فانی لند‌

۶ عضو واچمن را بشناسید

در بین گروه‌های ابرقهرمانی فراوانی که در دنیای کمیک‌ها وجود دارند، یک تیم جایگاه ویژه‌ای دارد. نام این گروه واچمن است و به باور بسیاری این تیم در مرکز بهترین کمیک ابرقهرمانی تاریخ قرار دارد. ماجرای کمیک Watchmen درباره‌ی کاراکترهایی‌ست که در یک دنیای تیره و درگیر جنگ سرد ایالات متحده‌ی آمریکا و جماهیر متحد شوروی، متوجه می‌شوند ابرقهرمانان در حال قربانی شدن هستند.

در این نوشتار شما را با ۶ عضو واچمن آشنا می‌کنیم؛ شش شخصیت که با دیدگاه‌های متفاوت خود با واقعیت پشت‌پرده‌ی دنیای تاریکی که در آن گرفتار هستند دست و پنجه نرم می‌کنند.


آزیمندیس

رونماییشماره‌ی ۱ کمیک Watchmenتاریخ رونماییماه سپتامبر سال ۱۹۸۶فرانچایزDCآفرینندگانآلن مور (Alan Moore)
دیو گیبنز (Dave Gibbons)نام‌هاآزیمندیس (Ozymandias)
آدرین الکساندر وایت (Adrian Alexander Veidt)

در جایگاه مغز متفکر واچمن، آزیمندیس به عنوان باهوش‌ترین انسان دنیای Watchmen به شمار می‌آید. آدرین الکساندر وایت هنگامی که با هویت آزیمندیس در گروه واچمن فعالیت می‌کرد به این نتیجه رسید در این شرایط تنها می‌تواند برابر جنایت‌های خرد بایستد. برای همین تصمیم گرفت تا هویت ابرقهرمانی خود را کنار بگذارد، هویت راستینش را نمایان کند و با هوش بالای خود تبدیل به یک غول تجاری شود تا از این طریق بتواند بیش‌تر به بشریت کمک و جنایت‌های بسیار بزرگ‌تری را متوقف کند؛ جنایت‌هایی همچون جنگ سرد.

و، این که من کی هستم، ای تیکه‌ی چربی بد لباس… می‌تونی من رو باهوش‌ترین انسان دنیا در نظر بگیری… عوضی.

آزیمندیس در شماره‌ی ۲ کمیک Before Watchmen: Ozymandias

دکتر منهتن

رونماییشماره‌ی ۱ کمیک Watchmenتاریخ رونماییماه سپتامبر سال ۱۹۸۶فرانچایزDCآفرینندگانآلن مور
دیو گیبنزنام‌هادکتر منهتن (Doctor Manhattan)
جاناتان آسترمن (Jonathan Osterman)
جان (Jon)

کاراکتری که با نام دکتر منهتن شناخته می‌شد زمانی یک دانشمند در زمینه‌ی فیزیک اتمی بود که در آزمایشگاه محل کارش دچار صانحه‌ی دور از انتظاری می‌شود. پیامد این رویداد تبدیل جاناتان آسترمن به یک موجود انسان‌گونه‌ی آبی رنگ بود که این توانایی را داشت تا ذرات را در سطح زیر اتمی دگرگون و همه‌ی زمان‌ها را در یک آن درک کند. بدین گونه، موجودی پدید آمد که شاید نزدیک‌ترین چیز به یک خدا در دنیای انسان‌ها باشد که اکنون در کنترل ایالات متحده بود. دولت آمریکا با دادن نام دکتر منهتن به او، از این شخصیت به عنوان بزرگ‌ترین جنگ‌افزار خود استفاده کرد؛ از حضور در جنگ ویتنام و عضویت در واچمن گرفته تا ابزاری کاربردی در جنگ سرد.

حتی امید هم می‌پوسه.

دکتر منهتن در شماره‌ی ۹ کمیک Doomsday Clock

رورشاک

رونماییشماره‌ی ۱ کمیک Watchmenتاریخ رونماییماه سپتامبر سال ۱۹۸۶فرانچایزDCآفرینندگانآلن مور
دیو گیبنزنام‌هارورشاک (Rorschach)
والتر جوزف کواکس )Walter Joseph Kovacs(

رورشاک مرموزترین کاراکتر واچمن به حساب می‌آید، به گونه‌ای که هیچ کدام از دیگر اعضای این گروه هویت راستین او را نمی‌شناسند. این شخصیت که ماسکی تغییرشکل‌دهنده همچون تست رورشاخ به چهره می‌زند، در واقع نه والتر جوزف کواکس بلکه هویت رورشاک را صورت بنیادی خود می‌داند. برای او دنیا تنها به دو گروه تقسیم می‌شود؛ خوب و بد، و بسیار از سویه‌ی بد آن بیزار است. رورشاک با بی‌رحمی تمام به دنبال برقرار کردن عدالت در دنیای تیره، تاریک و پر از آشوبی‌ست که در آن گرفتار است. این شخصیت نخستین کسی‌ست که متوجه قربانی شدن ابرقهرمانان و نقابدارها در دنیای Watchmen می‌شود تا آغازگر داستان باشد.

گاهی برای درست کردن اوضاع باید کارهای اشتباه رو انجام بدی. من آماده‌م که اون کارها رو انجام بدم. همیشه می‌خواستم که اون‌ها رو انجام بدم.

رورشاک در شماره‌ی ۴ کمیک Before Watchmen: Nite Owl

سیلک اسپکتر

رونماییشماره‌ی ۱ کمیک Watchmenتاریخ رونماییماه سپتامبر سال ۱۹۸۶فرانچایزDCآفرینندگانآلن مور
دیو گیبنزنام‌هاسیلک اسپکتر (Silk Spectre)
سیلک اسپکتر دوم (Silk Spectre II)
لورل جین ژوسپزیک (Laurel Jane Juspeczyk)
لوری (Laurie)

لوری با دنبال کردن مسیر مادرش، سالی جوپیتر، و برگزیدن هویت او به واچمن پیوست تا تبدیل به دومین سیلک اسپکتر شود. البته این انتخاب خودش نبود. سالی از همان سنین کودکی تلاش داشت تا دخترش را وارد یک زندگی ابرقهرمانی کند. لوری نیز در پایان به ناگزیر این راه را پیش می‌گیرد. هر چند دنیای ابرقهرمانی برای سیلک اسپکتر دوم آن چیزی نیست که انتظار می‌رود و در واقع دولت ایالات متحده از او بیش‌تر برای راضی نگه داشت بزرگ‌ترین جنگ‌افزار خود، یعنی دکتر منهتن، بهره می‌برد. اما این زندگی‌ای نیست که لوری ژوسپزیک بپذیرد.

منم یه زمانی یه انتقام‌جوی نقابدار بودم، یادت باشه… یعنی، منم عادت دارم که سه بامداد برم اون بیرون و یه کار احمقانه بکنم.

سیلک اسپکتر در شماره‌ی ۷ کمیک Watchmen

کمدین

رونماییشماره‌ی ۱ کمیک Watchmenتاریخ رونماییماه سپتامبر سال ۱۹۸۶فرانچایزDCآفرینندگانآلن مور
دیو گیبنزنام‌هاکمدین (The Comedian)
ادوارد مورگن بلیک (Edward Morgan Blake)
ادی (Eddie)

برای ادوارد بلیک همه‌چیز یک شوخی‌ست. او کم و بیش همیشه درون هویت کمدین خود باقی می‌ماند و دیدگاه پوچ‌گرایانه و نیهیلیسی‌اش باعث می‌شود تا نسبت به هیچکس و هیچ‌چیز اهمیتی قائل نشود. داستان Watchmen با مرگ ادی آغاز می‌شود تا بدین گونه بیش‌ترِ اطلاعاتی که از او به دست می‌آید از طریق روایت‌های دیگر شخصیت‌ها و اعضای واچمن باشد. در این روایات نمایان می‌شود که کمدین یک فرد خشن و بی‌اخلاق ولی به شدت میهن‌پرست بود که برای رسیدن به هدف خود دست به هر کاری می‌زد؛ از کشتار تا تجاوز.

سلام، تاریکی… اینم سوپرایز. اومدم دوباره باهات حرف بزنم. می‌تونم برای مایل‌ها ببینم… می‌تونم آوای سکوت رو ببینم.

کمدین در شماره‌ی ۴ کمیک Before Watchmen: Comedian

نایت آول

رونماییشماره‌ی ۱ کمیک Watchmenتاریخ رونماییماه سپتامبر سال ۱۹۸۶فرانچایزDCآفرینندگانآلن مور
دیو گیبنزنام‌هانایت آول (Nite Owl)
نایت آول دوم (Nite Owl II)
دنیل درایبرگ (Daniel Dreiberg)
دن (Dan)

دنیل درایبرگ مخترعی‌ست که بیش‌تر بر ابزارهای خود برای مبارزه با جرم و جنایت تکیه می‌کند. او پس از بازنشسته شدن هالیس میسون، نایت آول پیشین، جایگزینش می‌شود. با این حال، همانند بیش‌تر نقابدارهای دیگر با فرمان کین سال ۱۹۷۷ که ویجلنتی‌های نقابدار را غیرقانونی تلقی می‌کرد خودش هم بازنشسته شد. البته چندان برای دنیل به درازا نمی‌کشد تا بفهمد در این دنیای پر از آشوب و هرج و مرج که زیر سایه‌ی یک جنگ اتمی قرار دارد احساس درماندگی می‌کند. یک آینده‌ی نامشخص و نامطمئن کاری می‌کند تا دنیل دوباره ماسک نایت آول را به چهره بزند و مسیر پیشین خود را ادامه دهد.

می‌دونی، این باید جوری باشه که مردم عادی احساس می‌کنن. این باید همون حسی باشه که مردم عادی دور و بر ما دارن.

نایت آول در شماره‌ی ۱۱ کمیک Watchmen


کدام عضو واچمن را بیش‌تر دوست دارید؟

مشاهده نتایج بعد از ثبت رای

آزیمندیس

0%

دکتر منهتن

0%

رورشاک

0%

سیلک اسپکتر

0%

کمدین

0%

نایت آول

0%

 Loading …

چه کسی واچمن را پدید آورد؟

از آلن مور و دیو گیبنز به عنوان آفرینندگان گروه واچمن و اعضایش یاد می‌شود که در ماه سپتامبر سال ۱۹۸۶ و شماره‌ی ۱ کمیک Watchmen رونمایی شدند.

اعضای واچمن چه کسانی هستند؟

آزیمندیس، دکتر منهتن، رورشاک، سیلک اسپکتر، کمدین و نایت آول کاراکترهایی هستند که به عنوان اعضای بنیادین واچمن شناخته می‌شوند.

آیا اعضای واچمن توانایی فراانسانی دارند؟

با این که اعضای واچمن کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند ولی سوای دکتر منهتن هیچ کدام از آن‌ها توانایی‌های فراانسانی ندارند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!