فانی لند‌

رازهای پیشگیری: چگونه زندگی سالم خود را تضمین کنیم؟ • مجله تصویر زندگی

داشتن موهایی پرپشت و یک دست یکی از مولفه‌های مهم زیبایی در چهره هر فردی است که علاوه بر جذابیت صورت، باعث می‌شود سن شما کمتر از آنچه هست به نظر برسد. در مقابل، ریزش مو یک معضل بسیار بزرگ محسوب می‌شود و افراد به‌محض اینکه احساس ریزش مو پیدا می‌کنند به مراکز درمانی مراجعه و به دنبال راهی برای درمان می‌گردند.

(قرص فیتو یک قرص اورجینال ایتالیایی برای جلوگیری از ریزش مو را از فروشگاه خوشگل شو با ضمانت اصالت خرید کنید.)

مشکل ریزش مو، آقایان را بیشتر از خانم‌ها درگیر می‌کند که این موضوع دلایل متعددی دارد. در این مقاله قصد داریم راجع به ریزش مو آقایان و دلایل و راهکارهای پیشگیری از آن صحبت کنیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مهم‌ترین علت ریزش مو در مردان

بر اساس مطالعات علمی می‌توان گفت از دست دادن روزانه ۹۰ تا ۱۱۰ تار مو یک موضوع کاملاً طبیعی است. در واقع ریزش این مقدار مو در طول شبانه روز باعث می‌شود که رشد موها بهتر و پوست سر در شرایط مطلوب‌تری قرار بگیرد، اما این موضوع زمانی خطرناک می‌شود که احساس کنید تعداد تار موهایی که از دست می‌دهید بیشتر و حجم و تراکم موهایتان کمتر شده است.

ریزش مو آقایان اغلب به دلایل ژنتیکی و ارثی اتفاق می‌افتد. ریزش‌هایی که به این علت ایجاد می‌شوند، معمولا از وسط سر آغاز و به مرور به پشت و بغل موها پیشروی می‌کنند. اما دلایل ریزش مو تنها به این موارد محدود نمی‌شود. از جمله دلایل ریزش مو آقایان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استرس

استرس و اضطراب یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که امروزه افراد با هر سنی به آن دست و پنجه نرم می‌کنند و از مشکلات ناشی از آن رنج می‌برند. بی‌شک یکی از دلایل ریزش مو آقایان وجود اضطراب و تنش‌های روانی است. استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و عملکرد برخی از ارگان‌های آن را با اختلال روبه‌رو می‌کند و در نهایت باعث ریزش مو می‌شود.

آسیب جسمی

از دیگر عوامل ریزش مو آقایان می‌توان به آسیب‌های جسمی مانند تصادف‌های شدید و عمل‌های جراحی اشاره کرد. علاوه بر آن بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا باعث ایجاد اختلال در روند رشد موها شده و در نهایت باعث ریزش مو آقایان می‌شود.

مصرف بیش از حد ویتامین A

برخلاف باور بسیاری از افراد اگر بیش از حد از مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده کنید، هیچ اتفاق خارق‌العاده‌ای در بدن شما اتفاق نمی‌افتد؛ چرا که بدن در طول شبانه روز تنها به مقدار مشخصی از ویتامین‌ها نیاز دارد. جالب است بدانید که مصرف بیش از حد ویتامین آ یکی از دلایل ریزش مو در مردان به‌شمار می‌رود. این ویتامین از ویتامین‌های محلول در چربی به‌شمار می‌رود که اگر بیش از حد استفاده شود واکنش‌های سمی در بدن ایجاد می‌کند.

کمبود پروتئین در رژیم غذایی

سلامت، تقویت مو و رشد مو تا حد زیادی به پروتئین‌های موجود در بدن وابسته است؛ بنابراین یکی از دلایل ریزش مو آقایان به کمبود پروتئین در بدن آن‌ها مربوط می‌شود. اگر با مشکل ریزش مو مواجه هستید، حتما پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کاهش وزن

امروزه افراد زیادی با مشکل اضافه وزن مواجه هستند و از مشکلات ناشی از آن رنج می‌برند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از آن‌ها به صورت خودسرانه به سراغ رژیم‌های غذایی غیر اصولی بروند و با خوردن کمتر برخی از مواد غذایی مورد نیاز برای بدن، با مشکل کاهش رشد مو و ریزش مو مواجه شوند. اگر به تازگی وزن زیادی کم کرده‌اید و با مشکل ریزش مو مواجه شده اید، حتما به پزشک مراجعه و با انجام آزمایشات مربوطه، کمبود ویتامین‌ها و پروتئین‌های موجود در بدن خود را بررسی کنید.

اما به غیر از این موارد عواملی نظیر شیمی درمانی برای درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان، بیماری لوپوس، آره ئاتا، مصرف داروهای خاص، افزایش سن، مصرف کم آب، سیگار کشیدن، مصرف الکل و… از دلایل ریزش مو آقایان به شمار می‌روند.

روش‌های موثر بر کاهش ریزش مو و کنترل آن

برای درمان ریزش مو آقایان هیچ راه حل صد درصدی و مطمئنی وجود ندارد و همه راه‌هایی که پیش روی شما است تنها می‌تواند در کاهش ریزش مو یا کنترل آن تاثیرگذار باشد.

(مکمل فیتو ، پرفروشترین قرص ضد ریزش مو در سال ۲۰۲۳ ، یک قرص ایتالیایی که برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است را از فروشگاه خوشگل شو با ضمانت اصالت خرید کنید.)

علاوه بر مصرف داروها و مکمل‌هایی که پزشک به شما ارائه می‌دهد رعایت یک سری نکات می‌تواند نقش موثری بر کاهش ریزش مو و کنترل آن داشته باشد. این نکات عبارتند از:

استفاده از شامپوی مناسب

شستن صحیح موها

روغن درمانی

استفاده از لوازم شخصی

از دیگر راهکارهای مناسب برای کنترل ریزش مو آقایان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دوری از فشار و استرس روزانهداشتن رژیم غذایی اصولیمصرف به موقع و به اندازه مکمل‌ها•‌عدم استفاده از آب بسیار گرم برای شستن موی سراستفاده کمتر از اتو و سشوار مواستفاده مرتب از ماسک مو

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!