فانی لند‌

پلی استیشن ۵ پرو بازی Final Fantasy 7 Rebirth را عالی اجرا می‌کند

رونمایی از پلی استیشن ۵ پرو با حاشیه‌های زیادی همراه بوده، اما با این وجود به نظر می‌رسد که با کنسول بسیار خوب و قدرتمندی طرف باشیم. 

در حالی که پیش‌تر CNET از بهبودهای چشمگیر گرافیکی بازی Final Fantasy 7 Rebirth روی PS5 Pro خبر داده بود، اکنون جان لینمن از Digital Foundry نیز بر این نظرات صحه گذاشته و از تفاوت‌های چشمگیر نسخه جدید بازی روی کنسول میان نسلی پلی استیشن ۵ پرو صحبت کرده است. 

به گفته جان لینمن این نسخه از بازی نه تنها با گرافیک بهتری اجرا می‌شود، بلکه با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه هم همراه است که تجربه‌ای بسیار روان و لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد. لینمن در توییتر نوشت که بازی Final Fantasy 7 Rebirth روی PS5 Pro خیلی بهتر به نظر می‌رسد و تفاوت آن با نسخه معمولی مثل شب و روز است. 

یکی از ویژگی‌های برجسته پلی استیشن ۵ پرو PSSR یا همان PlayStation Spectral Super Resolution است که با استفاده از هوش مصنوعی به بهبود کیفیت جلوه‌های بصری و کاهش پردازش گرافیکی کمک می‌کند. این به معنای آن است که بازی می‌تواند با کیفیت مشابه 4K اجرا شود، اما با صرفه‌جویی در توان پردازشی، نرخ فریم بالاتری را نیز ارائه دهد.

این پیشرفت‌های گرافیکی در PS5 Pro نشان‌دهنده قدرت این کنسول جدید است، اگرچه حاشیه‌های زیادی پیرامون ارزش 700 دلاری آن وجود دارد. البته تحلیلگران باور دارند که قیمت کنسول میان نسلی سونی به خاطر کمبود رقابت در بازار و افزایش هزینه تولید، نه تنها چندان نامعقولی نیست، بلکه منطقی هم هست.  

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!