فانی لند‌

راحتی و کارایی در یک محصول

انتخاب درست و اصولی یک صندلی اداری بسیار حائز اهمیت است و تاثیر بسزایی در راحتی و بهره وری پرسنل دارد. از طرفی با استفاده از صندلی‌های اداری چرخ دار در محیط‌های کاری‌ می‌توان ظاهری زیبا و حرفه‌ای به محیط بخشید و همچنین مانع از خستگی کارکنان در طی روز شد. از این رو می‌توان گفت خرید صندلی اداری استاندارد برای دفاتر ضروری است و باید در هنگام انتخاب آن به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان راهنمای کامل انتخاب صندلی کارمندی با ما همراه باشید.

انواع صندلی اداری

صندلی‌های کارمندی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

صندلی کارمندی
صندلی کنفرانس
صندلی مدیریتی
صندی انتظار
صندلی اپراتوری
صندلی آزمایشگاهی
صندلی کارشناسی
صندلی کانتر

لازم است که اشاره کنیم که هر یک این صندلی‌ها مزیت‌ها و کاربردهای خاصی دارند که موجب شده قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. از این رو برای خرید صندلی کارمندی باید به ویژگی‌های هر یک و استاندارد بودن آن‌ها بیشتر دقت نمود تا محصول انتخابی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در واقع صندلی کارمندی باید دارای ارگونومیک باشد و به نحوی طراحی شده باشد که کارمندان پس از ساعات‌ها نشستن و کار با سیستم دچار کمردرد نشوند و حرکت آسانتری داشته باشند. به طور کلی با انتخاب یک صندلی مناسب‌ می‌توان از ایجاد احساس خستگی در پرسنل جلوگیری نمود.

اهمیت انتخاب یک صندلی کارمندی خوب

دلایل متعددی برای انتخاب و خرید صندلی اداری خوب وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

کمک به حفظ سلامتی در طولانی مدت

برای انتخاب یک صندلی اداری مناسب و تست آن باید مدت زمان زیادی روی آن بنشینید. زیرا بعضی از صندلی‌ها از نظر ظاهری دارای طراحی راحتی هستند ولی بعد از چند ساعت نشستن روی آن‌ها احساس خستگی خواهید داشت. دقت داشته باشید که طراحی غیر استاندارد و نامناسب صندلی موجب اثرگذاری منفی بر روی سلامتی کارمندان‌ می‌شود.

نیاز به جایگزین نمودن با صندلی‌های قدیمی

معمولا صندلی‌هایی که در ادارات وجود دارد تقریبا هفته‌ای 40 ساعت از آن‌ها استفاده‌ می‌شود. اما مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که عمر هر صندلی کارمندی 7 الی 10 سال است و پس از آن احساس راحتی اولیه را نخواهد داشت.

ویژگی‌های یک صندلی کارمندی استاندارد و ارگونومیک

صندلی‌های اداری استاندارد و ارگونومیک دارای ویژگی‌های خاصی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

طراحی ساده مطابق با اصول ارگونومیک

صندلی‌های استاندارد عمدتا طراحی‌های ساده‌ای دارند و طراحی آن‌ها با توجه به اصول ارگونومیک انجام شده است تا موجب بهبود راحتی، سلامتی و بهره وری پرسنل شود.

تنظیمات متنوع

صندلی‌های ارگونومیک تنظیمات گسترده ای به منظور تنظیم ارتفاع، زاویه نشستن و عمق صندلی دارند و افراد می‌توانند متناسب با نیازهای خود به صورت دقیق صندلی را تنظیم نمایند.

پشتیبانی از تمامی قسمت‌های بدن

صندلی‌های ادارای استاندارد از پشتیبانی مناسبی از کمر، ناحیه گردن و بازوها برخوردار است. به این ترتیب به حفظ راحتی و پیشگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی کمک‌ می‌نماید.

به طور کلی این صندلی‌ها به نحوی طراحی و تولید می‌شوند که از نواحی مختلف بدن به خوبی پشتیبانی‌ می‌کنند و با توجه به اینکه مطابق با اصول ارگونومیک طراحی‌ می‌شود می‌توانند به بهبود راحتی و سلامتی فرد کمک کنند.

نکات مهم در انتخاب صندلی کارمندی

در هنگام انتخاب و خرید صندلی کارمندی مناسب باید به نکاتی توجه نمود تا بتوان بهترین و استانداردترین گزینه را خریداری کرد. از مهم‌ترین نکات در انتخاب صندلی اداری خوب‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قابل تنظیم بودن ارتفاع صندلی

در دفترچه راهنمای صندلی‌های اداری به قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره‌ می‌شود و باید به این موضوع دقت داشته باشید. این قابلیت موجب‌ می‌شود که بتوانید وضعیت پاهای خود را متناسب با ارتفاع صندلی به راحتی تنظیم کنید. در واقع بیش از حد کوتاه بودن ارتفاع صندلی موجب‌ می‌شود که فشار زیادی به زانوها وارد شود.

داشتن شیب کنترل

از دیگر مواردی که در انتخاب صندلی کارمندی باید به آن توجه کنید داشتن شیب کنترل است، زیرا زاویه پشتی صندلی خیلی اهمیت دارد. در واقع قابلیت تنظیم پشتی صندلی موضوع بسیار مهمی است و پزشکان ستون و فقرات معتقد هستند که تکیه دادن به عقب پشتی صندلی موجب محافظت از ستون فقرات‌ می‌گردد.

متناسب بودن ابعاد صندلی

مناسب بودن ابعاد صندلی کارمندی نیز خیلی اهمیت دارد و باید صندلی استانداردی را انتخاب کنید که سایز آن مطبق بدن شما باشد. در صورتی که صندلی باریک باشد با نشستن روی آن احساس تحت فشار بودن خواهید داشت. همچنین در صورت بزرگ بودن بیش از صندلی به سمت جلو قوز خواهید کرد. بنابراین در هنگام انتخاب صندلی اداری باید به پهنا و بلندی صندلی بیشتر دقت کنید.

استاندارد بودن دسته‌های صندلی

لازم به ذکر است که دسته‌های صندلی موجب محافظت از گردن و شانه‌ها می‌شود. البته جثه افراد با یکدیگر متفاوت است و فقط داشتن دسته صندلی چندان اهمیت ندارد. مثلا در صورتی که دسته‌های صندلی در بالا نصب شوند باعث کشیدگی ماهیچه‌های شانه‌ها خواهد شد.

استفاده از روکش و لایه داخلی مناسب

صندلی‌های کارمندی از تنوع بالایی برخوداراند و از نظر جنس رویه با یکدیگر متفاوت هستند. بهتر است که صندلی کارمندی را انتخاب نمایید که پشتی آن توری داشته باشد تا بتوانید حس تنفس و تهویه را احساس کنید. همچنین بعضی از صندلی‌های اداری روکش چرمی و چرم مصنوعی دارند که در زیبایی محیط و جلب ارباب رجوع موثر هستند.

چرخ دار بودن صندلی اداری

معمولا بیشتر صندلی‌های اداری دارای چرخ هستند که موجب‌ می‌شود حرکت آسان تری داشته باشند.

حفظ گودی کمر با صندلی اداری مناسب

صندلی کارمندی انتخابی باید به نحوی باشد که موجب حفظ گودی کمر شود. معمولا بیشتر صندلی‌هایی که برای محیط‌های اداری طراحی‌ می‌شوند به محافظت از گودی کمر می‌پردازند. بنابراین در زمان خرید صندلی حتما به ارگونومی آن دقت کنید.

قیمت صندلی کارمندی

قیمت صندلی کارمندی متفاوت است و با توجه به کیفیت، مواد استفاده شده، طراحی و ویژگی‌های صندلی تعیین‌ می‌شود. صندلی‌های اداری ساده که ویژگی‌های خاصی ندارد خیلی مناسب است. اما صندلی‌های دارای قابلیت‌های خاص مانند صندلی ارگونومیک، صندلی اداری مدرن، صندلی طبی و… از قیمت گران‌تری برخوردار هستند. همچنین قیمت صندلی‌های کارمندی برندهای مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است و محصولات برندهای معروف از قیمت بالاتری برخوردار اند.

خرید صندلی کارمندی

اکنون که با ویژگی‌های صندلی کارمندی استاندارد و ارگونومیک آشنا شدید راحت‌تر می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. اما برای خرید با کیفیت‌ترین صندلی‌های اداری باید حتما به یک فروشگاه معتبر مراجعه نمایید وبرندهای معتبر را انتخاب کنید تا خریدی رضایت بخش داشته باشید. برای خرید بهترین صندلی‌های اداری‌ می‌توانید به فروشگاه معتبر و با سابقه درخشان طراحان چیدمان ارک مراجعه نمایید. این مجموعه بزرگ‌ترین فروشگاه مبلمان اداری غرب تهران است که با داشتن نمایندگی بیش از14 برند معتبر صنعت مبلمان اداری با کیفیت‌ترین محصولات را با تضمین کیفیت و قیمت ارائه‌ می‌دهد. جهت آشنایی بیشتر با انواع صندلی اداری و سایر محصولات این مجموعه کافیست به سایت فروشگاه طراحان آرک مراجعه کنید.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!