فانی لند‌

طریقه استفاده از پماد ژانولوما برای تیرگی زیر بغل، بیکینی و جای جوش

طریقه استفاده از پما ژانولوما برای تیرگی زیر بغل، بیکینی و جای جوش را در این مطلب از فانی لندبخوانید.

طریقه استفاده از پماد ژانولوما برای تیرگی زیر بغل، بیکینی و جای جوش

تیرگی قسمت های مختلف پوست می تواند احساس بسیار ناخوشایندی را ایجاد کند. به خصوص بانوان در این زمینه حساس تر هستند و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن می باشند. پمادها یکی از راه‌های رفع این تیرگی‌ها هستند و پماد ژانولوما یکی از آنها است. در این مطلب از فانی لندطریقه استفاده از پماد ژانولوما برای تیرگی زیر بغل، بیکینی و جای جوش را ارائه می کنیم.

همچنین بخوانید: بهترین پماد برای سوزش واژن

پماد ژانولوما چیست؟

پماد ژانولوما یکی از پمادهای شیمیایی تولید شده برای درمان ملاسما است که استفاده مرتب از آن نتایج قابل توجهی به دنبال دارد. مواد تشکیل دهنده آن شامل هیدروکینون و ترتینوئین و فلوئوسینولون می‌باشد.

طریقه استفاده از پماد ژانولوما برای تیرگی بدن

برای استفاده از این پماد به منظور رفع تیرگی جای جوش، زیر بغل و بیکینی باید ابتدا ناحیه مورد نظر را کاملا تمیز کرده و مقدار تجویز شده توسط پزشک را به صورت یک لایه نازک روی پوست آن بمالید. از پوشاندن محل یا قرار دادن پانسمان روی محل استعمال دارو خودداری کنید. اجازه بدهید دارو به مدت سه ساعت روی پوست باشد و پس از آن با آب و یک شوینده ملایم آن را بشویید.

اگر قصد استفاده از پماد ژانولوما برای تیرگی جای جوش صورت را دارید، بهتر است هنگام شب آن را به کار ببرید و در صورتیکه پوست حساسی ندارید، می توانید اجازه بدهید پماد تا صبح روی صورت بماند و صبح روز بعد آن را شسته و از ضد آفتاب استفاده کنید.

از آنجاییکه این پماد باید حتما توسط پزشک تجویز شود، مقدار استفاده از آن نیز باید کاملا مطابق توصیه پزشک باشد و باید از مصرف خودسرانه آن پرهیز شود. در برخی مواقع پزشک تشخیص می دهد که بیمار برای شروع پماد را یک شب در میان استعمال کند و پس از آن هر شب تا 8 هفته ادامه بدهد.

مکانیسم اثر پماد ژانولوما برای تیرگی زیر بغل، بیکینی و جای جوش

ترکیب مواد نام برده شده در فرمول پماد ژانولوما آن را به یکی از موثرترین داروهای موضعی برای رفع تیرگی زیر بغل، بیکینی و جای جوش تبدیل کرده است.

هیدروکینون، هیدروکسی فنولی است که با مهار تیروزینار موجب کنترل بوجود آمدن ملانین می شود و به علاوه موجب افزایش دفع ملانین از ملانوسیت ها می‌شود. این ماده ترکیب اصلی برای روشن شدن پوست است که نقش اساسی را در فرمول ژانولوما دارد.

ترتینوئین موجب تحریک فرآیند رونویسی شده و بدین ترتیب در افزایش میتوز سلول‌های اپیدرمی و چرخه سلولی بافت اپیدرم نقش دارد. این فرایند در کنار تعضیف لایه سلولی، موجب تسهیل در لایه برداری می‌شود. به علاوه ترتینوئین روی کنترل سنتز ملانین در ملانوسیت ها نقش دارد و باعث کاهش میزان ملانین می‌شود که در نهایت پوست روشن خواهد شد.

فلوسینولون استوناید نوعی کورتیکواستروئید است که به خاطر ساختار مولکولی که دارد، بیشترین میزان نفوذ و تاثیر گذاری روی پوست را نشان می دهد. این ترکیب در کاهش التهاب احتمالی ناشی از استفاده ترتنوئین و هیدروکینون نقش دارد.

همچنین بخوانید: پماد تریامسینولون برای واژن

نکات قابل توجه در استفاده از پماد ژانولوما

استفاده از پماد ژانولوما برای زنان باردار و شیرده ممنوع می‌باشد. چنانچه قصد باردار شدن دارید، درباره مصرف آن با پزشک مشورت کنید.استفاده از این کرم ممکن است موجب تغییر رنگ پوست شود. چنانچه احساس کردید پوست شما رنگ آبی مایل به کبود پیدا کرده است، از ادامه مصرف خودداری کنید.از استعمال پماد ژانولوما در اطراف دهان، چشم ها، بینی، دستگاه تناسلی و زخم های باز و آسیب دیدگی های پوستی پرهیز کنید.افراد مبتلا به آسم باید از مصرف این پماد خودداری کنند، زیرا دارای سدیم متا بی سولفیت است.مصرف کنندگان این پماد عوارضی مانند پوسته ریزی، خشکی و خارش پوست، آکنه، مور مور شدن، حساسیت شدید، روزاسه، گشاد شدن مویرگ‌های سطحی و … را گزارش داده اند.در صورت استفاده از این کرم بر روی صورت باید از قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید، لامپ آفتابی یا نور ماوراء بنفش پرهیز کنند و تا جای ممکن از ضد آفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنند.قرار گرفتن در معرض سرما یا گرمای شدید می تواند برای افراد مصرف کننده این پماد تحریک کننده باشد.از مصرف همزمان این دارو با داروهایی که موجب خشکی شدید پوست می شوند، پرهیز کنید.

شرایط نگهداری پماد ژانولوما

برای نگهداری از پمادها بهتر است آنها را در یخچال قرار دارد، پماد ژانولوما نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهترین دما برای نگهداری از آن بین دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد است.باید پس از هر با استفاده درب آن به خوبی بسته شود تا از ورود هوا و فاسد شدن دارو پیشگیری شود.این پماد برای کودکان ضرر دارد و باید دور از دسترس آنها نگهداری شود.همچنین بخوانید: پماد هیدروکورتیزون برای واژن

سخن آخر

در این مطلب از فانی لندطریقه استفاده از پماد ژانولوما برای تیرگی زیر بغل، بیکینی و جای جوش را ارائه دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما همراهان مفیبد بوده باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!