فانی لند‌

مدل خانه ویلایی شیک + لوکس ترین نماهای لاکچری جدید و متنوع

مدل خانه ویلایی شیک + لوکس ترین نماهای لاکچری جدید و متنوع همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ویلا کلمه ای است که وقتی آن را می‌شنویم یاد خانه ای می‌افتیم که برای تعطیلات آخر هفته به آنجا می‌رویم و در خانه ویلایی خود استراحت می‌کنیم. حال ممکن است که این عمارت ویلایی به مقاصد شخصی و یا تجاری ساخته شده باشد ولی مهم نوع طراحی داخلی آن برای بدست آوردن لحظات شاد و مفرح است.

دارا بودن یک استخر، باغ (که نیازمند حیاط بزرگی است)، آلاچیق یا پرگولا (برای سایه بخشیدن در زیر تابش آفتاب و یا در امان ماندن از سرمای فضای بیرونی)، باربیکیو، محیط بازی بچه ها، جای پارک خودرو، نورپردازی و عوامل دیگری که بر حسب نیاز مالکین خانه ویلایی باید طراحی و چیدمان شود.

خانه های ویلایی صرفا منوط به استفاده در ایام تعطیلات نیست! ممکن است شخصی برای سکونت دائم، این نوع خانه را بخواهد و از شلوغی در آپارتمان ها فراری باشد. در هر صورت طراحی داخلی خانه ویلایی، باید بر اساس شخصیت مالک آن پیاده و اجرا شود.

مهم‌ترین تفاوتی که بین ویلا و دیگر ساختمان‌های مسکونی وجود دارد، مساحت زیاد و باز بودن فضا اطراف آن است که سبب شده تا برای طراحی نمای این دسته از ساختمان‌ها بتوان خلاقیت بیشتری به کار برد. به طور کلی بنا از ابعاد مختلف آزاد بوده و محدودیتی در اجرای نما وجود ندارد.

بیشتر افراد هنگام طراحی ویلا و نمای آن کاربرد این مکان را در نظر گرفته، به این معنا که ویلا بیشتر برای تعطیلات و آرامش گرفتن طراحی می‌شود، در نتیجه نمای آن هم باید با این کاربرد تناسب داشته باشد. از طرفی دیگر هنگام طراحی ساختمان‌های مسکونی در یک شهر انتخاب زیادی ندارید.

زیرا نباید از نما‌های حجیم استفاده کنید و برای حفظ تعادل در ساختمان‌های مسکونی نما‌های تخت بهترین گزینه است.در صورتی که برای رسم نمای ویلا هیچ یک از محدودیت‌های توضیح داده شده وجود ندارد و با خیال راحت می‌توانید از نما‌های متنوع و حتی دارای حجیم‌سازی استفاده کنید.

تفاوت دیگری که بین طراحی نمای بیرونی خانه باغ با نما ساختمان مدرن شهر وجود دارد، این است که وجود تراکم ساختمان‌ها در شهر‌ها سبب شده تا هنگام طراحی نما ساختمان مسکونی تنها بتوانید یک یا نهایتاً دو سطح از ساختمان را در اختیار داشته باشید و دیگر وجوه عمدتاً توسط ساختمان‌های دیگر محاصره شده، این مورد خود سبب محدودیت در طراحی نما می‌شود، اما باز بودن فضای اطراف ویلا سبب شده تا تمام ابعاد و جوانب آن در اختیار شما باشد و برای طراحی چهار نمای باغ ویلا هیچ محدودیتی نداشته باشید.

از دیگر تفاوت‌های موجود بین طراحی نما ساختمان مسکونی و ویلا می‌توان به قوانین و مقرراتی اشاره کرد که جز استاندارد‌های شهر‌سازی محسوب می‌شوند و در شهر‌ها باید رعایت شوند. به عنوان مثال در ساخت یک بنای شهری باید به الزامات موجود در زمینه طراحی بنا، ابعاد، مصالح استفاده شده، ارتفاع تعیین شده و. . توجه کنید.

قوانینی که در بسیاری از مکان‌های مناسب برای ویلا‌سازی وجود ندارند. به همین دلیل برای ساخت و طراحی نما ویلا می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کنید. این موضوع را می‌توان یکی از دلایل اصلی متفاوت بودن طراحی ویلا دانست. در مجموع برای طراحی نمای خانه ویلایی بیشتر از نما‌هایی استفاده می‌شود که با شکوه و پر عظمت هستند.

سبک‌های مورد استفاده برای طراحی نمای ویلایی متنوع هستند، اما امروزه در ایران بیشتر از دو سبک مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را داشته و از شهرت جهانی برخوردار هستند. طراحی نما مدرن و کلاسیک تفاوت‌هایی زیادی دارند و این تفاوت‌ها را می‌توان در المان‌ها و متریال به کار رفته شده در هر یک از آن‌ها مشاهده کرد.

از شیشه هم می‌توان یه عنوان یک متریال استفاده شده برای طراحی نمای باغ ویلا یاد کرد. در مجموع سبب می‌شود تا ظاهر ویلا مدرن و زیبا به نظر برسد. این متریال را می‌توان به صورت تنهایی یا ترکیب با متریال‌های دیگر استفاده کرد. به کار بردن شیشه در نما سرعت اجرای نما را افزایش می‌دهد. همچنین بهتر است برای تراس ویلا نیز یک طراحی زیبا درنظر داشته باشید.

ویلا‌هایی که دارای نمای مونولیت هستند، بسیار جذاب و در عین حال ساده به نظر می‌رسند. از نمای مونولیت بیشتر برای ویلا‌های فلت استفاده می‌شود و این نما ویژگی‌های بارز زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به هزینه کم و مقاومت بالا اشاره کرد.

استفاده از سنگ برای رسم نمای باغ ویلا از گذشته رواج داشته و نمی‌توان آن را یک متریال جدید دانست. با این وجود استحکام بالای آن سبب شده تا هنوز هم برای نمای ویلا باغ و حتی دیگر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

سنگ استفاده شده برای طراحی نما ضخامت زیادی داشته و ناهمواری‌های موجود در سطح سنگ سبب می‌شود تا نما برجسته به نظر برسد. نمای سنگ خود دارای تنوع بسیار بالایی است و از انواع سنگ با رنگ‌های متفاوت می‌توان برای اجرای این نما استفاده کرد.

استفاده از آجر برای چینش نمای ویلا باغ از دیگر سبک‌هایی محسوب می‌شود که می‌توان از آن استفاده کرد. در خصوص این نوع نما باید بدانید که آجر یکی از بهترین مصالح ساختمان‌سازی محسوب می‌شود که در مراحل مختلف ساخت یک بنا به کار می‌رود. آجر عایق صدا و حرارت بوده و اگر برای نما از آجر استفاده کنید، به نوعی از ورود وخروج گرما و صدا جلوگیری می‌شود. نمای آجر را می‌توان یکی از انواع با دوام نما دانست که مقاومت بالایی دارد.

خانه‌های روستایی با سبک خاص خود همواره تداعی‌گر یک محیط آرام و خاطره‌انگیز برای افراد هستند. به همین دلیل به تدریج این سبک طراحی برای طراحی نما ویلا مورد استفاده قرار گرفت و امروزه شاهد ویلا‌هایی هستیم که به واسطه داشتن سبک روستایی محیطی آرام، گرم و صمیمی را برای افراد تداعی می‌کنند. به طور کلی برای اجرای این سبک در نمای ویلا باید از المان‌هایی استفاده کرد که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند. چوب مهم‌ترین عنصر در طراحی نمای روستایی است.

اگر نه از شلوغ و پر زرق و برق بودن سبک کلاسیک خوشتان می آید و نه از سادگی بیش از حد سبک مدرن می توانید از سبک زیبا و میانه روی نئو کلاسیک استفاده نمایید. در طراحی نئوکلاسیک پوشش و رویه کار با اقتباس از سبک کلاسیک است اما با امکانات و متریالی که در سبک مدرن استفاده می شود.

در این سبک بر خلاف سبک سنتی کلاسیک چهارچوبی در انتخا مصالح وجود ندارد و می توانید از هر نوع مصالحی که مورد پسندتان هست در این نوع طراحی استفاده نمایید. قرار گیری باغ در ویلا به شکل هندسی و و اشکال مختلف یکی از ویژگی های این سبک در طراحی های ویلا باغ می باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!