فانی لند‌

طبیعت را به محیط نیست تبدیل کرده‌ایم

به گزارش تجارت نیوز،

حمید سمیعی کارگردان مستند «همزیست» درباره وضعیت کنونی این اثر گفت: در مرحله تولید مستند «همزیست» هستیم. مرحله دوم فیلمبرداری انجام شده و حدود 15 درصد کار پیش رفته است.

وی ادامه داد: این مستند مضمون محیط زیستی دارد و تمام پیام و کلام من در این اثر این است که نذر طبیعت داشته باشیم. واقعیت امر این است که طبیعت را به محیط نیست تبدیل کرده ایم و در این کار می خواهم بگویم که ما از طبیعت، زمین، درخت و… استفاده زیادی کرده ایم و به آن ها بدهکار هستیم و چه خوب که در قالب نذورات بتوانیم این کار را انجام دهیم. می توان نهال کاشت و یا کارهای این چنینی را انجام داد.

کارگردان مستند «همزیست» در بخش دیگری از صحبت های خود مطرح کرد: به راحتی می توانستم از تصاویر آرشیوی استفاده کنم ولی دوست داشتم تصاویر منحصر به فردی را ارائه بدهم و به همین دلیل با استفاده از کوادکوپتر به بابلسر رفتیم و فیلم های بسیار زیبا و منحصر به فردی از دریا و جاهایی که می خواستیم، گرفتیم.

وی افزود: در این مستند تلاش کردیم تا به مفاهیم متعددی بپردازیم. توجه داشته باشید، آب زلال است و حتی اگر کثیفی با آن مخلوط شود در طی یک چرخه ای پالایش می شود و باز به زلالی خود باز می گردد. ما هم می توانیم توجه داشته باشیم و خود را پالایش کنیم. یا مثلا گل آفتابگردان رخ به رخ نور است و از شرق تا غرب نور آفتاب را دنبال می کند و زمانی که غروب می شود هم در همان تاریکی به شرق برمیگردد و منتظر دوباره نور می ماند. ما هم باید رخ به رخ نور و روشنایی باشیم. این ها مفاهیمی است که باید به آن توجه داشت.

سمیعی درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» هجدهم بیان کرد: تمام تلاش من و تیمی که داریم این است که بهترین و ناب ترین لحظات و تصاویر را ثبت کنیم و این اتفاق زمان بر است. به همین دلیل قطعا به جشنواره امسال نمی رسیم ولی به امید خدا تا پایان سال به پایان می رسد.

حمید سمیعی در پایان گفت: مستند «همزیست» تولید مرکز گسترش است و آقای رهبر قنبری به عنوان مشاور در کنار پروژه هستند.

به اشتراک گذاری

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!