پلتفرم Roblox در حال اضافه کردن قابلیت فروش بازی با پول واقعی است
Roblox به زودی به توسعه دهندگان اجازه میدهد تا بازیهای خود را در پلتفرم با پول واقعی بفروشند. در حال حاضر، سازندگان میتوانند برای دسترسی به یک تجربه پولی، یک بار هزینه Robux از کاربران دریافت کنند.
اما از اواخر سال میلادی جاری، بازیسازان میتوانند تجربههای پولی خود را برای خرید با ارز واقعی روی دسکتاپ ارائه دهند. برای عناوینی که با قیمتهای ۱۰ دلار، ۳۰ دلار و ۵۰ دلار به فروش میرسند، توسعه دهندگان به ترتیب ۵۰، ۶۰ درصد و ۷۰ درصد سهم درآمد را دریافت خواهند کرد.
در حالی که این ویژگی در ابتدا فقط روی رایانههای شخصی در دسترس خواهد بود، Roblox گفت که قصد دارد بعدا آن را به سایر سیستم عاملهای پشتیبانی شده گسترش دهد. مانوئل برونشتاین، مدیر محصول Roblox، در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت (از طریق CNBC) گفت:
هدف افزایش جذابیت پلتفرم برای توسعهدهندگان موجود است که میخواهند گزینههای بیشتری برای ایجاد و کسب درآمد از بازیهای خود داشته باشند.
در حالی که اکثر بازیها برای تجربه رایگان باقی خواهند ماند، Roblox امیدوار است که طرح قیمتگذاری جدید توسعهدهندگانی را که «میخواهند کارهای بزرگتری انجام دهند» در این پلتفرم تشویق کند. برونشتاین گفت: «برای شرکت در بازار گستردهتر بازیها، باید به همه اشکال مارکت گیمینگ منشعب شویم».
از اوایل سال آینده، Roblox همچنین به سازندگان اجازه میدهد کالاهای فیزیکی را از درون تجربیات بازی خود بفروشند. این ویژگی برای سازندگانی که کالاهای فیزیکی را از طریق پلتفرمهای مختلف تجارت الکترونیک به فروش میرسانند، همچون Shopify، در دسترس خواهد بود.
اخیرا اعلام شد این عنوان در روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برای PS4 منتشر خواهد شد. سپس از طریق سازگاری با کنسول قدیمی روی PS5 نیز قابل بازی کردن خواهد بود.