فانی لند‌

پیش نیاز دوره انیمیشن سازی (معرفی نرم افزارهای انیمیشن دو بعدی)

دوره انیمیشن سازی

قبل از این که دوره انیمیشن سازی را شروع کنید، نیاز است که با مواردی آشنا بشوید. این موارد پیش نیاز کسی است که می خواهد وارد یک دوره انیمیشن سازی بشود. در این مقاله قصد داریم شما را با نرم افزارهای انیمیشن دو بعدی آشنا خواهیم کرد. اما در ابتدا کمی در رابطه با انیمیشن های دو بعدی صحبت می کنیم.

معرفی انیمیشن های دو بعدی

با پیشرفت تکنولوژی، شرکت های انیمیشن سازی بزرگ از روش سنتی انیمیشن سازی فاصله گرفتند. قدرت گرفتن کامپیوترها و نرم افزارهای انیمیشن سازی باعث شد که انیمیشن های دو بعدی مطرح بشود. به نقل از استودیو انیمیشن سازی نوشیکا در این نوع انیمیشن ها بر روی این مورد تمرکز می کنند که تغییر موقعیت و وضعیت شخصیت ها و تصاویر مهم است. در دنیای انیمیشن های دو بعدی قرار است تنها طول و عرض آن را ببینید.

در دوره انیمیشن سازی یاد خواهید گرفت که چگونه در یک فضای دو بعدی حرکت ایجاد کنید. هنر شما در ایجاد توهم حرکت قرار است خلاصه شود. پس از معرفی کوتاهی از انیمیشن های دو بعدی، شما را با نرم افزارهای انیمیشن دو بعدی آشنا خواهیم کرد.

استودیو انیمیشن سازی نوشیکا

نرم افزارهای انیمیشن ساز دو بعدی

می توان گفت همزمان با گسترش کامپیوترها، برخی از نرم افزارهای انیمیشن ساز دو بعدی نیز پا به عرصه گذاشتند. هدف از ابداع این نرم افزارها در ابتدا این بوده است که تولید انیمیشن را راحت تر کنند. به مرور شرکت های انیمیشن سازی بزرگی نیز از این نرم افزارها استفاده کردند، و همین باعث شد که امکانات بیشتری به این برنامه ها اضافه بشود.

در ادامه قرار است شما را با نرم افزارهای معروف و همچنین کاربردی در حوزه ساخت انیمیشن دو بعدی آشنا کنیم:

تون بوم هارمونی

یکی از نرم افزارهای قدیمی در حوزه انیمیشن سازی دو بعدی است. شرکت های انیمیشن سازی زیادی از این نرم افزار استفاده می کردند. و همین نیز باعث شد تا این نرم افزارها فرصت خوبی را برای تبدیل شدن به یک نرم افزار قوی پیدا کنند.

این نرم افزار به عنوان یک ابزار که در ساخت انیمیشن های سریالی به کار می رود. همچنین در صنعت ساخت انیمیشن های تلویزیونی نیز به استفاده می شود.

این نرم افزار با روش فریم به فریم سعی در ساخت انیمیشن های دو بعدی دارد. ورژن های جدید این نرم افزار در چند سال اخیر این فرصت را به شما می دهد تا از کات اوت دیجیتالی استفاده کنید. این ویژگی به شما این فرصت را می دهد تا در زمان کوتاه تری انیمیشن را تولید کنید. توصیه می شود که قبل از شروع دوره انیمیشن سازی با این نرم افزار آشنا بشوید.

ادوبی انیمیت

این نرم افزار انیمیشن سازی در واقع همان نرم افزار فلش سابق می باشد. البته با تغییراتی که آن را محبوب تر از گذشته نیز کرده است. شما می توانید با این نرم افزار شروع به ساخت انیمیشن های کلاسیک کنید. این نرم افزار به صورت فریم به فریم می تواند انیمیشن هایی تولید کند که در سطح وب نیز از آن استفاده می شود.

با وجود این که این نرم افزار آن قدر به واقعیت نزدیکی ندارد و همچنین حتی شبیه انیمیشن های سنتی نیست، اما باز هم مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که شما علاوه بر این که می توانید قسمت های مختلف کاراکتر را به صورت جداگانه جا به جا کنید، همچنین می توانید بدون طراحی مجدد باعث ایجاد تغییر حالت کاراکتر بشوید.

قبل از شروع دوره انیمیشن سازی آشنایی کلی با نرم افزارهای دو بعدی کمک بسیاری به شما می کند. همچنین شما می توانید شرکت در دوره انیمیشن سازی به سراغ دوره های استودیو انیمیشن سازی نوشیکا بروید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!