فانی لند‌

(ویدیو) پزشکیان زنگ سال جدید تحصیلی را به صدا درآورد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسعود پزشکیان؛ رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در مدرسه دکتر حسن عسگری شیرازی نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی توسط رئیس جمهور با همراهی نجمه آقابابایی فرزند شهید آقابابایی نواخته شد.

رئیس جمهور در این مراسم پرسش مهر را اینگونه مطرح کرد: “راه وفاق در مدرسه و تأثیر آن در فردای کشور عزیزمان ایران”

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: مشکل ما در کشور اختلافات و دعوا‌های بی جهت است، این باعث می‌شود نتوانیم در برابر دشمنان متحد و قدرتمند شویم وحدت ما می‌تواند ایران را قوی کند.

همچنین در این مراسم علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سلام بر غزه عزیز که دانش‌آموزان آن‌ها امروز زیر بمباران رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند، گفت: سلام بر اول معلم جامعه بشریت نبی مکرم اسلام پیام آور مهر، رحمت و مهربانی.

وی افزود: سال تحصیلی جدید را با شعار “وفاق و همدلی برای ایران و برای مدرسه” آغاز می‌کنیم؛ شما دانش‌آموزان آینده را می‌سازید، وقتی وارد مدرسه می‌شوید خود را با اعتماد کامل در قامت دانشمندان آینده ایران بدانید، راه سربلندی ایران از مدرسه می‌گذرد و اولین و آخرین ایستگاه قطار پیشرفت و توسعه کشور مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مردم ایران و رئیس جمهور محترم امروز آغاز بهار تعلیم و تربیت در هفته بزرگداشت دفاع مقدس است و ما و همکارانمان با شما و شهدا پیمان می‌بندیم که در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

کاظمی خطاب به معلمان عنوان کرد: چشم امید کودکان و نوجوانان ایران به شما است، اینکه گفته‌اند معلمی هنر است، شعار نیست و یک حقیقت انکار ناپذیر است. با تأسی از پیامبر با مهربانی و عطوفت پا به عرصه گذاشته و آینده کودکان را روشن‌تر بسازید، در لابه لای آموختن الفبای علم و دانش، الفبای خوب زیستن را بیاموزیم.

وی ادامه داد: مدیران و معلمان کشور من به عنوان خادم نظام تعلیم و تربیت برای ارتقای معلمان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم، توسعه عدالت و ارتقای کیفیت، ایجاد تعلق بیشتر به باور‌ها و ارزش‌های دینی و ملی و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جزو مهمترین اولویت‌های ما است و خوشحالیم دولت چهاردهم در اندیشه و عمل آموزش و پرورش را در اولویت خود قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خانواده‌ها بیان کرد: اکنون که با آغاز دولت چهاردهم نسیم خوش وفاق و همدلی وزیدن گرفته است بیش از گذشته در کنار معلمان یاور آن‌ها بوده و در مدرسه نقش آفرینی بیشتری داشته باشید همچنین برای مدیران و معلمان توفیق روز افزون و برای دانش‌آموزان ایران اسلامی سلامتی، موفقیت و سربلندی مسئلت دارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!