فانی لند‌

«خط مقدم» در زمان کنونی «شهرک دفاع مقدس» است/ الان زمان تولید آثاری است که جوانان ما بتوانند شرایط «محور مقاومت» را به خوبی حس، لمس و درک بکنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «محمد افلاکی» در بازید از خبرگزاری سینماپرس گفت: به نظر من خط مقدم دفاع مقدس و دوره هشت ساله جنگ در زمان کنونی، شهرک دفاع مقدس است. الان زمان تولید آثاری است که جوانان ما بتوانند شرایط آن دوره و همچنین دوران حال حاضر و حوزه محور مقاومت را به خوبی حس، لمس و درک بکنند. جوانان ما در این دوره می خواهند تصویر ببینند تا اینکه بخوانند و ما موظف هستیم آن ها را از این طریق با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

«محمد افلاکی» مسئول شهرک سینمایی انقلاب و دفاع‌مقدس به همراه «جواد تمدنی» مدیر روابط عمومی بنیاد روایت فتح، در آستانه ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، به ساختمان «خبرگزاری سینماپرس» آمده و ضمن بازدید از این خبرگزاری به گفتگو با سردبیر و اهالی این رسانه پرداختند.

در حاشیه این دیدار «محمد افلاکی» در گپ و گفتی صمیمی با خبرنگار سرویس سینمایی «سینماپرس» به تشریح برخی ابهامات و نقدهای صورت گرفته در خصوص عملکرد «شهرک سینمایی انقلاب و دفاع‌مقدس» پرداخت و بیان داشت: شهرک سینمایی دفاع قدس از سال هفتاد و دو فعالیت خود را تحت عنوان مرکز پشتیبانی فیلم های انقلاب و دفاع مقدس آغاز کرد. در ابتدا شهرک از امکانات چندانی برخوردار نبود اما با کمک های سپاه و بسیج، شهرک شروع به تجهیز کردن ملزومات مورد نیاز خود کرد.

وی در ادامه ضمن گلایه نسبت به عدم همکاری سایر ارگان های نظامی و حاکمیتی در حمایت از شهرک سینمایی دفاع مقدس گفت: سپاه تنها حامی شهرک سینمایی دفاع مقدس باقی ماند در صورتی که سپاه تنها ارگانی نبود که در جنگ حضور داشت. سایر ارگان های نظامی من جمله ارتش و دولت و نهادهای مردمی نیز در این اتفاق سهیم بودند اما زمانی که این عرصه به حسب نیاز شروع به فعالیت کرد تنها سپاه این بار را به دوش کشید. هیچ کس دیگری حاضر نشد سهم خود را ادا کند. در گذشته نیز همین بوده الان هم کماکان به همین منوال ادامه دارد یعنی مرکز پشتیبانی به آن حدی که باید کارش را انجام نمی دهد و تنها در حد بضاعت خودش کارها را انجام می دهد.

این مدیر فرهنگی با اشاره به نگاه منفی موجود نسبت به این شهرک سینمایی بیان داشت: نگاهی که متاسفانه در کشور وجود دارد این است که مرکز پشتیبانی و شهرک سینمایی متعلق به سپاه است. در صورتی که باید در نظر بگیریم که کشور و نظام نیازمند این مجموعه هستند و در این بین جای خالی ارتش و دولت بسیار محسوس است. زمین های بسیاری به این بخش تعلق گرفته و متاسفانه هیچ نقش پررنگی را در این سی دو سال برای بهره برداری ایفا نکرده اند. چنین کاستی هایی موجب می شود تا بسیاری از کسانی که برای استفاده از شهرک دفاع مقدس اقدام کرده اند از امکانات موجود ناراضی باشند.

مسئول شهرک دفاع مقدس به تبعات شدید کوتاهی در حمایت از شهرک برای خدمت رسانی و ضعف در ایجاد شرایط لازم برای تولیدکنندگان فیلم های حوزه دفاع مقدس اشاره و تصریح نمود: ضروری است که یک همت جدی در حمایت از شهرک سینمایی دفاع مقدس وجود داشته باشد زیرا با توجه به شرایط موجود کشور و بالا رفتن تقاضا برای استفاده از شهرک سینمایی دفاع مقدس، سپاه به تنهایی نخواهد توانست امکانات لازم را به طور مطلوب برآورده بسازد و به همین دلیل در صورت ادامه روند می تواند به کم رنگ تر شدن و شاید حذف آثار دفاع مقدس در سینمای کشور گردد. البته سپاه و بسیج ماموریت خود را انجام خواهد داد. همانطور که تا بحال انجام داده است ولی نیاز جدی، احساس می شود.

ایشان همچنین به اهمیت نقش شهرک در تولید آثار ملی و دفاع مقدس پرداخت و گفت: علی رغم تمامی کاستی ها سالیانه کم و بیش هشتاد تا صد پروژه سینمایی کوتاه و بلند و مجموعه تلویزیونی از خدمات مجموعه ما استفاده می کنند. که نمی شود گفت تمام آنها از وضعیت خدمات صورت گرفته ناراضی هستند. ضمن اینکه بسیاری از تهیه کنندگان و مدیران صحنه در بهره برداری از امکانات ویژه ای از ما انتظارات بخصوصی در حوزه فراهم کردن ادوات جنگی و موارد مشابه دارند که با توجه به حجم پروژه و انتظارات آنان سطح خدمات ارائه شده و میزان رضایتمندی ها مشخص می شود. نهایتا و با تمامی این تفاسیر مشخص می شود که همچنان بسیاری از پروژه ها به شهرک دفاع مقدس نیازمند هستند و امید است که یک نگاه متمرکز و ید واحده ای در حمایت از عزیزانی که در زمینه تولید آثار دفاع مقدس فعالیت می کنند صورت بگیرد.

وی در ادامه ضمن وعده ایجاد فضای آنلاین و قرارگیری لیست کامل خدمات موجود شهرک در آینده ای نزدیک، گفت: یکی از اقداماتی که دوستان در حال پی گیری آن هستند. پرداختن به ارتقا سایت بنیاد دفاع مقدس است. انشالله به زودی بخشی از سایت به شهرک دفاع مقدس اختصاص داده خواهد شد و در آن منوی خدمات ارائه شده همراه با هزینه بهره برداری از آنها در سایت قرار خواهد گرفت تا تولید کننده اثر قبل از مراجعه به مجموعه برآوردی از هزینه های پیش رو داشته باشد.

مسئول شهرک سینمایی دفاع مقدس در پایان این گپ صمیمانه بیان داشت: به نظر من خط مقدم دفاع مقدس و دوره هشت ساله جنگ در زمان کنونی، شهرک دفاع مقدس است. الان زمان تولید آثاری است که جوانان ما بتوانند شرایط آن دوره و همچنین دوران حال حاضر و حوزه محور مقاومت را به خوبی حس، لمس و درک بکنند. جوانان ما در این دوره می خواهند تصویر ببینند تا اینکه بخوانند و ما موظف هستیم آن ها را از این طریق با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!