فانی لند‌

بهترین مدل مانتو کوتاه و بلند با طرح های متنوع اسپرت مجلسی و شیک

بهترین مدل مانتو کوتاه و بلند با طرح های متنوع اسپرت مجلسی و شیک در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آیا تابه‌حال به دنبال راهنمای خرید مانتو بوده‌اید؟ همان‌طور که می‌دانید مانتو یکی از مهم‌ترین پوشش‌ها برای بانوان در کشور ما محسوب می‌شود. این لباس تأثیر به سزایی روی استایل خانم‌ها و دختران جوان می‌گذارد؛ به همین خاطر بهتر است در زمان خرید این لباس دقت کافی داشته باشید.

مدل و رنگ مانتو می‌تواند روی بهتر یا بدتر دیده‌شدن اندام شما تأثیرگذار باشد؛ بنابراین بهتر است مانتویی را انتخاب کنید که با اندام شما همخوانی دارد و آن را بهتر از آنچه هست نشان می‌دهد. حتی مدل مانتوی مناسب می‌تواند عیب و نقص‌های موجود روی اندام شما را نیز بپوشاند.

اغلب بانوان نمی‌دانند چه جنس مانتویی را انتخاب کنند و ممکن است در این راه دچار سردرگمی شوند. امروزه تنوع زیادی از جنس‌ها را در بازار مشاهده می‌کنیم؛ از مانتوهای کتان گرفته تا مانتوی نخی و ساتن. باید دقت داشته باشید بر اساس فصل جنس پارچه مانتویی خود را انتخاب کنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب جنس پارچه باید به آن توجه داشته باشید، میزان چروک پذیری آن است. این نکته برای مانتوهای اداری و دانشجویی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا قطعاً شما نمی‌خواهید مانتویی را به تن کنید که چروک‌های فراوانی دارد و ظاهر شما را شلخته نشان می‌دهد؛ به همین خاطر بهتر است از پارچه‌هایی با چروک پذیری کمتر برای مانتو استفاده کنید.

افرادی که قصد خرید مانتو دارند، با جنس‌های مختلفی روبه‌رو خواهند شد که هرکدام ویژگی‌های مختلفی دارند. در فهرست زیر می‌توانید با برخی از مهم‌ترین جنس‌ها آشنا شوید:

• مانتو کتان: از اصلی‌ترین ویژگی‌های این جنس می‌توان به مقاومت، ضخامت و درخشش بالا اشاره کرد. این جنس قابلیت رفع نیاز شما در فصل پاییز و زمستان را دارد.

• جنس پنبه: اگر می‌خواهید مانتویی مخصوص تابستان، بدون بوی عرق و با شست‌و‌شوی بسیار راحت تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما جنس پنبه است. البته دقت داشته باشید که این پارچه سریعاً چروک می‌شود.

• جنس ویسکوز: این جنس دارای الیاف مصنوعی به‌شدت نرم و هادی گرما است که انتخابی مناسب برای فصول گرم سال محسوب می‌شود.

• جنس مانتوی نایلونی: مانتوهای نایلونی از الیاف مصنوعی و پنبه‌ای هستند که افزون بر داشتن مقاومت بسیار زیاد در برابر سایش، مقدار کمی رطوبت به خود جذب می‌کنند و البته معمولاً به‌سرعت نخ‌کش می‌شوند.

• جنس فاستونی: فاستونی به‌عنوان یک جنس ترکیبی از پلی‌استر، نخ، پشم و کرک شناخته شده است. از این پارچه اغلب برای دوخت لباس‌های اداری، کت‌وشلوار، مانتو و دامن و… بهره برده می‌شود.

• جنس ریون: این پارچه از ضخامت کم، الیافی مصنوعی و کشسانی زیاد برخوردار بوده و اغلب موردپسند بانوان جوان است. جنس جین: بهترین پارچه برای فصل بهار و پاییز، جین است؛ اما باید دقت داشته باشید خاصیت کشسانی بالایی ندارد

مسئله بعدی که قصد مطرح‌کردن آن در ادامه مطلب راهنمای خرید مانتو را داریم، خرید این لباس باتوجه‌به سن فرد است. مسئله مهمی که همه افراد در زمان خرید این لباس باید در نظر بگیرند، سن است. طراح‌های مختلف اغلب مانتوهای گوناگونی را بر اساس سن‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند و شما می‌توانید بی‌هیچ دردسری این لباس را تهیه کنید.

اغلب دختران جوان و نوجوان از مانتوهایی همچون مانتوهای جلوباز، اسپرت، مانتوهای فانتزی، رنگ‌های روشن، مانتوهای کوتاه و بلند استفاده می‌کنند. همچنین رنگ مانتو مخصوص بانوان جوان رنگ‌های روشن‌تر و شادتر هستند.

اما اغلب بانوانی که میان‌سال هستند و به‌تازگی پا به سن گذاشته‌اند از مانتوهای سنگین‌تر و مجلسی‌ استفاده می‌کنند. بهتر است مانتوهای رسمی‌تر توسط بانوان میان‌سال استفاده شوند. همچنین این افراد می‌توانند از مانتوهای بلند و ساده برای تکمیل استایل خود استفاده کنند.

رنگ مانتو به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین پارامترهای این لباس شناخته شده است؛ بنابراین توصیه ما به شما این است رنگ مانتوهایتان را با رنگ پوستتان مطابقت دهید تا بتوانید استایل بهتری داشته باشید.

• پوست‌های روشن: اگر جزء افرادی هستید که دارای پوست‌ روشن و موهای بلوند است و رنگ‌ چشم‌هایتان نیز نزدیک به سبز، طوسی یا قهوه‌ای روشن بوده، بهتر است مانتوهایی به رنگ‌های آبی ملایم، قهوه‌ای، بژ و آبی سیر را تهیه کنید.

• رنگ پوست تیره: اگر از افرادی با رنگ پوست تیره و چشمان و موهایی مشکی یا قهوه‌ای تیره هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مانتوهایی با رنگ‌هایی همچون صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم و طوسی روشن استفاده کنید.

• رنگ پوست نرمال و معمولی: همچنین در ادامه راهنمای خرید مانتو باید بگوییم اشخاصی که رنگ پوست معمولی دارند از این قابلیت برخوردار هستند تا طیف وسیعی از رنگ‌ها را به کار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که رنگ پوست معمولی دارند رنگ مانتو را با رنگ چشمانشان مطابقت دهند. بااین‌وجود پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های بژ، آبی، سورمه‌ای، گندمی، مشکی و صورتی برای این افراد است.

خرید مانتو بر اساس اندام بانوان مسئله بعدی که باید در راهنمای خرید مانتو به آن دقت داشته باشید، انتخاب بر اساس اندام است. بهتر است این لباس را طوری انتخاب کنید که نقاط قوت بدن شما را بهتر نشان دهد و بتواند به‌خوبی نقاط ضعفتان را پوشش دهد.

به‌عنوان نمونه افرادی که دارای قد بلند و اندام کشیده هستند، بهتر است مانتوهایی که یقه بلند دارند را خریداری نکنند؛ زیرا این مدل مانتوها قد آن‌ها را بیش از قبل بلند نشان می‌دهد. در نقطه روبه‌رو بانوانی هستند که دارای اندام پرتری بوده و می‌خواهند بلند و کشیده‌تر نشان داده شوند. این افراد باید مانتوهایی با قدبلندتر را خریداری کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!