره معده کمک می کنند.

7. سیب زمینی آب پز شده

نشاسته پخته شده در سیب زمینی به تشکیل مدفوع جامد کمک می کند و از این رو به درمان اسهال عفونی کمک می کند.

8. آب برنج جوشیده

برنج را در آب اضافی بجوشانید و الک کنید. آب برنج همان آب نشاسته ای است که باقی می ماند و می تواند به حجیم شدن مدفوع و تسکین معده کمک کند

9. استفاده آزادانه از نعناع، ​​زیره و لیمو

این داروها به تجزیه مخاط چسبنده و بهبود هضم کمک می کنند.

10. درمان خانگی اسهال کودکان با سوپ هویج

هویج حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به بهبودی کمک کند. برای ایجاد یک سوپ هویج ملایم، هویج را بجوشانید و پوره کنید.

همچنین بخوانید: برای تبخال لب چی خوبه بزنیم زود خوب بشه

درمان اسهال در سنین مختلف زیر دو سال

کودکانی که با شیر خشک با اسهال مکرر و آبکی تغذیه می شوند:

به دادن شیر خشک ادامه دهید اما بیشتر غذا بدهید. به اندازه‌ای که کودکتان می‌خورد شیر خشک بدهید.فرمول را به روش معمولی مخلوط کنید. دلیل: فرمول حاوی مقدار زیادی آب است و به آب بیشتری نیاز ندارد.غذاهای جامد: اگر از غذاهای کودک استفاده می کنید، آنها را ادامه دهید. غلات بهترین هستند.

نوزادانی که با شیر مادر با اسهال مکرر و آبکی تغذیه می شوند:

شیر مادر را بیشتر به کودک خود بدهید.همچنین اگر شیر مادر با از دست دادن مایعات سازگاری ندارد، مایعات اضافی بدهید. می توانید از ORS استفاده کنید.غذاهای جامد: اگر از غذاهای کودک استفاده می کنید، آنها را ادامه دهید. غلات بهترین هستند.

کودکان بزرگتر (بیش از 1 سال) با اسهال مکرر و آبکی:

به اندازه‌ای که کودکتان می‌نوشد مایعات به او بدهید. اگر غذاهای جامد هم بخورید، آب خوب است. آب سیب نیز گزینه خوبی است.اگر غذاهای جامد نمی خورید، شیر یا شیر خشک را به عنوان مایع مصرف کنید.احتیاط: از بیشتر آب میوه ها، نوشیدنی های ورزشی پرقدرت یا نوشابه های گازدار استفاده نکنید. دلیل: آنها می توانند اسهال را بدتر کنند.غذاهای جامد: غذاهای نشاسته ای آسان هضم و بهترین هستند. غلات، نان، کراکر، برنج، ماکارونی یا پوره سیب زمینی را ارائه دهید. چوب شور یا کراکر نمکی به افزودن مقداری نمک به وعده های غذایی کمک می کند. مقداری نمک خوب است.همچنین بخوانید: برای آفت دهان چه بخوریم چه نخوریم؟ درمان خانگی آفت دهان سه سوته

شربت اسهال کودکان زیر دو سال

استفاده از شربت اسهال کودکان زیر دو سال مجاز است و می توان از شربت های خوراکی مانند شربت مترونیدازول، دی سیکلومین و لوپرامید به این منظور استفاده کرد:

شربت مترونیدازول اسهال کودکان

این شربت برای کودکان زیر دو سال مجاز است و با داشتن خواص آنتی بیوتیک می تواند با انگل ها و باکتری های ایجاد کننده اسهال مقابله کند. با این حال از عوراض مصرف این شربت تهوع، استفراغ و طعم فلزی در دهان است. لازم است پیش مصرف دستورالعمل آن به دقت مطالعه شود.

شربت دی سیکلومین کودکان

شربت دی سیکلومین کودکان درمان مفیدی برای اسهال است. این شربت با مهار برخی از گیرنده های موجود در دستگاه گوارش، باعث کاهش شدت اسهال می شود. این شربت اغلب برای کودکانی تجویز می شود که به علت عفونت، بیماری های زمینه ای و عدم تحمل برخی مواد غذایی دچار اسهال هستند.

شربت اسهال کودکان زیر دو سال لوپرامید

این دارو باعث کاهش فعالیت و حرکات روده شده و به این ترتیب شدت اسهال را کاهش می دهد. لوپرامید را طبق تجویز پزشک تا زمانی به کودک بدهید که اسهال کاهش یافت و مدفوع سفت تر شد.

همچنین بخوانید: بهترین پماد برای قارچ کشاله ران

سخن آخر

اسهال یک بیماری شایع در کودکان نوپا است و می تواند کاملاً خسته کننده باشد. خوشبختانه، درمان‌های خانگی اسهال کودکان زیر دو سال می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. ما در اینجا لیستی از این روش های خانگی را ارائه دادیم که امیدواریم مورد توجه شما همراهان قرار گرفته باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!