فانی لند‌

درمان خانگی حساسیت فصلی عطسه و آبریزش بینی + آلرژی بینی

بهترین و کاملترین روش درمان خانگی حساسیت فصلی و عطسه را در این مطلب بخوانید.

درمان خانگی حساسیت فصلی عطسه و آبریزش بینی

حساسیت و آلرژی چه فصلی یا به مواد مختلف، در بسیاری از مردم جهان مشاهده می شود. این وضعیت آزار دهنده معمولا دائمی نیست اما می تواند باعث ناراحتی فرد شود. برخی راهکارها برای خلاص شدن از این وضعیت وجود دارد. در این مطلب از فانی لندبهترین درمان خانگی حساسیت فصلی عطسه و آبریزش بینی و درمان خانگی آلرژی بینی را برای شما همراهان ارائه می کنیم.

همچنین بخوانید: ایا قرص ایروکاست برای سرفه خوب است

درمان خانگی حساسیت فصلی عطسه و آبریزش بینی

آلرژی های فصلی می توانند باعث عطسه و آبریزش بینی شوند، اما چندین درمان خانگی وجود دارد که می تواند به کاهش این علائم کمک کند:

1. شستشوی بینی با نمک

از یک سیستم شستشوی بینی برای شستشوی گرده و مخاط از مجاری بینی خود با محلول نمکی استفاده کنید. اگر فردی علائم آلرژی بینی مانند احتقان یا خارش بینی را تجربه می کند، شستشوی بینی با شستشوی نمکی یا اسپری اولین خط دفاعی عالی است. این می تواند به کاهش التهاب و احتقان کمک کند.

2. استنشاق بخار

بخار را از یک کاسه آب داغ (نه جوش) استنشاق کنید یا برای کمک به شل شدن مخاط و کاهش احتقان بینی، دوش آب گرم بگیرید. افزودن چند قطره روغن ضروری مانند اکالیپتوس یا نعناع می تواند تسکین بیشتری ایجاد کند.

3. کمپرس سرد

برای کمک به انقباض عروق خونی و کاهش التهاب، کمپرس سرد را روی پیشانی یا پل بینی خود قرار دهید.

4. عسل محلی

مصرف عسل محلی ممکن است به شما در ایجاد ایمنی در برابر گرده های محلی کمک کند و به طور بالقوه علائم آلرژی را کاهش دهد.

5. زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب بینی کمک کند. آن را به وعده های غذایی خود اضافه کنید یا آن را با شیر گرم یا آب مخلوط کنید تا یک نوشیدنی آرام بخش درست کنید.

6. چای زنجبیل

زنجبیل دارای خواص آنتی هیستامین و ضد احتقان طبیعی است که می تواند به کاهش عطسه و آبریزش بینی کمک کند. چای زنجبیل را با خیساندن زنجبیل تازه برش داده شده در آب داغ تهیه کنید.

۷. آبرسانی

برای کمک به رقیق شدن مخاط و مرطوب نگه داشتن مجرای بینی، مقدار زیادی آب بنوشید.

8. تصفیه کننده هوا

از یک تصفیه کننده هوا با فیلتر HEPA برای حذف آلرژن ها مانند گرده از هوای خانه خود استفاده کنید. تصفیه‌کننده‌های هوا، به‌ویژه دستگاه‌های تصفیه کننده ذرات معلق هوا، کار بسیار خوبی در به دام انداختن آلرژن‌های موجود در هوا انجام می‌دهند و احتمال واکنش آلرژیک را کاهش می‌دهند. برخی از آلرژن‌های رایج داخل منزل که تصفیه‌کننده می‌تواند به حذف آنها کمک کند، کنه‌های گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی هستند.

همچنین بخوانید: درمان خانگی سوزش قسمت بیرونی واژن

درمان خانگی آلرژی بینی

1. درمان خانگی آلرژی بینی با مصرف غذاهای تند

خوردن غذاهای تند، مانند آنهایی که حاوی کپسایسین هستند (مانند فلفل چیلی)، می تواند به تجزیه مخاط و تسکین موقت احتقان بینی کمک کند.

2. درمان خانگی آلرژی بینی با استفاده از اسانس ها

گفته می شود، برخی از روغن های ضروری رایج برای آلرژی عبارتند از:

لیمو: اسانس لیمو یک اسانس مرکبات رایج برای آلرژی است. به عنوان یک آنتی هیستامین با کاهش التهاب و رفع احتقان عمل می کند.نعناع فلفلی: از آنجایی که نعناع حاوی منتول طبیعی است، می تواند به درمان احتقان و سرفه کمک کند. یک مطالعه کوچک در سال 2013 نشان داد که استنشاق منتول بهتر از دارونما به تسکین سرفه کمک می کند. منتول این کار را با سرکوب رفلکس سرفه انجام می دهد.اکالیپتوس: روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد التهابی است که به مبارزه با التهاب در مجاری هوایی کمک می کند و متعاقبا احتقان بینی و قفسه سینه را تسکین می دهد.

یکی از راه های استفاده از این اسانس ها قرار دادن آنها در دیفیوزر است.

3. خوراکی های حاوی ویتامین C مصرف کنید

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C می توانند به بدن شما در مبارزه با التهاب کمک کنند و همچنین ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهند. در یک مطالعه بزرگ در سال 2013 در میان کودکان کره ای، کسانی که مصرف ویتامین C بیشتری داشتند علائم آلرژی کمتری داشتند. یک مطالعه کوچک در سال 2020 همچنین نشان داد که مبتلایان به آلرژی که روزانه مکمل های ویتامین C مصرف می کردند علائم آلرژی خود را بهبود می بخشند.

منابع ویتامین C عبارتند از:

مرکبات، مانند پرتقالفلفل قرمز و سبزکلم بروکلیکلم بروکسلگوجه فرنگی

4. ویتامین D کافی دریافت کنید

داشتن سطوح کافی ویتامین D نه تنها ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد، بلکه به درمان های ایمونوتراپی کمک می کند تا موفقیت آمیزتر عمل کنند. یک مطالعه کوچک در سال 2019 نشان داد که درمان‌های ایمونوتراپی برای بیمارانی که سطوح کافی ویتامین D داشتند، بهتر عمل کرد. مطالعه کوچک دیگری در سال 2019 نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D و همچنین مصرف ستیریزین علائم آلرژی را در افرادی که کمبود ویتامین D داشتند بهبود می بخشد.

دانشمندان می گویند که نیاز به تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چگونه سطوح ویتامین D بر آلرژی در افراد مختلف تأثیر می گذارد وجود دارد، اما دریافت کافی از این ماده مغذی مهم می تواند از سلامت ایمنی، سلامت استخوان، سلامت روان و غیره نیز حمایت کند. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​به 600 واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز نیاز دارد.

همچنین بخوانید: آزیترومایسین ۵۰۰ برای گلو درد

5. دوش بگیرد

یک دوش آب گرم می تواند به طور موقت سینوس های شما را آرام کند و مجرای بینی پر شده را پاک کند . شستشوی سریع بعد از گذراندن وقت در فضای باز به حذف آلرژن ها از پوست و مو کمک می کند. فقط مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد، که ممکن است منجر به جراحات سوختگی شود.

به خاطر داشته باشید که اگر در باغی مشغول کاشت، هرس یا علف های هرز هستید، کفش ها و لباس های خود را درآورید و بلافاصله دوش بگیرید. دوش گرفتن از پخش شدن گرده به لباس، مبلمان، روبالشی و سایر سطوح جلوگیری می کند.

سخن آخر

به یاد داشته باشید که این درمان‌ها می‌توانند تسکین موقتی ایجاد کنند، اما مهم است که برای مشاوره شخصی و گزینه‌های درمانی با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید، به‌ویژه اگر علائم شما ادامه یابد یا بدتر شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!