فانی لند‌

تبدیل ورد به پی دی اف یا کانورت Word به PDF با ساده‌ترین روش انلاین و آفلاین

برای شما هم پیش آمده که مجبور باشید بعد از نوشتن مطلبی در نرم‌افرار Word بخواهید فایل مورد نظر را به PDF تبدیل کنید. در ادامه به آموزش تبدیل ورد به پی دی اف با ساده‌ترین روش ممکن می‌پردازیم.

تبدیل ورد به پی دی اف چه مزیتی دارد؟

زمانی که شما متنی را در نرم‌افزار ورد می‌نویسید، حتماً برای آن نظم خاصی در نظر می‌گیرید و از سایز و فونت دلخواه خود استفاده می‌کنید. حال اگر فایل مورد نظر خود را در سیستمی غیر از سیستم خودتان اجرا کنید، در صورتی که سیستم دوم فونت و استایل‌های شما را نداشته باشید، فایل مورد نظر بهم می‌ریزد و دیگر نظم اولیه را نخواهد داشت. برای جلوگیری از این مسئله بهترین کار این است که تبدیل Word به PDF را انجام دهید تا فایل مورد نظر شما در هر پلتفرمی به شکل اولیه و بدون بهم ریختن اجرا شود.

دومین مزیت مهم تبدیل فایل ورد به پی دی اف این است که امکان تغییر و یا دست بردن در متن شما وجود ندارد و کسی نمی‌تواند چیزی به متن شما اضافه و یا کم کند.

برعکس این کار هم ممکن است یعنی شما می‌توانید تبدیل پی دی اف به ورد را نیز انجام دهید. برای این منظور به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

تبدیل Word به PDF با برنامه

گاهی اوقات تنها وسیله در دسترس برای تبدیل ورد به پی دی اف گوشی همراه است و خوشبختانه امکان تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی با کمک اپلیکیشن‌ وجود دارد. در ادامه چند اپلیکیشن مناسب این کار را معرفی می‌کنیم.

اگر این برنامه‌ها را به صورت زیپ دانلود کردید و نمی‌دانید چگونه آن را نصب کنید، در مقاله چگونه فایل زیپ را باز کنیم به طور کامل اکسترکت کردن این نوع فایل‌ها را آموزش دادیم.

در این میان اگر قصد خرید گوشی را دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ۱۹کالا بروزترین مدل‌ها را در بهترین قیمت بازار خریداری کنید. همچنین می‌توان در این سایت فروش اینترنتی قیمت و مشخصات محصولات شیائومی، سامسونگ و… را به صورت لحظه‌ای مشاهده کرد.

قیمت ویژه: ۳۵,۷۹۹,۰۰۰ تومان

تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-65KDA310B سایز ۶۵ اینچ

قیمت ویژه: ۴,۸۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۹,۲۵۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۷,۳۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۹,۶۲۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۸,۱۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

Word to PDF Converter

این برنامه تبدیل ورد به PDF را به صورت آنلاین و رایگان انجام می‌دهد. کافی است از طریق لینک زیر اپلیکیشن آن را دانلود کنید و با انتخاب فایل Word مورد نظر از طریق گوشی، خیلی ساده فایل PDF تحویل بگیرید. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای استفاده از آن به هیچ مهارت خاصی نیاز نیست؛ فقط همانطور که گفتیم این برنامه برای تبدیل متن به پی دی اف با گوشی انلاین است؛ بنابراین برای استفاده از آن حتماً بایستی گوشی شما به اینترنت متصل باشد.

Convert Word to PDF

برای تبدیل فایل Word به PDF در گوشی می‌توانید از این اپلیکیشن نیز کمک بگیرید. این برنامه علاوه‌بر اینکه پی دی اف کردن ورد را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد، این امکان را نیز فراهم می‌کند تا فایل مورد نظر خود را فشرده و حجم آن را کم کنید. برای دانلود آن از طریق لینک زیر اقدام کنید.

برای پاسخ به سوال چگونه ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم باید گفت فراموش نکنید که ساده‌ترین روش برای تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر و یا لپ تاب و با کمک نرم‌افزار Word است، زیرا فرآیند کاملاً آفلاین و رایگان صورت می‌گیرد و اصلاً هم زمان‌بر نیست.

اگر به دنبال آموزشی برای نحوه تبدیل JPG به PDF (عکس به پی‌دی‌اف) هستید، می‌توانید با مراجعه به لینک مشخص شده با روش‌های آن آشنا شوید.

تبدیل متن به پی دی اف با گوشی انلاین

با اینکه خود نرم‌افزار Word امکان تبدیل به فایل PDF را فراهم کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم، اما گاهی نیاز می‌شود که تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین را بسته به شرایط انتخاب کنیم.

برای تبدیل وورد به پی دی اف علاوه بر سایت‌های فارسی مثل ایبو می‌توانید از سایت‌های خارجی معتبرمثل اسمال پی‌دی‌اف نیز استفاده کنید، در این سایت ها، نحوه تبدیل فایل ورد به پی دی اف به صورت رایگان و آنلاین انجام می‌شود و فایل دریافتی هیچ‌چگونه بهم‌ریختگی نخواهد داشت. فرآیند تبدیل کردن ورد به فایل PDF در تمامی این سایت‌ها یکسان است و شما باید فایل ورد مورد نظر را در سایت آپلود کرده و دکمه Convert را فشار دهید، بعد از چند ثانیه فایل PDF شما آماده است و می‌توانید آن را دانلود کنید.

 

برای خرید گوشی و قیمت گوشی های سامسونگ و انواع برندها، به سایت اینترنتی ۱۹ کالا سر بزنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر

ساده‌ترین نحوه تبدیل ورد به پی دی اف از طریق خود نرم‌افزار Word با کامپیوتر و یا لپ‌تاپ است که می‌توانید آن را به دو روش از طریق مراحل زیر انجام دهید:

روش اول:

فایل مورد نظر را در برنامه Word باز کنید.

از منو File روی گزینه Save As بزنید.

منو کشویی را مطابق با تصویر زیر باز نمایید.

گزینه PDF را انتخاب کرده و روی Save کلیک کنید.

بعد از این کار یک فایل PDF با نامی که ایجاد کرده‌اید، در آدرس مورد نظر ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که با این کار فایل اصلی ورد شما از بین نمی‌رود و یک فایل PDF جدید و مجزا ساخته می‌شود.

روش دوم:

در این روش آموزش تبدیل ورد به پی دی اف دقیقاً همان مراحل بالا را تکرار کنید، فقط بجای Save as گزینه Export را بزنید. این روش سریع‌تر از قبلی در نظر گرفته می‌شود و می‌توانید سیو ورد به صورت پی دی اف را انجام دهید.

در ابتدا گزینه “File” را در سمت چپ بالا انتخاب کنید.
روی “Export” از نوار کناری و بعد “Create PDF/XPS Document” کلیک کنید.
بعد از آن از منوی File Explorer گزینه  Options را انتخاب کنید.تنظیمات مربوط به PDF را انجام دهید و  OK و بعد Publish را فشار دهید.

روش ۳: با کمک یک نرم افزار

اگر می‌پرسید چگونه فایل ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم و مایکروسافت ورد ندارید، می‌توانید با استفاده از یک ابزار شخص ثالث مثل File Converter استفاده کنید.

۱-روی فایل ورد کلیک راست کرده و “Show more options” را انتخاب کنید.

۲-  از File Converter روی To Pdf کلیک کنید.

حتی می‌توانید قبل از انتخاب ” to PDF ” با انتخاب همه فایل‌ها تبدیل فایل به پی دی اف در کامپیوتر را برای همه فایل‌ها اعمال کنید.

امیدواریم توانسته باشیم به خوبی به سوال چگونه ورد را به PDF تبدیل کنیم پاسخ داده باشیم. اگر شما هم روشی برای پی دی اف کردن فایل ورد می‌شناسید حتماً در قسمت کامنت‌ها با ما و دوستان ۱۹کالا به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۸ رای

سوالات متداول

چگونه فایل ورد را PDF کنیم

✔️در این مقاله به چند روش تبدیل فایل Word به PDF پرداخته‌ایم و شما می‌توانید با کمک کامپیوتر و حتی با استفاده از گوشی موبایل، این کار را به سادگی انجام دهید.

تبدیل فایل ورد به پی دی اف در گوشی چگونه است؟

✔️به این منظور شما بایستی از اپلیکیشن‌های اندرویدی کمک بگیرید، در این مقاله دو تا از بهترین اپلیکیشن‌های رایگان به همراه لینک دانلود آن‌ها را قرار داده‌ایم.

نحوه تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر به چه صورت است؟

✔️برای این کار بایستی از خود نرم‌افزار ورد کمک بگیرید و مطابق با مراحلی که در مقاله گفتیم، خیلی ساده فایل ورد را به PDF تبدیل کنید.

آیا می‌توان تبدیل فایل ورد به پی دی اف را آنلاین انجام داد؟

✔️بله، سایت‌های ایرانی و خارجی زیادی برای این کار دردسترس هستند و با آپلود فایل ورد در آن‌ها می‌توانید فایل PDF مربوطه را دانلود کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!