فانی لند‌

چه عواملی بر روی قیمت خرید لیوان کاغذی عمده موثر است ؟

نوسانات قیمت یک محصول به عوامل متفاوتی نظیر کاهش یا افزایش قیمت مواد اولیه، نوع و کیفیت مواد اولیه، واسطه های فروش، بازار عرضه و تقاضا و… بستگی دارد. در این مطلب عوامل موثر بر قیمت لیوان کاغذی را بررسی می کنیم.

لیوان کاغذی عمده

عوامل موثر بر قیمت عمده لیوان کاغذی چیست ؟

نوع و کیفیت مواد اولیه

لیوان های کاغذی بسته به کاربرد و محل استفاده انواع گوناگونی دارند و مواد اولیه متفاوتی در ساخت آنها به کار می رود و جنس مواد اولیه نیز تاثیر مستقیم بر قیمت آنها دارد به همین دلیل قبل از بررسی عوامل موثر بر قیمت باید با دسته بندی های مختلف لیوان های کاغذی به طور جزيی تر آشنا شویم.

به طور کلی می توان لیوان های کاغذی را بر اساس خواص ظاهری به ترتیب زیر دسته بندی کرد.

* تک جداره و دو جداره
* درب دار و بدون درب
* طرح های عمومی و طرح های تبلیغاتی اختصاصی
* اندازه لیوان ها
و… حال هر کدام از این دسته بندی ها را با هم بررسی می کنیم.

لیوان کاغذی درب دار

لیوان کاغذی تک جداره و دو جداره

لیوان های کاغذی تک جداره متداول ترین و به صرفه ترین نوع لیوان کاغذی هستند و در کنار قیمت مناسب کیفیت متوسطی را برخوردارند اما در کنار این مزایا نقاط ضعفی نیز دارند این لیوان ها تنها از یک لایه کاغذی نسبتا نازک تشکیل شدند، به همین دلیل عایق دما نیستند و سرما یا گرمای نوشیدنی را سریع تر از لیوان های دو جداره از دست می دهند.
لیوان های کاغذی دو جداره از دو لایه مقوا ضخیم ساخته می شوند و عایق خوبی برای حفظ دمای نوشیدنی هستند و مانع ایجاد تعادل دمایی بین محیط و نوشیدنی می شوند اما به دلیل تفاوت قیمت با لیوان های کاغذی تک جداره انتخاب اول برای استفاده روزانه نیستند و بیشتر برای کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند.

لیوان کاغذی درب دار

لیوان کاغذی درب دار و بدون درب

درب لیوان های کاغذی مانع ورود گرد و غبار و آلودگی های محیطی به نوشیدنی می شود و از نظر بهداشتی لیوان کاغذی درب دار انتخاب مناسب تری نسبت به لیوان کاغذی بدون درب است و همچنین درب لیوان تاثیر چشمگیری در حفظ دمای نوشیدنی نیز دارد لیوان های کاغذی درب دار غالبا دوجداره هستند و به همین دلیل زیبایی و مقاومت بیشتری نسبت به لیوان های کاغذی بدون درب دارند و تمام این ویژگی ها باعث می شوند این لیوان یک انتخاب مناسب برای صاحبان کسب و کار مخصوصا کافه ها باشد.

طرح های عمومی و طرح های تبلیغاتی اختصاصی

طرح های عمومی لیوان های کاغذی در تیراژ بالا چاپ می شوند و طرح های گرافیکی، کودکانه، فانتزی، مینیمال، و… را شامل می شوند که منحصر به برند و کسب و کار خاصی نیستند و در حوزه تبلیغات محصول یا برند نقشی ندارند.
طرح های تبلیغاتی اختصاصی در تیراژ سفارشی و مختص به صاحب برند روی لیوان های کاغذی چاپ می شوند و تعرفه چاپ طرح نسبت به نقش و رنگ متفاوت است.

اندازه لیوان ها

لیوانهای کاغذی کوچک که عموما با نام شات شناخته می شوند برای شات های اسپرسو و قهوه در کافه ها یا تست نوشیدنی ها و عرقیات گیاهی در عطاری ها به کار می روند. لیوانهای کاغذی متوسط جنبه عمومی تری در مصرف روزانه دارند اما کاربرد اصلی آنها برای مایعات گرم نظیر چای، قهوه و… است.
لیوانهای کاغذی بزرگ با توجه به حجم زیاد بیشتر برای نوشیدنی های سرد مثل دوغ، نوشابه در رستوران ها، غذاخوری ها، کترینگ ها و… یا آبمیوه ها در کافه ها و … به کار می روند.

لیوان‌های کاغذی به دلیل مقرون به صرفه بودن، قابل بازیافت هستند. راحتی در استفاده، باعث شد تا به انتخابی محبوب برای نوشیدنی‌های گرم و سرد تبدیل شوند. اگر صاحب کافه یا رستوران هستید یا اینکه دفتر کار یا غرفه فروش مواد غذایی دارید، خرید عمده لیوان کاغذی می‌تواند راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه و اطمینان از داشتن لیوان کافی در دسترس باشد.

 چاپ طرح اختصاصی

در بخش تاثیر مواد اولیه بر قیمت محصول به طرح های عمومی و طرح های تبلیغاتی اختصاصی اشاره کردیم و در این بخش جزییات چرایی استفاده از طرح اختصاصی برای کسب و کارها را بررسی می کنیم.

چاپ طرح اختصاصی برای یک وسیله یکبار مصرف بازیافتی چه کاربردی دارد؟

برندسازی و ماندگار شدن در ذهن مشتری هدف تمامی کسب و کارها است و المان سازی شخصی یکی از گام های این مسیر است.
برای درک بهتر ارتباط جواب با سوال، تصور می کنیم که از دو کافه متفاوت یک لیوان کاغذی قهوه خریدیم.
لیوان کاغذی کافه اول بدون طرح اختصاصی و دارای طرح و رنگ معمولی است اما لیوان کاغذی کافه دوم همرنگ دکوراسیون کافه است و برای نوشتن نام و آدرس کافه از طرح و فونت جذابی استفاده شده است.
با قطعیت می توان گفت که کافه دوم در المان سازی شخصی موفق عمل کرده است و در ذهن مشتری ماندگارتر شده است به همین دلیل نباید برای توجیح به یکبار مصرف بودن لیوان کاغذی اکتفا کرد وقتی که می توان بدون توجه به آن برای برندسازی از آن بهره برد.
اگر شما نیز صاحب کسب و کار هستید این نکته را مدنظر قرار دهید و با بررسی تعرفه های چاپ، تفاوت قیمت خرید لیوان کاغذی عادی و اختصاصی خودتان را بدست آورید و ارزش خرید هرکدام را محاسبه کنید.

واسطه های فروش

واسطه های فروش از دیر باز نقشی پررنگ در تعیین و تغییر قیمت محصولات داشتند و به همین دلیل حذف واسطه های اضافی راهکاری تضمین شده برای کاهش قیمت خرید محصول به ویژه به صورت عمده است.
همچنین حذف واسطه های فروش برای صاحبان کسب و کارهای بزرگ یک گام موثر در جهت سود دهی بیشتر و کاهش هزینه ها است رستورانی بزرگ را فرض میکنیم که روزانه بالغ بر دویست عدد لیوان کاغذی مصرف می کند اگر در هر بار سفارش با واسطه لیوان از فروشگاه های متفرقه هزینه اضافه تری نسبت به خرید عمده از کارخانه داشته باشد، چه می شود؟
امروزه پیشرفت تکنولوژی بیش از پیش حذف واسطه ها در خرید را سهولت بخشیده است و با چند کلیک ساده می توان به مبدا فروش و وبسایت های آنلاین فروش دسترسی پیدا کرد و حتی گاهی از رقابت موجود در این فضا نفع برد و از امتیازاتی مانند ارسال رایگان بهره مند شد.

همانطور که در ویکی پدیا آمده یک لیوان کاغذی یک فنجان یکبار مصرف ساخته شده از کاغذ و اغلب اندود یا کاغذ گلاسه با پلاستیک یا موم برای جلوگیری از نشت مایع یا خیس شدن کاغذ است.

البته اگر شما نیز با بازاری های سنتی تر هم نظر هستید که در خرید و فروش آنلاین نمی شود کیفیت محصول را بررسی و از مرغوبیت آن اطمینان حاصل کرد؛ نگران نباشید!
راه حل حذف واسطه ها برای شما خرید مستقیم از کارخانه تولیدی یا عمده فروشی هایی است که سود اندکی روی محصولات می کشند.

منبع خبر : https://sj-cup.ir/price-paper-cups

برچسب ها

, , ,

مطالب مشابه را ببینید!