فانی لند‌

پلی استیشن 5 پرو به خاطر نبود رقیب بیشتر قیمت گذاری شده است

چند روز پیش شاهد رونمایی از پلی استیشن 5 پرو با قیمت ۷۰۰ دلار بودیم که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. 

این کنسول بدون درایو دیسک و استند عرضه می‌شود شما باید آن‌ها را جداگانه خریداری کنید. بر اساس نظر تحلیلگران، چندین عامل اصلی سونی را به سمت این قیمت سوق داده‌اند. پیرز هاردینگ رولز، تحلیلگر برجسته صنعت بازی‌های ویدیویی، معتقد است که سونی با این قیمت‌گذاری قصد دارد حاشیه سود خود را حفظ کند و نمی‌خواهد کنسول‌های خود را با ضرر بفروشد.

 همچنین تورم زنجیره تامین و نکته کلیدی دیگر، نبود رقیب مستقیم برای این کنسول میان‌ نسلی، از دلایل دیگر این قیمت‌گذاری هستند. برخلاف نسل قبلی که مایکروسافت با Xbox One X به رقابت با PS4 Pro پرداخت، در حال حاضر هیچ کنسول میان‌ نسلی از طرف مایکروسافت دیده نمی‌شود.

هاردینگ رولز اشاره می‌کند که در نبود رقابت مستقیم، سونی می‌تواند بدون نگرانی از قیمت بالاتر استفاده کند و نیازی به کاهش قیمت ندارد. با در نظر گرفتن اینکه پلی استیشن 5 در بیشتر بازارها به طور چشمگیری از ایکس باکس سری ایکس/اس پیشی گرفته است، سونی با موقعیت متفاوتی در این نسل روبروست. 

بنابراین، می‌توان گفت که پلی استیشن 5 پرو با چالشی جدی از سوی رقبا روبرو نخواهد شد و همین امر سونی را در موقعیتی قرار داده تا قیمت بالاتری برای این کنسول تعیین کند. البته سایت دیجیتال فاندری اعلام کرده که این قیمت با توجه به سخت‌افزار کنسول منطقی بوده و پیش‌بینی می‌شود که نیاز به پرداخت ۷۰۰ دلار، تاثیر زیادی روی فروش PS5 Pro نخواهد داشت. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!