فانی لند‌

راز رفع فوری خشکی لب: کدام ویتامین ناجی شماست؟ بهترین درمان‌های خانگی

کاملترین روش درمان خانگی و فوری خشکی لب را در این مطلب از فانی لندبخوانید.

خشکی لب کمبود کدام ویتامین است؟ درمان خانگی و فوری خشکی لب

چه کسی لب های نرم و زیبا نمی خواهد؟ لب های ما چنان پوست نازکی دارند که بیشتر در معرض خشکی و ترک خوردن هستند. آیا شما هم از کسانی هستید که لب های خشک و پوسته پوسته دارید؟ جای نگرانی نیست! در ادامه این مطلب از فانی لندمی‌گوییم خشکی لب کمبود کدام ویتامین است؟ درمان خانگی و فوری خشکی لب چیست. تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: کمبود کدام ویتامین باعث گزگز دست و پا می شود؟

علت خشکی لب چیست؟

خشکی لب ها بسیار رایج است. این مشکلی است که افراد در هر سنی را بدون توجه به جنسیت تحت تاثیر قرار می دهد. لب های ما در نتیجه عوامل زیادی رطوبت خود را از دست می دهند. برخی از علل شایع به شرح زیر است:

شرایط آب و هوایی سخت مانند هوای سرد یا خشککمبود ویتامین هاآسیب خورشیدلیس زدن بیش از حد لبسیگار کشیدنعکس العمل های آلرژیتیکداروهایی مانند رتینوئیدها

خشکی لب کمبود کدام ویتامین است؟

کمبود برخی ویتامین ها خشکی لب را به دنبال دارد. در صورتیکه ویتامین B، آهن، روی یا آب کافی را به طور مرتب از رژیم غذایی خود دریافت نکنید، ممکن است دچار خشکی و ترک خوردن لب‌ها شوید. از طرف دیگر میزان بالای ویتامین A در بدن نیز می‌تواند منجر به ترک خوردگی لب ها شود.

همچنین بخوانید: مدت زمان پاکسازی کبد با خاکشیر

درمان خانگی و فوری خشکی لب

آیا بالم لب مورد علاقه شما برای درمان لب های ترک خورده شما اثر نمی کند؟ می توانید یکی از این روش‌های درمان خانگی و فوری خشکی لب را برای لب های ترک خورده خود امتحان کنید:

توجه: درمان ترک خوردن لب‌ها در یک روز بعید است، اما با رعایت این درمان‌ها می‌توانید سلامت آن‌ها را بازیابی کنید.

1. برای خشکی لب آب کافی بنوشید

هر فصلی که باشد! نوشیدن مقدار زیادی آب را جدی بگیرید. خود را هیدراته نگه دارید. کم آبی یکی از دلایل اصلی خشکی لب ها به خصوص در تابستان است. اگر آب کافی ننوشید، هیچ مقداری از بالم لب یا درمان خانگی کمکی نمی کند. بنابراین، نوشیدن آب کافی در روز، کلید جلوگیری از خشکی پوست از جمله لب‌های شما است.

2. لب‌های خود را لایه برداری کنید

قبل از اینکه به سراغ برخی از درمان های خانگی برای خشکی لب ها از جمله مواد آشپزخانه بروید، لازم است که لب های خود را لایه برداری کنید. لب‌هایی که خشک و ترک خورده هستند می توانند باعث بلند شدن و پوسته پوسته شدن پوست شوند. لایه برداری لب ها به آرامی سلول های مرده پوست را که مانع رسیدن بالم لب شما و آبرسانی به پوست تازه زیر لکه های پوسته پوسته می شوند، از بین می برد. می توانید با وسایلی که از قبل دارید، اسکراب لب خود را در خانه درست کنید.

در یک کاسه یا ظرف، 1 قاشق غذاخوری از یک جزء لایه بردار (نمک یا شکر) را با 1 قاشق غذاخوری نرم کننده (روغن یا عسل) ترکیب کنید.یک سواب پنبه ای بردارید و آن را در اسکراب فرو کنید.از فشار ملایم استفاده کنید تا اسکراب را با حرکات دایره ای روی لب های خود بمالید.با استفاده از یک دستمال مرطوب، باقی مانده ها را پاک کنید.همچنین بخوانید: پایین آوردن تب کودک با گلاب

3. برای درمان فوری خشکی لب وازلین بزنید

وازلین یکی از ترکیبات رایج در بالم لب است زیرا به ایجاد یک سد محافظ روی پوست کمک می کند که رطوبت را در داخل پوست ایجاد کند. این برای جلوگیری از خشک شدن لب های شما ضروری است. با این حال، از آنجایی که وازلین ژل انسدادی است، به جای دادن رطوبت، فقط از لب های شما در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می کند. بهترین روش برای درمان ترک خوردگی لب با استفاده از وازلین این است که:

ابتدا از بالم لب استفاده کنید تا لب هایتان مرطوب بماند.یک لایه وازلین بمالید تا رطوبت را ببندد.احتیاط: اگر پس از مصرف آن متوجه تورم یا سوزش شدید، ممکن است آلرژی داشته باشید و باید فورا مصرف آن را متوقف کنید.

4. برای درمان خانگی خشکی لب عسل بزنید

عسل! یک درمان خانگی موثر برای مراقبت از پوست برای چندین قرن استفاده می شود. دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و بهبود زخم است شما همچنین می توانید از عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید که می تواند برای درمان ترک خوردگی یا خشکی لب ها استفاده شود. علاوه بر این، به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند که پوست مرده را از بین می برد.

می توانید آن را به تنهایی یا در ترکیب با گلیسیرین یا وازلین استفاده کنید.عسل را در یک لایه نازک روی لب های خود بمالید.روی آن یک لایه وازلین بزنید.10-15 دقیقه صبر کنید تا خشک شوند.آن را با یک دستمال مرطوب یا یک حوله مرطوب پاک کنید.این نکته مراقبت از لب های خشک را هر روز به مدت یک هفته در خانه تکرار کنید تا لب هایی براق، بزرگ تر و انعطاف پذیر شوید .

5.  برای خشکی لب خیار را امتحان کنید

خیار به دلیل خاصیت آبرسانی و سایر فوایدش به خوبی شناخته شده است . لب های شما را آبرسانی و تغذیه می کند و خشکی را از بین می برد و ویتامین ها و مواد معدنی لازم را تامین می کند. در تابستان روی لب های ترک خورده معجزه می کند.

می توانید از آب خیار استفاده کنید یا برش های خیار را به آرامی روی لب های خود بمالید.قبل از اینکه آب میوه را بشویید، اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

6. برای خشکی لب روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل یک نرم کننده است. می توانید از روغن نارگیل برای آبرسانی به لب ها و پوست خشک شده خود استفاده کنید. این شامل اسیدهای چرب مفید است که روغن لازم را برای صاف نگه داشتن لب ها ارائه می دهد. این نه تنها پوست را آبرسانی می کند، بلکه سد پوستی را نیز بهبود می بخشد . همچنین، دارای خواص ضد التهابی است. این خواص به خصوص برای لب های ترک خورده نیز مفید است و روغن نارگیل را به یکی از نکات عالی مراقبت از لب های خشک در خانه تبدیل می‌کند.

در طول روز، روغن نارگیل را با یک سواب پنبه یا انگشت تمیز روی لب های ترک خورده بمالید.همچنین می‌توانید آن را با روغن‌های ضروری ترکیب کنید تا روند بهبودی تسریع شود.

7. خشکی لب با ژل آلوئه ورا را امتحان کنید

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به خشکی لب ها کمک کند. با از بین بردن سلول های مرده پوست از پوست لب ها محافظت می کند. علیرغم طعم تلخ آن، می تواند به شما کمک کند تا لب های براقی را که همیشه می خواستید به دست آورید.

به سادگی این ژل را روی لب های خود بمالید، آن را یک شب نگه دارید و سپس صبح روز بعد آن را بشویید.

همچنین بخوانید: درمان خانگی سوزش قسمت بیرونی واژن

8. روی خشکی لب آب لیمو بمالید

تجربه نشان داده شده است که آب لیمو به درمان لب های خشک و سیاه کمک می‌کند. این نه تنها پوست را لایه برداری می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد، بلکه به عنوان یک سفید کننده طبیعی نیز عمل می کند و لب های صورتی زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.

می توان آن را با عسل و روغن کرچک ترکیب کرد و روی لب ها مالید. قبل از شستن، اجازه دهید 10 دقیقه خنک شود.

سخن آخر

در این مطلب از فانی لندگفتیم علت خشکی لب کمبود کدام ویتامین است و درمان خانگی و فوری خشک لب چیست. امیدواریم این مطلب برای شما همراهان مفید واقع شده باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!