فانی لند‌

برترین بازی‌های استار وارز که می‌توانید همین حالا بازی کنید

عاشقان دنیای استار وارز (Star Wars) در دنیا کم نیستند و به واسطه این محبوبیت، عناوین زیادی از این مجموعه ساخته‌ شده‌ است. در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز عناوینی بودند که اقتباسی از دنیای سینمایی استار وارز بوده و بازی‌های بسیار خوبی هم بودند. بعضی بازی‌ها به نوعی داستانی از جهان سینمایی را تعریف کردند و تجربه آن برای مخاطبان فیلم لازم بوده است. روند تولید بازی از این فرنچایز، توقفی نداشته و در سالیان اخیر سرعت بیشتری هم گرفته است. بازی‌هایی که پروژه‌هایی جاه‌طلبانه هستند و قرار است برای طرفداران این فرنچایز، عناوینی بزرگ باشند.

در این مقاله قصد داریم تا به 12 بازی برتر که از دنیای Star Wars الهام گرفتند و براساس این فرنچایز محبوب ساخته شده‌اند اشاره کنیم و ویژگی‌های برتر این بازی‌ها را بررسی کنیم.

نکته: این مطلب در تاریخ 29 اسفند 1400 منتشر شده اما الان با انتشار بازی‌های جدید به‌روز و دوباره بازنشر شده است.

Star Wars Battlefront II


احتمالا از وقایع و تمام حاشیه‌هایی که پیرامون این بازی وجود داشت اطلاع داشته باشید. به نوعی می‌توان گفت شروع اعتراض بازیکنان به پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها با انتشار این بازی آغاز شد. البته که در این مقاله قصد نداریم تا به نکات منفی بپردازیم و قصد داریم تا به ویژگی‌های این بازی اشاره کنیم.

این بازی دنباله نسخه اول بود. بازی اول یک تجربه تمام آنلاین بود اما برای بازی دوم، یک بخش داستانی طراحی شده بود. اگر دوست دارید تا در یک کهکشانی بسیار دور مبارزه کنید، بهترین تجربه شما دنباله بازی بتل‌فرانت خواهد بود. اگرچه که بخش داستانی بازی بسیار کوتاه است و تجربه چشم‌گیری هم نیست اما بخش آنلاین بازی بسیار لذت‌بخش شده است.

در ابتدا همان‌طور که گفتیم بازی دچار حاشیه‌های زیادی شد و بیشتر حاشیه‌ها هم متوجه بخش آنلاین آن بود. پس از اعتراض بازیکنان، الکترونیک آرتز تاثیر لوت باکس‌ها را در بازی کم کرد و برنامه‌های زیادی برای بخش مولتی‌پلیر بازی ارائه داد. پشتیبانی تیم DICE از بازی بسیار خوب بود اگرچه که در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که دیگر محتوایی برای این بازی در نظر ندارند. اخیرا هم اعلام شد که هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسخه سوم وجود ندارد.

Star Wars Dark Forces


در دورانی که بازی‌های Doom و Wolfenstein حرف اول را در خصوص شوترهای اول شخص می‌زدند بازی Star Wars Dark Forces عرضه شد. این بازی اولین تجربه سه بعدی از دنیای استار وارز در بازی‌های ویدیویی بود. همچنین این بازی توسط استودیوی Lucasart ساخته شد. این بازی الهامات زیادی از Doom گرفته بود البته که پیشرفت‌هایی برای شوترهای اول شخص هم داشت. به طور مثال ویژگی‌های پرش و حرکت دادن دوربین از نکاتی بود که برای اولین بار با این نسخه از دنیای Star Wars وارد بازی‌ها شد.

اقتباس لوکاس‌آرت در آن زمان بسیار جسورانه بود. بازی سعی داشت تا از داستان فیلم‌ها فاصله بگیرد و کاراکترهایی جدید وارد دنیای استار وارز کند. البته که لوکاس‌آرت از یونیورس Star Wars Expanded Universe استفاده‌های زیادی کرد و کاراکتر اصلی نیز از این جهان در بازی حضور داشت. بازیکنان در نقش Kyle Katarn قرار می‌گرفتند، سربازی جنگجو که به دنبال متوقف کردن حملات مرگبار نیروهای Stormtrooper است.

یک شوتر جذاب از دنیای جنگ ستارگان با چهره‌هایی نو و یک برداشت خاص از این یونیورس، تمامی این‌ها ترکیبی هستند که یک تجربه فوق‌العاده برای طرفداران این فرنچایز را برآورده کرده است.

Star Wars: Squadron


تجربه جنگ با سفینه‌ها در دنیای استار وارز بدون شک لذت‌بخش خواهد بود. این بازی که توسط استودیوی Motive Studios ساخته شده بود این تجربه را فراهم کرد. این بازی از قابلیت‌های دوربین واقعیت مجازی (VR) نیز استفاده می‌کرد و تجربه جذاب‌تری هم ارائه می‌داد. ورود به یک سفینه و در دست گرفتن دستگیره‌های این جنگنده و جنگیدن در کهکشان، چیزی است که این نسخه را از دیگر بازی‌های دنیای استار وارز متمایز می‌کند.

بخش مولتی‌پلیر بازی هم بسیار جذاب کار شده است. بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که در کدام جهت بجنگند. New Republic یا Empire، این انتخاب برعهده بازیکنان خواهد بود. به طور کلی این بازی یک تجربه واقعی جنگ ستاره‌ای است.

Lego Star Wars: The Complete Saga


سری بازی‌های لگو معمولا اقتباس‌های خوبی از دنیای سینما می‌سازد و تجربه خاصی برای بازیکنان است. یکی از اقتباس‌هایی که مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت سری استار وارز بود. شکستن اشیا با شمشیرهای نوری و جلوه‌های صوتی جذاب از نکاتی است که این بازی را بسیار جذاب می‌کند. یکی از بهترین نسخه‌ها بازی Lego Star Wars 2 بود که یک تجربه شگفت‌انگیز را در قالب دنیای لگو به بازیکنان ارائه می‌داد. همچنین در این سری بازی نیز بازیکنان می‌توانند از میان ۵۰ شخصیت دنیای استار وارز انتخابی انجام بدهند و با قابلیت‌های منحصر به فرد آن‌ها بازی را تجربه کنند. عنوان The Complete Saga بازیکنان را در جریان هر شش فیلم سینمایی قرار می‌دهد و یک تجربه خاص را به بازیکنان ارائه می‌دهد.

Star Wars Jedi: Fallen Order


یک تجربه اکشن ماجراجویی از استار وارز در دنیای بازی‌های ویدیویی که سیستم مبارزات فوق‌العاده داشته باشد، این چیزی است که Fallen Order به بازیکنان و عاشقان این دنیا ارائه می‌دهد. استودیوی Respawn Entertainment که سابقه ساخت سری Titanfall و Apex Legends را داشته است یک تجربه سوم شخص را ارائه داد.

بازیکنان می‌توانند در مجموعه سیارات بازی کاوش کنند و دشمنان را با شمشیرهای نوری از پای دربیاورند. انیمیشن‌ها و سیستم مبارزه، از نکات و ویژگی‌های مثبت بازی به شمار می‌رود. بازی یک تجربه داستان‌محور است و تمرکز زیادی در مقوله Jedi دارد. مسئله‌ای که در دنیای سینما آن‌طور که باید پرداخته نشد اما ریسپاون قصد دارد تا داستانی عمیق از آن را در دنیای بازی‌ها روایت کند.

Star Wars Republic Commando


بازی Star Wars Republic Commando یک شوتر اول شخص تاکتیکال است که توسط Aspyr و Lucasart ساخته و در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. البته که در ابتدا این بازی انحصاری کنسول Xbox بود اما در ادامه برای دیگر کنسول‌ها نیز عرضه شد. در این بازی بازیکنان به عنوان یکی از اعضای تیم چهارنفره قرار می‌گرفتند و مبارزات جذابی را به راه می‌انداختند. بسیاری سیستم تیراندازی بازی را تحسین کردند و آن را یکی از بهترین ویژگی‌های بازی می‌دانستند.

در این تیم چهارنفره هر فرد ویژگی‌های خاص و قابلیت‌های منحصر به فرد خودش را دارد. اگرچه که بازیکنان می‌توانستند با یکدیگر همکاری بکنند اما هوش مصنوعی بازی نیز بسیار خوب بود و روند بازی را به خوبی پیش می‌برد. این بازی یک عنوان باکیفیت از دنیای استار وارز است و تجربه لذت‌بخشی خواهد بود.

Star Wars: The Old Republic


این بازی یک تجربه تمام آنلاین بود که از وسعت زیادی هم برخوردار بود. این بازی توسط BioWare Austin و BioWare Edmonton ساخته شد که این دو استودیو تحت نظر استودیوی اصلی BioWare بودند. داستان بازی نیز هزاران سال پیش از داستان اصلی استار وارز روایت می‌شد. پیش از آن که امپراطور و دارث ویدر (Darth Vader) بر کهکشان حکومت بکنند گروه Old Republic در کهکشان حکم‌فرما بود. این داستان برای یک بازی MMO یک پس‌زمینه عالی بود.

محیط بازی بسیار وسیع بود و ساختار باستانی داشت. بازیکنان می‌توانستند که به راحتی در این جهان کاوش کنند و قهرمان خودشان را انتخاب کنند. همچنین بازیکنان می‌توانستند قهرمان یا شرور باشند. در این بازی می‌توان به دنبال صلح و تشکیل عدالت بود یا یک Bounty Hunter که به دنبال منافع شخصی‌اش است. داستان‌گویی بازی برای هر کلاس منحصر به فرد است و یک ماجراجویی کهکشانی جذاب را برای بازیکنان به وجود می‌آورد.

Jedi Knight 2: Jedi Outcast


یک داستان دیگر از Jedi که در قالب بازی‌ها تعریف می‌شود و یک تجربه خاص برای بازیکنان داشته است. اثری که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در کهکشان بجنگند و با امپراطوری مبارزه کنند. اعضای Stormtoopers را با شمشیرهای نوری بکشید و از تمامی قدرت‌هایی که در فیلم‌های Force دیده‌اید استفاده کنید.

بازی Jedi Outcast حس یک شوالیه جدای را به بازیکنان ارائه می‌دهد. نکته‌ای که بازی‌های زیادی سعی در انجام آن داشتند اما موفق نشده‌اند. اما در این بازی همه چیز درست است، از درگیری با شمشیرهای نوری گرفته تا برخوردهای به یاد ماندنی با کاراکترهایی آشنا. در بازی کاراکترهای Luke و Lando حضور دارند. بخش چند نفره بازی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. هنوز هم با گذشت نزدیک به بیست سال هستند بازیکنانی که مشغول دوئل با شمشیرهای نوری هستند. باورش سخت است اما این موضوع واقعیت دارد.

Star Wars Rouge Leader: Rouge Squadron 2


نبردهای هوایی در دنیای بازی‌های ویدیویی همواره جذاب بوده و عناوینی مثل Ace Combat از محبوبیت بسیاری برخوردار بودند. حالا تجربه این نبردهای هوایی در کهکشان و میان جنگ‌های ستاره‌ای قطعا جذاب خواهد بود. بازی Rouge Squadron 2 یک بازی فوق‌العاده برای لانچ کنسول Gamecube بود.

بازی ارجاعاتی به فیلم‌ها داشت و گاهی اوقات برخی از صحنه‌های فیلم‌ها را در بازی اجرا کرده بود. در کنار این صحنه‌ها، نبردهای هوایی در بازی بسیار خوش‌ساخت بود. حتی برای الان هم بازی، جذاب و زیبا است. مکان‌هایی کلاسیک از شهر ابری Bespin تا پایگاه‌های امپراطوری پنهان، همگی در بازی وجود دارند. در این بازی نیز به مانند اکثر داستان‌های استار وارز، بازیکن در مقابل امپراطوری قرار می‌گیرد و درگیر مبارزه با ناوشکن‌های عظیم کهکشانی خواهد شد. تجربه این بازی برای عاشقان این فرنچایز قطعا لذت‌بخش خواهد بود.

Knights of the Old Republic


بدون شک این نسخه از بازی‌های استار وارز، بهترین نسخه میان تمامی بازی‌ها است. این بازی توسط BioWare ساخته شد و یکی از جذاب‌ترین روایت‌های جنگ ستارگان را به بازیکنان ارائه داد. وقایع این بازی هزاران سال قبل از اتفاقات فیلم است و این جهان را به شکلی متفاوت به تصویر می‌کشد.

شوالیه‌های جدای کهکشان را کاوش و اسرار باستانی را کشف می‌کنند. با پیشرفت در داستان بازی، شخصیت‌های جذاب و فراموش نشدنی وارد داستان می‌شوند و با فرمول داستان‌گویی فوق‌العاده بایوور، پیشینه داستانی آن‌ها تعریف می‌شود. پیچش‌های داستانی بسیار جذاب است و عاشقان استار وارز را به خودش مجذوب خواهد کرد. این بازی همه چیز برای طرفداران این فرنچایز دارد. کاراکترهای به یاد ماندنی، خوب در مقابل شر، نبردهای سفینه‌ای مهیج و مهم‌تر از همه داستانی عمیق و جذاب که هر فردی را به هیجان می‌آورد.

Star Wars Jedi: Survivor


عنوان Jedi Survivor دنباله‌ای بر بازی Fallen Order است که ساختار آن بازی را به شکل بزرگتری گسترش می‌دهد. بازی از همان ساختار بازی قبلی استفاده می‌کند و جهان بازی، مکانیزم‌های مبارزه و کاراکترهای بیشتری را به این دنیا اضافه می‌کند. این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی منتشر شده بود اما به‌زودی قرار است که برای کنسول‌های نسل هشتمی هم در دسترس قرار بگیرد. به طور کلی ماجراجویی در دنیاهای مختلف این بازی بسیار جذاب است و دیدن اقلیم‌های مختلف کهکشان استار وارز می‌تواند برای طرفداران جذاب باشد. همچنین حضور ربات ZN-A4 و کمک‌های او در طول ماموریت‌ها از نکات جذاب بازی به شمار می‌رود.

Star Wars Outlaws


نوبتی هم که باشد، نوبت به اولین بازی جهان باز از دنیای استار وارز می‌رسد. Star Wars Outlaws ساخته استودیوی Massive Entertainment جدیدترین ساخته بازی‌های ویدیویی از این دنیای جذاب است. جایی که شما در نقش کی وس، یک یاغی و قانون‌شکن باید در سیاره‌های مختلف این کهکشان قدم بگذارید و از ماجراهای خطرناکی که برایتان درست شده به سلامت عبور کنید. در بازی قابلیت این را دارید تا از موتور اسپیدر نیز استفاده کنید و با استفاده از آن سراسر سیاره‌هایی نمادین مثل تاتویین را بگردید. همچنین قابلیت این را هم دارید تا با سفینه‌های فضایی‌تان با دیگر سفینه‌ها مبارزه کنید. یکی از قابلیت‌های جذاب بازی هم این است که می‌توانید با انتخاب‌هایتان در طول بازی یا مینی‌گیم‌ها، در دید گروه‌های مختلف نسبت به کاراکتر کی تاثیرات زیادی بگذارید. گاهی اوقات باید تعیین کنید که طرف کدوم گروه تبهکار ایستادید و این موضوع بسیار جذاب است. همچنین کاراکترهای معروفی مثل جابا نیز در بازی حضور دارد.

آینده بازی‌های استار وارز چه خواهد بود؟


در سال‌های آینده بازی‌های زیادی برای این فرنچایز منتشر خواهد شد. یکی از مهم‌ترین بازی‌ها، ریمیک عنوان Knight of the Old Republic خواهد بود که توسط Aspyr در حال توسعه است. لازم به ذکر است که Aspyr با سونی همکاری کرده است و این بازی، انحصاری کنسول پلی‌استیشن خواهد بود. بعید است که این بازی برای کنسول‌های اکس‌باکس منتشر شود اما عرضه آن برای PC نیز دور از ذهن نیست.

همچنین عنوان Star Wars Eclipse از طرف استودیوی کوانتوم دریم در حال توسعه است. این استودیو که سابقه ساخت Detroit Become Human و Heavy Rain را داشته است، اثری متفاوت را توسعه می‌دهد. البته که براساس برخی گزارش‌ها این بازی در آینده‌ای دور و احتمالا در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد.

یکی دیگر از بازی‌هایی که می‌دانیم در دست ساخت قرار دارد، قسمت سوم سری Jedi در استودیوی ریسپاون است. همچنین یک بازی براساس کاراکتر مندلورین که توسط ریسپاون در دست توسعه بود، متاسفانه کنسل شد.

طرفداران دنیای «جنگ ستارگان» بسیار زیاد هستند و در دنیای بازی‌ها هم طرفداران خودش را پیدا کرده است. به نظر می‌آید که برای طرفداران این فرنچایز، آینده‌ای روشن در انتظار است و بازی‌های باکیفیتی در حال توسعه باشند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!