فانی لند‌

معنی الرافد فی علم الاصول در دیکشنری فارسی چیست؟

در این مطلب از سایت انتخاب روز پاسخ دقیق الرافد فی علم الاصول در دانشنامه آزاد واژگان فارسی را پیدا خواهید کرد.

الرافد فی علم الاصول در دانشنامه آزاد فارسی:

[ویکی فقه] الرافد فی علم الأصول (کتاب). «الرافد فی علم الاصول»، تالیف سید منیر سید عدنان القطیفی، به زبان عربی و شامل مجموعه مباحث و دروسی است که مؤلف، در محضر حضرت آیت الله سید علی سیستانی ، در دوره سوم از تدریس بحث اصول، فراگرفته و آنها را در یک جلد به رشته تحریر درآورده است.
تمام مطالب کتاب، در قالب یازده مبحث و سه عنوان کلی مختلف بیان شده است.

wikifeqh:


[ویکی نور] «الرافد فی علم الاصول»، تألیف سید منیر سید عدنان القطیفی، به زبان عربی و شامل مجموعه مباحث و دروسی است که مؤلف، در محضر حضرت آیت الله سید علی سیستانی ، در دوره سوم از تدریس بحث اصول، فراگرفته و آنها را در یک جلد به رشته تحریر درآورده است.
تمام مطالب کتاب، در قالب یازده مبحث و سه عنوان کلی مختلف بیان شده است.
مباحث مطرح شده در کتاب، عبارتند از:
1. ارزش و جایگاه علم اصول در مکتب امامیه: در این بخش، ادعای برخی از بزرگان، مبنی بر مستقل نبودن علم اصول، پایه گذاری آن توسط اهل سنت و بی نیازی از آن، نقل و نقد شده است.
2. ادوار فکر اصولی: در این بخش، سه دوره و مرحله برای علم اصول ذکر شده است؛ یکی دوره برخورد آغازین علمای شیعه با سایر مکاتب فقهی و با علمای شیعه ای که متأثر از آن مکاتب بوده اند و دیگری دوره برخورد دو مکتب اصولی و اخباری شیعه با یک دیگر و سومی دوره فعلی ای که در آن زندگی می کنیم.

wikinoor: الرافد_فی_علم_الأصول


[ویکی فقه] الرافد فی علم الاصول (کتاب). «الرافد فی علم الاصول»، تالیف سید منیر سید عدنان القطیفی، به زبان عربی و شامل مجموعه مباحث و دروسی است که مؤلف، در محضر حضرت آیت الله سید علی سیستانی ، در دوره سوم از تدریس بحث اصول، فراگرفته و آنها را در یک جلد به رشته تحریر درآورده است.
تمام مطالب کتاب، در قالب یازده مبحث و سه عنوان کلی مختلف بیان شده است.
گزارش محتوا
مباحث مطرح شده در کتاب، عبارتند از:
← جایگاه علم اصول در مکتب امامیه
۱. ↑ الرافد فی علم الاصول، سید منیر سید عدنان القطیفی، ج۱، ص۷.۲. ↑ الرافد فی علم الاصول، سید منیر سید عدنان القطیفی، ج۱، ص۸.
منبع

wikifeqh: الرافد_فی_علم_الأصول _(کتاب)

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!