فانی لند‌

سودا ۵۱ معتقد است که متاکریتیک نباید تا این حد مهم باشد

آقای گوئیچی سودا که بیشتر با عنوان سودا ۵۱ شناخته می‌شود، اخیرا به همراه شینجی میکامی (خالق رزیدنت ایول) با رسانه گیم اینداستریز گفتگو کرده‌اند و در طی این گفتگو، سودا ۵۱ به نقد تاثیر متاکریتیک و نمره‌هایش بر صنعت بازی پرداخته است.

این دو بازی‌ساز بزرگ ژاپنی سال‌ها پیش، بازی Shadow of the Damned را با کمک یکدیگر ساخته بودند و این گفتگو هم به بهانه نزدیک بودن تاریخ انتشار نسخه ریمستر آن ترتیب داده شده بود.

سودا در این مصاحبه بیان کرد که با تمرکز بیش از حد شرکت‌های بازی‌سازی روی نمرات متاکریتیک و تلاش برای کسب امتیاز بالا در این وب‌سایت، به جای اینکه به سراغ ایده‌های جدید بروند، تلاش می‌کنند تا با همان ایده‌های امتحان شده و موفق قبلی دست به ساخت بازی بزنند.

این بازی‌ساز منحصربه‌فرد در صحبت‌هایش چنین گفت:

همه بیش از حد به متاکریتیک و امتیازهایش اهمیت می‌دهند. شرایط [متاکریتیک] به تقطه‌ای رسیده که حالا فرمول‌های مشخصی وجود دارند و اگر می‌خواهید بازی شما نمره بالایی در متاکریتیک داشته باشد، کافیست تا از آن فرمول‌ها استفاده کنید.

اگر هم بازی شما از آن فرمول‌ها تبعیت نکند، امتیاز از دست می‌دهد و نمره کمتری می‌گیرد. شرکت‌های بزرگ دوست ندارند با چنین چیزهایی [پایین آمدن امتیاز بازی] مواجه شوند و به همین دلیل این فرمول‌ها را در نظر می‌گیرند. همه بیش از حد به این نمرات توجه می‌کنند.

شخصا توجهی به آن [امتیاز بازی در متاکریتیک] ندارم. تنها نکته مهم برای ما این است که عنوانی را روانه بازار کنیم که دوست داریم و افرادی که از این بازی‌ها لذت می‌برند به تجربه آن‌ها مشغول شوند.

سودا ۵۱ در گفتگو با گیم اینداستریز

البته شینجی میکامی کاملا با سودا ۵۱ موافق نبود و معتقد بود که بازی‌های خاص زیادی هستند که از این فرمول‌ها پیروی نمی‌کنند. خالق داینو کرایسیس اینگونه گفت:

نوع بازی‌هایی که بودجه‌های تبلیغات زیادی دارند، عناوینی هستند که صاحبانشان باید آن‌ها را به دست حداکثر تعداد مخاطب ممکن برسانند. بازی‌هایی منحصربه‌فرد هستند این توانایی‌های تبلیغاتی را ندارند.

شینجی میکامی در گفتگو با گیم اینداستریز

سودا ۵۱ همیشه به بازی‌های عجیب و تابوشکن خود معروف بوده و با اینکه هرگز به اندازه دیگر بازی‌سازهای ژاپنی هم‌دوره‌اش مشهور یا ثروتمند نشد، ولی همیشه به ساخت بازی‌هایی مشغول بود و هست که خودش بیش از هر شخص دیگری از آن‌ها لذت می‌برد.

نسخه ریمستر مخلوق مشترک سودا ۵۱ و شینجی میکامی با نام کامل Shadow of the Damned: Hella Remastered در تاریخ ۳۱ اکتبر (پنجشنبه، ۱۰ آبان) به دست مخاطبان و طرفداران این بازی می‌رسد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!