فانی لند‌

هشدار جدی هواشناسی درباره طغیان رودخانه‌ها در مازندران

به گزارش سلام نو، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی در مازندران بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته داشتیم و با توجه به بارش‌های رگباری احتمال تشدید فعالیت سامانه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطر جاری شدن سیل و سیلاب هشدار داده شد افزود: در اثر بارش رگباری احتمال جاری شدن سیلاب و روان‌آب و پر خطر شدن مسیل‌ها وجود دارد و طغیان رودها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب جز مخاطرات سامانه بارشی است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران همچنین تصریح کرد: مسافران از از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند و با سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ریزش سنگ در مناطق مرتفع کشاوران نیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

محمدی ادامه داد: مسافران از هرگونه تردد غیرضروری در حاشیه محورهای کوهستانی بپرهیزند و طبیعت‌گردی و کوهنوردی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممنوع است.

وی از آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای ارائه خدمات به مردم خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: سقوط سنگ بر روی خودروی نیسان در مرزن‌آباد چالوس سبب خسارت شد و تخته سنگ معلق به علت بارندگی از بالا به روی سقف خودرو افتاد که با این مخاطرات لازم است مسافران در جاده‌های کوهستانی استان مراقب باشند.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!