فانی لند‌

راهنمای سود ۱۲.۵ میلیونی در یک روز!

قیمت سکه در آخرین حراج مرکز مبادله ارز و طلا بین چهار تا هشت درصد زیر قیمت بازار به‌ثبت رسیده است. اگر همین روند درجریان حراج هجدهم که دوشنبه دوم مهر برگزار می‌شود ادامه داشته باشد، احتمالا با پیشنهادی نزدیک ۴۳ میلیون تومان امکان خرید سکه تمام‌بهار آزادی وجود دارد، اما برای محاسبه حاشیه سود خریداران باید چیزی بین ۱۴ تا ۲۱ روز بعد انجام حراج منتظر ماند.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی فعلا محدوده ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به‌عنوان تارگت میان‌مدت هدف گرفته. تحقق بلندپروازی سکه برای کسی که هر پنج گزینه انتخابی حراج مرکز مبادله را از نوع تمام‌بهار سفارش داده، با سود ۱۲.۵ میلیونی همراه می‌شود اما اگر روند بازار عوض شود و سکه و طلا دست از پیشروی بردارند، این میزان سود می‌تواند تا کمتر از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آب برود.

حراج سکه به ایستگاه هجدهم رسید

قیمت سکه دولتی در هر حراج به پیشنهادی‌های ارائه‌شده از سوی خریداران بستگی دارد، اما هزینه‌های دیگری نیز مثل کارمزد و هزینه انبارداری برعهده متقاضیان خواهد بود.

کارمزد سکه دولتی در مرکز مبادله ارز و طلا ۰.۱ ارزش معامله است؛ به‌عبارتی یک‌هزارم ارزش هر سکه خریداری‌شده توسط متقاضی. شرایط خرید سکه دولتی به‌شکلی خواهد بود که خریدار موظف است هنگام دریافت سکه طلا خریداری‌شده از شعبه انتخاب‌ شده، به ازای هر قطعه سکه طلا اعم از سکه تمام، نیم‌سکه و ربع سکه ۳۰ هزار تومان بابت هزینه تحویل به شعبه بانک پرداخت کند.

سکه دولتی بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری در شعبه می‌ماند و اگر خریدار در همین بازه زمانی برای دریافت سکه‌های دست‌به‌کار شود، بابت هر قطعه سکه نیز باید ۵۰ هزار تومان تحت‌عنوان هزینه‌ی انبارداری کنار بگذارد. حالا اگر ۲۱ روزی که به‌عنوان مهلت تحویل سکه تعیین‌شده، به‌اتمام برسد، انفساخ معامله صورت می‌گیرد و وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار برمی‌گردد. بدنیست بدانید خریدار در این حالت ۱۸۰ روز یعنی شش ماه از انجام معاملات و حتی ثبت سفارش در مرکز مبادله ارز و طلا ایران محروم می‌شود.

حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلا ایران حالا به ایستگاه هجدهم رسیده است. مثل مراحل اخیر روز دوشنبه دوم مهر سکه تمام‌بهار آزادی، نیم‌سکه بهار آزادی و ربع‌سکه بهار آزادی در دسترس خریداران خواهد بود. شرایط خرید سکه دولتی نشان می‌دهد هر متقاضای تا سقف پنج سکه امکان ثبت سفارش دارد. متقاضی می‌تواند هر پنج سکه را از یک نوع انتخاب کند یا ترکیبی از سکه‌های عرضه‌شده را در فهرست سفارش بگنجاند.

قیمت سکه دولتی

قیمت سکه دولتی در آخرین حراج انجام شده از سوی مرکز مبادله چهار تا هشت درصد زیر قیمت بازار به‌ثبت رسیده است. روز دوشنبه ۲۶ شهریور که ربع‌سکه بهار آزادی با متوسط قیمت ۱۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان عرضه‌شده، در بازار آزاد هر قطعه ربع‌سکه بهار آزادی به‌طور متوسط ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان ارزش داشته است.

قیمت سکه نیم‌بهار آزادی در مرکز مبادله ارز و طلا ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان، اما در بازار آزاد ۲۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان یعنی ۶.۹ درصد زیر بازار به‌ثبت رسیده است. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی نیز در مرکز مبادله به‌جای ۴۳ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان در بازار، در مرکز مبادله ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان تثبیت شده است.

قیمت سکه از دوشنبه ۲۶ شهریور تا دوشنبه دوم مهر در مسیر صعودی قرار گرفته است. طوریکه سکه امامی، نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام یک کانال بالاتر از محدوده هفته قبل ایستاده‌اند.

قیمت سکه امامی به‌عنوان مثال تا ۲۴ ساعت قبل آغاز حراج مرحله هجدهم، ۴۴ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان در صرافی‌ها اعلام می‌شد. با فرض حفظ تفاوت قیمت‌ها در حراج جدید، پیشنهادی نزدیک ۴۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌تواند با برنده‌شدن در حراج به‌پایان برسد.

سکه نیم‌بهار آزادی نیز که در بازار آزاد تا ۲۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان جلو رفته، احتمالا با پیشنهادی نزدیک ۲۲ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان در مرکز مبادله در دسترس خواهد بود. از طرفی قیمت ربع‌سکه بهار آزادی که در بازار به ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسیده، در مرکز مبادله ارز و طلا و حراج مرحله هجدهم، حول‌وحوش ۱۴ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان قیمت خواهد داشت. همه این حرف‌ها برای عدد و رقم‌های فعلی بازار است، اما نباید فراموش کرد که موعد تحویل سکه‌های مرکز مبادله حداقل ۱۴ روز بعد حراج خواهد بود.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی به‌عنوان الان که در محدوده ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ایستاده، تا دو هفته دیگر می‌تواند با استمرار روند صعودی بازار تا نیمه کانال ۴۵ میلیون پیشروی داشته باشد. حالا اگر ترمز افزایش قیمت سکه کشیده شود، عقب‌نشینی تا محدوده ۴۴ میلیون و ۱۵ هزار تومان یعنی کف کانال ۴۴ میلیون محتمل است.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی با این اوصاف در بهترین حالت بابت هر قطعه سکه برای خریداران دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان حاشیه سود دارد. اینطوری کسی که هر پنج قطعه سکه را از نوع تمام‌بهار انتخاب کرده، حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در یک روز به‌جیب می‌زند. حالت بدبینانه برای خریداران هم می‌تواند همان حالتی باشد که سکه امامی تا دو هفته آینده به کف کانال ۴۴ میلیون برگردد. در این وضعیت هر سکه تمام‌بهار آزادی حدود ۹۳۵ هزار تومان برای خریداران عایدی دارد و انتخاب پنج سکه تمام‌بهار در فهرست پیشنهادی، منجر به سود چهار میلیون و ۶۷۵ هزار تومان خواهد شد.

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!