فانی لند‌

مدل آستین پفی با ایده های متنوع و جذاب برای مانتوهای مجلسی و شیک

مدل آستین پفی با ایده های متنوع و جذاب برای مانتوهای مجلسی و شیک در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آستین‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزای لباس هستند که کمک می کنند لباس‌ها با دوام و محکم تر باشند. آستین‌ها می توانند به راحتی به لباس های مختلف اضافه شوند و تاثیرات زیبایی در آنها ایجاد کنند. آستین‌ها همیشه دستخوش تغییرات مُد هستند و طراحی آنها در حال تغییر و تحول است.

طول آستین متفاوت است و با نوع و مدل لباس تغییر می کند که معمولا به سه شکل طراحی می‌شود. آستین بلند: این آستین از سرشانه تا مچ دست را در بر می‌گیرد و قسمت بازو و آرنج را می پوشاند و درقسمت مچ تمام می‌شود. آستین کوتاه: قد این آستین کمی پایین تر از بازو و بین فاصله آرنج تا سرشانه قرار دارد. آستین سه ربع: طول آستین سه ربع یک سوم قد آستین است و آرنج را پوشش می‌دهد.

یکی از انواع مدل لباس مجلسی آستین برای خانم ها، مدل آستین پفی است. این نوع آستین به لباس جلوه خاصی می دهد و در لباس عروس هم استفاده می شود و برای کسانی که سرشانه و بالاتنه ظریفی دارند گزینه ای مناسب است.

قرن‌هاست که آستین پفی در دنیای مدوفشن حضور دارد. این آستین‌های بامزه و به‌یادماندنی گاهی برای نشان‌دادن زنانگی در لباس‌ها به کار می‌رفته‌اند و گاهی هم به ایست بهتر لباس در تن کمک می‌کرده‌اند. مروری بر تاریخ و روند استفاده از این نوع آستین خالی از لطف نیست. لباسی که یادآور این‌هاست: پرنسس‌های دیزنی، قهرمانان زن داستان‌های شکسپیر، لباس‌های عجیب‌وغریب انبوهی از برندهای مدرن و…. .

آستین‌های پفی در سال‌های ۱۸۲۰ و ۱۸۳۰ میلادی طرفداران زیادی داشتند. نمایی که این آستین‌ها به لباس‌های زنانه می‌دادند، جذابیت و زنانگی خاصی به پوشش می‌داد. گذشته‌ها مانند امروز نبود و جنسیت و کلیشه‌های مرتبط با آن در پوشش و مُد، خود را به‌شدت نشان می‌داد.

در سال‌های دهه ۱۸۰۰ میلادی، پفی‌ها نشانی از عشق و زنانگی بودند و پوششی رمانتیک به حساب می‌آمدند. شاید برایتان جالب باشد که این آستین‌ها حتی نمادی از تحمل رنج عشق بودند. این آستین‌ها برای دوره‌ای به‌شدت رایج شدند و بعدتر کمی از رونق افتادند.

اما این افول هم مقطعی بود، چون در سال‌های ۱۸۹۰ میلادی با قدرت بیشتری دوباره به صحنه بازگشتند. طرح و شکل آستین‌های پفی در دهه ۱۸۰۰ تغییراتی را به خود دید. لباس‌های آستین‌پفی سال‌های ۱۸۹۰ دیگر نماد زنانگی و رمانتیک‌بودن نبودند. شکل و شمایل‌شان تمیزتر و خوش‌بُرش‌تر شده بود و دیگر از پُف اغراق‌شده‌شان خبری نبود.

آستین‌های پفی در آغاز حالتی بزرگ و حجیم داشتند اما بعدتر، حالت‌ها و مدل‌های دیگری هم طراحی و دوخته شد. مثلا مدل ایتالیایی؛ مدل ایتالیاییِ آستین‌های پفی به این شکل بود که در ناحیه بالای دست و بازو، پفی بزرگ وجود داشت و هر چقدر که به سمت بازوها پیش می‌رفت، پف کم‌حجم‌تر و باریک‌ می‌شد.

نوع دیگری از آستین‌های پفی هم وجود داشت که پف در تمام طول آستین در حالتی با اغراق کمتر نسبت به پفی‌های بالای بازو دیده می‌شد. پف آستین ممتد تا مچ ادامه پیدا می‌کرد و بعد در ناحیه مچ بسته می‌شد.

در ادامه سال‌های ۱۸۹۰ میلادی، باز هم شکل آستین پفی دستخوش تغییراتی شد. دیگر هدف ایجاد اصلاحاتی در نمای لباس و بدن زنان بود. آستین‌ها چه نقشی در این زمینه داشتند؟ قسمت بالای آستین‌های پفی حجیم‌تر دوخته می‌شد و سعی بر این بود که شانه‌ها پهن نشان داده شود؛ بالای آستین‌ها پهن و کوتاه بود و خیاطان سعی می‌کردند با این ترفند، کمر را باریک‌تر نشان بدهند. در واقع، با طرح خطای دید، شانه‌ها و سینه پهن‌تر جلوه می‌کرد و کمر باریک‌تر به نظر می‌رسید.

از گذشته‌ها پرشی به سال ۲۰۲۰ میلادی و ۲۰۲۱ می‌کنیم. جالب است که هنوز هم پفی‌ها در دنیای مد و فشن حضور دارند و کنار نرفته‌اند. واقعیت این است که آستین پفی هم ظرافت دارد و هم خاص به نظر می‌رسد. پوشیدن بلوزهایی با آستین پفی در کنار دامن‌های کوتاه و همراه با صندل از مدل‌های ست‌کردن این آستین در استایل‌های امروزی است.

البته مدل‌های متنوع دیگری هم برای استفاده از این آستین‌ها وجود دارد. استفاده از پارچه‌های لطیف برای دوخت لباس‌هایی با آستین‌های پفی می‌تواند ایده خوبی برای داشتن استایلی خاص و جذاب باشد. یکی از بهترین ابعاد پیراهن‌ها و بلوزهای آستین پفی در این است که می‌توانید آنها را با انبوهی از مدل‌های مختلف لباس ست کنید. یعنی هم ایجاد استایل رسمی و هم استایل غیررسمی با آنها مقدور است.

اگر دوست دارید که لباستان آستین پفی داشته باشد، باید در انتخاب پارچه دقت کنید. پارچه‌های نخی یا از جنس تور یا ارگانزا برای دوخت لباس پفی مناسب‌ترین هستند. پارچه‌های سفت با بافتی سخت باعث می‌شوند که لباس با آستین پفی شما را حسابی تنومند و درشت نشان دهد.

آستین پفی توجه زیادی به خودش جلب می‌کند و حتی می‌تواند تعادل بالاتنه و پایین‌تنه لباس را به هم بزند. برای اینکه چنین چیزی اتفاق نیافتد، بهترین کار این است که از آن در لباسی ماکسی استفاده کنید. بلندی ماکسی‌ها باعث می‌شود که میان پف آستین‌ها و پایین‌تنه لباس نوعی تعادل برقرار شود.

در نگاه نخست به جمله بالا، شاید با خودتان بگویید که پفی در کنار طرح و رنگ بسیار، شلوغ و عجیب می‌شود. اما این‌طور نیست. اگر پارچه طرح‌داری مناسب برای دوخت پیراهن یا بلوز آستین پفی‌تان انتخاب کنید، نظرتان کاملا برعکس می‌شود. مثلا طرح مناسب چیست؟ طرح گل‌گلی یا خال‌خالی.

اگر یادتان باشد در بخش‌های قبلی اشاره شد که در گذشته‌ها، یکی از دلایل بزرگ‌ و حجیم‌بودن آستین‌های پفی این بود که کمر باریک‌تر نشان داده شود. هنوز هم می‌توان از این ترفند استفاده کرد. اگر پیراهن، تونیک یا بلوزی با آستین‌های پفی دارید، از کمربندی متناسب برای جمع‌کردن ناحیه کمر لباس استفاده کنید. ایده خوبی خواهد شد و شما را ظریف نشان خواهد داد. استفاده از کش دور کمر در دوخت اصلی لباس هم ایده خوبی است و به باریک‌ترشدن کمرتان کمک شایانی خواهد کرد.

اگر اهل پوشیدن لباس‌های خاص هستید و از شکستن کلیشه‌ها نمی‌ترسید، پیشنهاد جالبی برایتان داریم: جامپسوئیت‌ها (Jumpsuit) یا همان سرهمی‌ها با آستین‌های پفی هم انتخاب زیبایی هستند. سرهمی‌ها مانند پیراهن‌های ماکسی می‌توانند گزینه مناسبی برای ایجاد تعادل میان بخش‌های مختلف استایل شوند.

با وجود بخش شلوار بلند، دیگر توجه استایل فقط به پف‌های آستین جلب نخواهد شد و تعادل مناسبی در تیپ‌تان شکل خواهد گرفت. پس با انتخاب سرهمی با آستین‌های پفی می‌توانید استایلی متفاوت برای خودتان ترتیب بدهید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!