فانی لند‌

بهترین دوربین گوشی میان‌رده‌ای که در بازار ایران می‌توانید بخرید (خرداد 1403) + ویدیو جذاب

به نظر شما بهترین دوربین گوشی میان رده متعلق به کدام مدل و برند است؟ برای رسیدن به جواب این سوال کافیست ویدئو زیر را تماشا وسپس مقاله را مطالعه کنید:

ویدئو بهترین دوربین گوشی میان رده



فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، واتساپ و … باعث شده تا کاربران به هنگام خرید گوشی توجه زیادی به دوربین داشته باشند و خوشبختانه اکثر گوشی‌های موجود در بازار علاوه‌بر اینکه سه‌گانه یا چهارگانه هستند، از لنز اصلی ۴۸، ۶۴ و حتی ۱۰۸ و ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و خبر خوب اینکه ما در این مقاله قصد داریم گوشی های میان رده با دوربین عالی بازار را معرفی کنیم و تصاویر آن‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا در نهایت با نگاهی کارشناسانه، بهترین گزینه انتخاب شود.

معرفی چند گوشی میان رده با دوربین عالی

پیشتر و در مقاله‌ای جداگانه در خصوص بهترین گوشی میان رده صحبت کرده‌ایم. حال برای راحت کردن انتخاب شما و کوچک‌تر شدن لیست تصمیم گرفتیم تنها چند مدل برتر را از سه برند معروف انتخاب کنیم و فارغ از تست‌ها و مراجع معتبر خارجی، خودمان به صورت عملی آن‌ها را از نظر دوربین مورد تست و ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم نظری قاطع و قابل استتناد به شما ارائه دهیم. البته اولویت اصلی ما، لنز واید گوشی‌ها یا همان سنسور اصلیست.

اگر شما هم برای انتخاب بین گوشی های میان رده با دوربین عالی گمراه شدید و نمی‌دانید کدام یک برای عکاسی مناسب است، ادامه این مقاله را از دست ندهید. رنج قیمتی مدنظر ما در این مقاله بازه‌ی زیر ۲۰ میلیون است که البته با توجه به نوسانات زیاد ارز، ممکن است هر لحظه قیمت گوشی‌ها نیز نسبت به تاریخ کنونی (خرداد ۱۴۰۳) تغییر یابد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید با مراجعه به صفحه محصول مورد نظرتان، قیمت لحظه‌ای آن را از فروشگاه ۱۹کالا استعلام کنید تا خیالتان از این بابت نیز راحت باشد.

برای پیدا کردن بهترین گوشی میان رده از لحاظ دوربین این نکته را در نظر داشته باشید که نوع لنز، قدرت پردازشی گوشی و همین‌طور اندازه دیافراگم در کیفیت نهایی عکس تاثیر زیادی دارد و مثلاً کیفیت تصاویر دو گوشی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به هیچ عنوان مانند هم نخواهد بود و جالب است بدانید در صورتی که نور کافی در اختیار داشته باشید، معمولاً عکس خوبی خواهید گرفت و رقابت بین دوربین‌ها در جایی شکل می‌گیرد که نور کم باشد.

همچنین برای تست و مقایسه راحت‌تر بهترین دوربین گوشی تصمیم گرفتیم آن‌هایی که از نظر دوربین مشخصات نزدیک‌تری به هم دارند را در کنار هم قرار دهیم و به صورت دو به دو آن‌ها را تست کنیم و در آخر با توجه به عملکرد هر کدام به آن‌ها نمره دهیم تا نتیجه نهایی واضح‌تری پیش روی شما کاربران عزیز ۱۹کالا قرار بگیرد.

ناگفته نماند با توجه به این که در مقاله فقط چند نمونه تصویر محدود وجود دارد، لذا برای انتخاب بهترین گوشی میان رده برای عکاسی و دیدن عکس‌های بیشتر پیشنهاد می‌کنیم که ویدیو بالا را نیز تا انتها تماشا کنید.

قیمت ویژه: ۸ تومان

گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

قیمت ویژه: ۸ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۸ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۸ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۸ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۸ تومان

گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

“Note 13 4G vs A25”

قبل از شروع تست عملکرد این دو گوشی میان رده با دوربین خوب بد نیست نگاهی به لنزهای بکار رفته و تراشه این دو گوشی بیندازم. همانطور که می‌دانید چیپست تاثیر بسزایی در خروجی نهایی تصاویر دارد و باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید.

تراشهماکرواولتراوایدوایدمدل گوشیSnapdragon 685۲۸۱۰۸“Note 13 4G”Exynos 1280۲۸۵۰“Galaxy A25”

ما در یک محیط و شرایط نوری ثابت، با هر دو مدل اقدام به عکسبرداری کردیم و سپس آن‌ها را کنار هم قرار دادیم تا بتوانید بهتر تفاوت این دو را ببینید. ابتدا در همان حالت عادی دو عکس گرفتیم و همانطور که مشاهده می‌کنید نماینده سامسونگ نور و کنتراست اغراق شده و جزئیات بهتری را ارائه می‌دهد، در صورتی که گوشی شیائومی در محیط‌های بسته (نور مصنوعی) عملکرد بهتری دارد. در کل سامسونگ یک سر و گردن بهتر است.

در قسمت پرتره نیز هر کدام نقاط ضعف و قوت خاص خود را داشتند، مثلاً نوت ۱۳ دقت بیشتری برای جداسازی سوژه از بک گراند دارد، اما وقتی با نمونه عکس رقیبش مقایسه کنیم، باز هم سامسونگ عملکرد موفق‌تری دارد.

گوشی شیائومی Redmi Note 13

در بخش سلفی نیز با توجه به قیمت، هر دو گوشی تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند و خروجی نهایی قابل‌قبولی دارند که در ویدئو برایتان آورده‌ایم. در کل گوشی A25 را باید برنده این جدال بدانیم.

گوشی سامسونگ Galaxy A25

“A35 VS Note13 Pro 4G”

با توجه به این که در گوشی A35 از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و ردمی از لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی، شاید فکر کنید این مقایسه دوربین گوشی های میان رده منصفانه نیست، اما اگر کلاس قیمتی را بسنجیم و بیخیال اعداد و ارقام شویم؛ نماینده سامسونگ یک رقیب درخور برای گوشی محبوب شیائومیست.

گوشی سامسونگ Galaxy A35

از آنجاییکه تعداد گوشی‌های میان‌رده برند شیائومی در بازار زیادست و هر کدام با ترکیب لنزهای متفاوتی وارد بازار شده‌اند، تیم ۱۹کالا در مقاله‌ای جداگانه معرفی بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را هم ارائه داده اگر در مورد مدل‌های دیگر کنجکاو هستید پیشنهاد می‌کنم که حتماً به این مقاله هم سر بزنید.

تراشهسلفیماکرواولتراوایدوایدمدل گوشیاگزینوس ۱۳۸۰۱۶۵۸۵۰“A35”Helio G99 Ultra۱۶۲۸۲۰۰“Note13 Pro 4G”

تصاویر گرفته شده با نماینده سامسونگ نور و رنگ طبیعی دارند، در حالی که چینی‌ها با اغراق در رنگ، سعی کردند عکس‌های کاربرپسندتری را خلق کنند. در ثبت جزئیات نیز بهتر عمل کرده است. گرچه هر دو کاندیدای بهترین گوشی میان رده از نظر دوربین در این کلاس قیمتی هستند. اگر قیمت پایین‌تر شیائومی و اختلاف کیفیت این دو را در نظر بگیریم، نوت۱۳ پرو با توجه به هزینه‌ای که می‌پردازید، ارزش خرید بالاتری دارد.

گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro

در زمینه تصاویر سلفی هم هر دو عکس‌های رضایت بخشی ثبت می‌کنند و در یک جمع‌بندی کلی از بخش دوربین، شیائومی را با اختلاف خیلی جزئی می‌توان برنده نبرد بهترین دوربین گوشی های میان رده بدانیم. گرچه همه چیز به نوع استفاده شما برمی‌گردد و شاید از نظر بسیاری از کاربران سامسونگ دوربین بهتری داشته باشد و نمی‌توان با قطعیت در این باره نظر داد.

“Note13 Pro 5G VS Poco X6 Pro”

این دو گوشی نسبت به مدل‌هایی که تا اینجای مقاله اشاره کردیم، از نظر کیفیت دوربین در وضعیت بسیار بهتری قرار دارند که عمده آن را مدیون پردازش عالی تراشه‌های خود هستند. مشخصات لنزهای این دو مدل را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

تراشهماکرواولتراوایدوایدمدل گوشی Dimensity 8300 Ultra۲۸۶۴“Poco X6 Pro”Snapdragon 7s Gen 2۲۸۲۰۰“Note13 Pro 5G”

همانطور که می‌بینید هر دو گوشی داینامیک رنج بالایی از خود نشان می‌دهند و تفاوت اصلی به ثبت جزئیات و شارپنس آن‌ها برمی‌گردد. با اینکه گوشی پوکو یک مدل گیمینگ است، اما دوربین رضایت بخشی دارد.

هرچند پوکو X6 Pro در مقایسه با رقیبش به وضوح کم می‌آورد و بازنده است که با توجه به لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی، زیاد هم دور از انتظار نبود.

گوشی شیائومی Poco X6 Pro

وضعیت در دوربین سلفی تقریباً یکسان است و تفاوت عمده آن‌ها به تم گرم و سرد رنگ‌ها برمی‌گردد و در بقیه زمینه‌ها هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

در قسمت پرتره نیز نوت ۱۳ پرو ۵G خود را از رقیبش جدا می‌کند و به واسطه دقت بالایی که در جداسازی سوژه از بک گراند دارد، خروجی نهایی بهتری را ارائه می‌دهد.

گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G

“Note13 Pro 5G VS A55”

تا اینجای کار نسخه پرو سری نوت بهترین عملکرد را داشته و برای انتخاب نهایی بهترین گوشی های میان رده برای عکاسی تصمیم گرفتیم آن را مقابل گوشی A55 قرار دهیم. ابتدا مشخصات دوربین و تراشه این دو مدل را در جدول زیر ببینید.

گوشی سامسونگ Galaxy A55

احتمالاً پیش خود می‌گویید سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در مقابل لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی هیچ شانسی ندارد و این گوشی در لیست بهترین دوربین در گوشی های میان رده چه می‌کند؟ همین اعداد و ارقام باعث می‌شود در ذهن خودتان شیائومی را برنده مطلق این جدال بدانید. توصیه ما اینست که تست‌های میدانی ما را نیز ببینید تا بفهمید اعداد و ارقام آنچنان هم اهمیت ندارند و متوجه شوید “A55” حتی لایق بهترین دوربین گوشی سامسونگ است.

تراشهسلفیماکرواولتراوایدوایدمدل گوشیExynos 1480۳۲۵۱۲۵۰“A55”Snapdragon 7s Gen 2۱۶۲۸۲۰۰“Note 13 Pro 5G”

دوربین اصلی هر دو گوشی تصاویری با رنگ گرم و اغراق آمیز ثبت می‌کنند که چشم هر کاربری را نوازش می‌دهند، اما اگر کمی دقت کنیم، می‌بینیم که گوشی سامسونگ در ثبت جزئیات و همینطور کنترل نور، عملکرد بهتری دارد. سخت است بخواهیم بین این دو بهترین دوربین گوشی میانرده را انتخاب کنیم و بیشتر به سلیقه شما برمی‌گردد که چه سبک عکاسی را می‌پسندید.

در دوربین سلفی شیائومی هم از نظر عکاسی و هم فیلمبرداری عملکرد ضعیف‌تری دارد و بی‌شک “A55” به واسطه داشتن لنز ۳۲ مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری ۴K می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای عاشقان دوربین سلفی باشد و بهترین دوربین سلفی گوشی میان رده را در اختیار دارد.

“Galaxy A55 VS S23Fe”

قبل از هر چیز اشاره کنیم که گوشی S23 FE عملاً یک کلاس قیمتی از میان رده محبوب امسال این برند بالاتر است و از نظر قیمتی در لیست ما جایی ندارد، اما از آنجایی که “A55” بهترین میان رده از نظر دوربین انتخاب شد، برای درک بهتر از کیفیت آن، تصمیم گرفتیم این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم که انصافاً در زمینه دوربین گل کاشته است.

گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE

تراشهتله فوتوماکرواولتراوایدوایدمدل گوشیاگزینوس ۱۴۸۰–۵۱۲۵۰“A54”اگزینوس ۲۲۰۰۸–۱۲۵۰“Note12Pro Plus”

مسلماً همانطور که در عکس میبینید فلگشیپ کیلر سامسونگ حداقل یک لِوِل بهتر بوده و از هر زاویه‌ای تصاویر این دو را با هم مقایسه کنید، برنده میدان است.

وجود تراشه قدرتمند بیشترین تاثیر را در این اختلاف کیفیت گذاشته است، اما سوال اینست آیا ارزش دارد پول بیشتری هزینه کنیم و برای چنین اختلاف کیفیتی به سراغ سری FE برویم یا خیر؟ جواب این سوال را شما باید بدهید! با توجه به بودجه و نیازها و سلیقه خود حاضر به انتخاب کدام مدل هستید؟

از آنجایی که پروپلاس شیائومی از لحاظ قیمتی به فلگشیپ کیلر سامسونگ نزدیک است، بد نیست مقایسه نمونه عکس این دو را نیز ببینیم.

بهترین گوشی میان رده از نظر دوربین

همانطور که مشاهده کردید بهترین گوشی های میان رده با دوربین عالی متعلق به دو برند سامسونگ و شیائومی است و شیائومی از اعداد و مگاپیکسل بالا استفاده می‌کند، در حالی که سامسونگ کیفیت لنز و سازگاری کامل با تراشه را در دستور کار خود قرار داده است.

اگر نسبت ارزش خرید به قیمت را در نظر بگیریم، بدون شک “A55″ بالاترین ارزش خرید را در بین گوشی‌های این بررسی دارد، گرچه  ” Note13 Pro 5G” نیز عملکرد کم نقصی داشتند و این مسئله شاید بیشتر به سلیقه و بودجه شما برگردد.

اگر حس می‌کنید برای انتخاب، نیاز به دیدن نمونه عکس‌های بیشتری دارید؛ توصیه می‌کنیم ویدئو مربوط به بهترین دوربین گوشی میان رده را تماشا کنید.

ناگفته نماند که گوشی‌های دیگری نیز می‌توانستد در لیست بهترین گوشی میان رده با دوربین عالی حضور داشته باشند، اما ما اولویت را با مدل‌های بروز و پرفروشی قرار دادیم که بهترین عملکرد عکاسی را در رنج قیمتی خود دارند.

در این مقاله سعی کردیم گوشی‌های پرفروش بازار ایران را در کنار هم قرار دهیم و فارغ از بازی‌های تبلیغاتی و اعداد مگاپیکسل دوربین، به صورت میدانی عملکرد این گوشی‌ها را در شرایطی یکسان بررسی کنیم تا کاربرانی که دوربین برایشان اولویت اول است، به راحتی بتوانند از نزدیک این مدل‌ها را با هم مقایسه کنند. گرچه تونالیته رنگ و ادیت‌های نرم افزاری برخی گوشی‌ها باعث شده سلیقه کاربران نیز نقش زیادی در انتخاب بهترین دوربین گوشی میانرده داشته باشد.

شما کدام گوشی را برای عکاسی ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما جای کدام مدل‌ها در لیست بهترین گوشی میان رده از نظر دوربین خالیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰۲ رای

سوالات متداول

بهترین دوربین گوشی های میان رده متعلق به کدام مدل‌ها است؟

✔️ با تست‌های انجام شده توانستیم بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین را برای شما در مقاله بالا لیست کنیم و با خواندن مقاله یا دیدن ویدئو، می‌توانید به جواب دقیقی از سوال خود برسید.

بهترین دوربین گوشی میان رده سامسونگ کدام است؟

✔️ در این بررسی “Galaxy A55″بهترین عملکرد را داشت و توانست امتیازات خوبی را در تست‌های ما بگیرد و در کلاس قیمتی خود یکی از بهترین‌هاست. اگر دنبال یک گوشی میان رده سامسونگ با دوربین عالی هستید، در خرید این مدل شک نکنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!