فانی لند‌

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟

مهاجرت تحصیلی یک تصمیم شجاعانه و سخت برای دانشجویان به حساب میاد. شجاعانه برای اینکه وارد یک محیط کاملاً متفاوت میشن و سخت از این بابت که از خانواده خودشون هزاران کیلومتر فاصله میگیرن. اما خب یکی از خوبی های تحصیل در ترکیه اینکه شما خیلی زود به زود امکان این رو دارید که با خانواده خودتون دیدار کنید. همین مسئله باعث شده که ترکیه هم به عنوان کشوری شناخته بشه که دانشگاه های معتبر زیادی داره هم اینکه شما میتونید نسبت به کشورهای هم تراز ، نزدیک به خانواده خودتون تحصیل کنید و در یک فاصله ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه تا کشور ایران قرار بگیرید.

حالا ما در این مقاله میخواییم با هم تحصیل دندانپزشکی در ترکیه رو مورد بررسی قرار بدیم و از بابت هزینه ها بررسی کنیم که آیا میتونه یک گزینه مناسب برای شما باشه یا خیر. هر چند که در آخر همین مقاله از بورسیه اختصاصی ۱۰۰ درصد صحبت میکنیم که میتونید بدون هیچ گونه مشکلی استفاده کنید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی

بریم سراغ اصل مطلب ! در این جدول میرسیم به شهریه های دانشگاه های ترکیه، به همین دلیل ما در اینجا با احتساب اینکه هر ۱ دلار = ۲۷ لیر = ۶۲ هزارتومان است محاسبات را انجام داده ایم.

شهریه سالانه (تومان)شهریه سالانه (دلار)شهریه سالانه (لیر)نوع دانشگاهدانشگاه۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰۱۰,۰۰۰۲۷۰,۰۰۰دولتیدانشگاه حاجت‌تپه۵۵۸,۰۰۰,۰۰۰۹,۰۰۰۲۴۳,۰۰۰دولتیدانشگاه استانبول۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰۸,۰۰۰۲۱۶,۰۰۰دولتیدانشگاه آنکارا۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰۷,۵۰۰۲۰۲,۵۰۰دولتیدانشگاه اژه۴۳۴,۰۰۰,۰۰۰۷,۰۰۰۱۸۹,۰۰۰دولتیدانشگاه غازی۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰۶,۵۰۰۱۷۵,۵۰۰دولتیدانشگاه آتاتورک۴۳۴,۰۰۰,۰۰۰۷,۰۰۰۱۸۹,۰۰۰دولتیدانشگاه سلیمان دمیرل۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰۶,۵۰۰۱۷۵,۵۰۰دولتیدانشگاه چوکوروا۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰۲۰,۰۰۰۵۴۰,۰۰۰خصوصیدانشگاه آیدین۹۹۲,۰۰۰,۰۰۰۱۶,۰۰۰۴۳۲,۰۰۰خصوصیدانشگاه مدیپول۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰۲۰,۰۰۰۵۴۰,۰۰۰خصوصیدانشگاه کوچ۱,۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰۱۸,۰۰۰۴۸۶,۰۰۰خصوصیدانشگاه یدی‌تپه۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰۱۵,۰۰۰۴۰۵,۰۰۰خصوصیدانشگاه باشکنت۱,۱۷۸,۰۰۰,۰۰۰۱۹,۰۰۰۵۱۳,۰۰۰خصوصیدانشگاه اوکان۱,۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰۱۸,۰۰۰۴۸۶,۰۰۰خصوصیدانشگاه بیلکنت۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰۲۰,۰۰۰۵۴۰,۰۰۰خصوصیدانشگاه باهچه‌شهیر

باقی هزینه های یک دانشجو

در این جدول یک قیمت حدودی به شما داده. قطعاً عوامل مختلفی میتونه توی زندگی در کشور دیگه وجود داشته باشه. اما با این حال ؛ این جدول به شما یک دید کلی میده که میتونه توی تصمیم گیری های شما کمک کننده باشه.

هزینه سالانه (تومان)هزینه سالانه (دلار)هزینه سالانه (لیر)نوع هزینه۱۱۱,۶۰۰,۰۰۰۱,۸۰۰۴۸,۶۰۰مسکن (خوابگاه/اجاره)۷۴,۴۰۰,۰۰۰۱,۲۰۰۳۲,۴۰۰غذا۲۲,۳۲۰,۰۰۰۳۶۰۹,۷۲۰حمل و نقل۳۷,۲۰۰,۰۰۰۶۰۰۱۶,۲۰۰کتاب‌ها و لوازم تحریر۲۹,۷۶۰,۰۰۰۴۸۰۱۲,۹۶۰بیمه۳۷,۲۰۰,۰۰۰۶۰۰۱۶,۲۰۰سایر هزینه‌ها۳۱۲,۴۸۰,۰۰۰۵,۰۴۰۱۳۶,۰۸۰جمع کل

بورسیه اختصاصی ۱۰۰ درصد

شما میتونید از یک فرصت فوق العاده برای دندان در ترکیه استفاده کنید ! شما این فرصت رو دارید که بدون نیاز به مدرک زبان و یا عبور از آزمون های ورودی در بهترین دانشگاه های ترکیه تحصیل کنید. شما میتونید به کمک موسسات معتبر از این فرصت استفاده کنید. موسسه اوگو آکادمی به واسطه تعامل بلند مدت خودش با بهترین دانشگاه های ترکیه شرایطی رو فراهم کردن که شما میتونید پذیرش ۱۰۰ درصد با بورسیه ۲۰ الی ۱۰۰ درصد بگیرید. اگر میخوایید از این شرایط بیشتر اطلاعات کسب کنید. کافیه با تیم اوگو آکادمی در ارتباط باشید و سوالاتتون رو در مورد پروسه پذیرش گرفتن بپرسید.

بورسیه ۲۰ الی ۸۰ درصد و بورسیه ۱۰۰ درصد دوتا از محبوب‌ترین بورسیه های موسسه اوگو آکادمی به حساب میان که معمولاً مورد علاقه دانشجویانمون هست به این دلیل که دیگه نیاز به نگرانی از بابت مدرک زبان معتبر و یا آزمون ورودی ندارند و به راحتی تخفیف تحصیلی هم میگیرند.

خلاصه مطلب

قبل از هر چیز به شما تبریک میگیم که زمان گذاشتید و تا پایان این مقاله همراه بودید و کامل این مقاله رو مطالعه کردید. در این مقاله سعی شد تمامی نکاتی که مربوط به هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه است رو مورد بررسی قرار بدیم. همچنین که ما به شما یک فرصت عالی برای بورسیه گرفتن از موسسه اوگو آکادمی معرفی کردیم که با این روش میتونید در سریعترین زمان ممکن و بدون نگرانی از بابت مدارک مورد نیاز یا عبور از آزمون های ورودی در بهترین دانشگاه های ترکیه که حتی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم هستند تحصیل کنید. دانشگاه شما اگر مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشه به شما این فرصت رو میده که بعد از اتمام دانشگاه در ترکیه ، وارد کشور خودمون بشید و به راحتی تحصیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اوگو آکادمی در ارتباط باشید.

پرسش و پاسخ

سوال: هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه چقدر است؟

پاسخ: هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه بین ۱۷۵,۵۰۰ تا ۲۷۰,۰۰۰ لیر ترکیه در سال است که معادل حدود ۶,۵۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا و ۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان می‌باشد.

سوال: هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه چقدر است؟

پاسخ: هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه برای رشته دندانپزشکی بین ۴۰۵,۰۰۰ تا ۵۴۰,۰۰۰ لیر ترکیه در سال است که معادل حدود ۱۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا و ۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان می‌باشد.

سوال: آیا هزینه‌های دیگری به جز شهریه برای دانشجویان دندانپزشکی وجود دارد؟

پاسخ: بله، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که شامل مسکن، غذا، حمل و نقل، کتاب‌ها و لوازم تحریر، بیمه و سایر هزینه‌های روزمره می‌شود. هزینه سالانه این موارد به طور متوسط حدود ۱۳۶,۰۸۰ لیر ترکیه (۵,۰۴۰ دلار آمریکا یا ۳۱۲,۴۸۰,۰۰۰ تومان) می‌باشد.

سوال: هزینه مسکن برای دانشجویان دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟

پاسخ: هزینه مسکن برای دانشجویان دندانپزشکی در ترکیه به طور متوسط حدود ۴,۰۵۰ لیر ترکیه در ماه (۱۵۰ دلار آمریکا یا ۹,۳۰۰,۰۰۰ تومان) و در سال حدود ۴۸,۶۰۰ لیر ترکیه (۱,۸۰۰ دلار آمریکا یا ۱۱۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان) می‌باشد.

سوال: هزینه غذا برای یک دانشجوی دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟

پاسخ: هزینه غذا برای یک دانشجوی دندانپزشکی در ترکیه به طور متوسط حدود ۲,۷۰۰ لیر ترکیه در ماه (۱۰۰ دلار آمریکا یا ۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان) و در سال حدود ۳۲,۴۰۰ لیر ترکیه (۱,۲۰۰ دلار آمریکا یا ۷۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان) می‌باشد.

سوال: آیا دانشجویان بین‌المللی باید بیمه داشته باشند؟

پاسخ: بله، دانشجویان بین‌المللی باید بیمه درمانی داشته باشند. هزینه بیمه به طور متوسط حدود ۱,۰۸۰ لیر ترکیه در ماه (۴۰ دلار آمریکا یا ۲,۴۸۰,۰۰۰ تومان) و در سال حدود ۱۲,۹۶۰ لیر ترکیه (۴۸۰ دلار آمریکا یا ۲۹,۷۶۰,۰۰۰ تومان) می‌باشد.

سوال: هزینه حمل و نقل برای یک دانشجوی دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟

پاسخ: هزینه حمل و نقل برای یک دانشجوی دندانپزشکی در ترکیه به طور متوسط حدود ۸۱۰ لیر ترکیه در ماه (۳۰ دلار آمریکا یا ۱,۸۶۰,۰۰۰ تومان) و در سال حدود ۹,۷۲۰ لیر ترکیه (۳۶۰ دلار آمریکا یا ۲۲,۳۲۰,۰۰۰ تومان) می‌باشد.

سوال: آیا پذیرش در دانشگاهها با آزمون ورودی هست؟

پاسخ: موسسه اوگو آکادمی نماینده ی ۳۴ دانشگاه هست و پذیرش‌هاشون بدون آزمون ورودی و بدون نیاز به مدرک زبان هست.

سوال: برای پذیرش دانشگاه ها نیاز به مدرک زبان هست؟

پاسخ: چون موسسه اوگو آکادمی نماینده ی دانشگاههای خصوصی هستند بدون نیاز به مدرک زبان امکان پذیرش‌گرفتن هست

سوال: هزینه پذیرش چقدر خواهد بود؟

پاسخ: موسسه اوگو آکادمی، نماینده مستقیم و بدون واسطه دانشگاه ها هستیم و هیچ هزینه ای بابت ثبت نام دریافت نمیکنند.

سوال: به نظر شما تحصیل به زبان ترکی بهتره یا زبان انگلیسی؟

پاسخ: اگه هدفتون مهاجرت به کشورهای دیگه هست بهتره به زبان انگلیسی تحصیل کنید ولی اگه قصد ماندن در کشور ترکیه رو داشته باشید تحصیل به زبان ترکی بهتر هست.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!