فانی لند‌

لحظات مهم مبارزه آنتونی جاشوا و دانیل دوبوآ

دانیل دوبوآ امیدهای آنتونی جاشوا برای پایان دراماتیک و رویایی دوران حرفه ایش را با یک ضربه مشت راست که در تاریخ ماندگار خواهد شد به یاس تبدیل کرد. دن دینامیت در راند پنجم مبارزه اش با جاشوا و وس از اینکه در چهار راند قبلی سه بار ای جی را به زمین انداخته بود، توانست ضربه مشت نهایی خود را به حریف وارد کرده و علاوه بر نگه داشتن کمربند قهرمانی IBF ، آرزوهای جاشوا برای مبارزه ای بزرگ در بهار سال آینده با تایسون فیوری را از بین ببرد.

پنج راند مبارزه بین جاشوا و دوبوآ از بهترین مبارزات سال های اخیر دنیای بوکس بود. جاشوای ۳۴ ساله از همان ابتدا گیج و بی ثبات بود و دور رینگ می چرخید تا از ضربات دوبوآ فرار کند و بعد از مدتی زبان خود را درآورد که ثابت کند در شرایط بدی قرار ندارد. اما این شکلک جاشوا اصلا خنده دار نبود و می توان آن را پایان یک دوره به یاد آورد. این مبارزه تاییدی دیگر بر قهرمانی بلامنازع دوبوآی ۲۷ ساله بود که نشان داد وی باکی از دیگر بوکسورهای سنگین وزن ندارد.

بعد از اینکه دوبوآ از همان ابتدا کنترل مبارزه را در دست گرفت و ضربه مشتی سنگینی به حریف وارد کرد، همه چیز را به نفع خود تغییر داد و در حالی که تنها ۱۶ ثانیه از راند اول باقی مانده بود، به نظر می رسید که دوبوآ در آستانه شکست جاشوا قرار دارد. جاشوا روی زمین افتاد و ظاهرا کارش تمام بود. شبیه معجزه بود که توانست بلند شود و با پاهای لرزان باقیمانده راند را به پایان برساند. راند دوم نیز به همان بدی برای جاشوا آغاز شد. دوبوآ دائما ضربات مشتش را روی سروصورت جاشوا می زد و جاشوا دائما عقب و عقب تر می رفت انگار که مبارزه او با اندی رویز در حال تکرار بود.

راند سوم نیز با حمله های دوبوآ و فرارهای جاشوا همراه بود اما یک آپرکات جاشوا همه را امیدوار کرد. ولی دوبوآ در ادامه یک ضربه هوک چپ به صورت جاشوا زد که او را به شدت گیج کرد و شمارش عدد از خارج از رینگ شروع شد. در ادامه دوبوآ ضربات بیشتری وارد کرد و حریف را روی طناب انداخت اما جاشوا این بار هم از شمارش داور جان سالم به در برد.

در همان شروع راند چهارم بود که جاشوا بار دیگر زمین خورد و شمارش داور شروع شد اما این بار او مدعی شد که سکندری خورده است. با این وجود در همان ابتدای راند چهارم او سه بار به روی زمین افتاد. او در ادامه زبانش را درآورد و می خواست بگوید که از این مبارزه لذت می برد اما ناگهان دبوآ همه چیز را تمام کرد و دیگر خبری از بازگشت نبود. به نظر می رسید این ضربه مشت دوبوآ پایانی بود بر دوران حرفه ای جاشوا. آنتونی جاشوا در این مسابقه به معنای واقعی کلمه نابود شد و به نظر می رسید شمردن داور هم اشتباه بود زیرا کار مبارز لندنی تمام شده بود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!