فانی لند‌

سفر تاریخی هیئت‌های ایران، روسیه، و آذربایجان به قلب مرزها: بررسی نقاط عطف گذرگاه‌های سه جانبه!

هیات‌های ایران، روسیه و آذربایجان از گذرگاه‌های مرزی سه کشور بازدید کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در راستای  همکاری‌های سه‌جانبه، هیات‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و فدراسیون روسیه از مرزهای آستارای ایران، سامور آذربایجان، یاراگ‌کازمالیار و تاگیرکنت کازمالیار روسیه به صورت میدانی بازدید و روند تردد کامیون‌های حامل بار در این مسیر ها را از نزدیک بررسی کردند.

بازدید سه جانبه هیات‌های ایران، روسیه و آذربایجان از گذرگاه‌های مرزی سه کشور

 هدف از این بازدید، بحث در مورد جنبه‌های مختلف امنیت مرزی، همکاری‌های تجاری و گمرکی و پروژه‌های فرامرزی بود.

 در این رویداد، هیات‌ها در مورد افزایش اقدامات ترافیکی مرزی برای رسیدگی به ترتیبات غیرقانونی مرزی بحث و گفتگو کرده و بر نیاز به تلاش‌های مشترک برای تقویت کنترل مرزها و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی تاکید کردند.

 در این دیدار همچنین برخی فرصت‌های همکاری تجاری و اقتصادی بررسی شد.  

بازدید سه جانبه هیات‌های ایران، روسیه و آذربایجان از گذرگاه‌های مرزی سه کشور

هیأت‌ها درباره راه‌های ساده‌سازی رویه‌های گمرکی و کاهش موانع تجاری برای ارتقای یکپارچگی اقتصادی و تسهیل تجارت فرامرزی بحث کردند.

علاوه بر این، طرفین در مورد هماهنگی پروژه‌های فرامرزی با هدف بهبود ارتباطات حمل و نقل و افزایش ارتباط بین سه کشور تبادل نظر کردند.

بازدید سه جانبه هیات‌های ایران، روسیه و آذربایجان از گذرگاه‌های مرزی سه کشور

 آنها در مورد ابتکارات مشترک برای ارتقای امکانات گذرگاه های مرزی و توسعه کریدورهای حمل و نقل برای تسهیل انتقال بار و مسافر رایزنی  کردند.

این سفر سه جانبه بر تعهد جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه برای تقویت روابط نزدیکتر و تقویت همکاری های منطقه ای به نفع متقابل همه طرف های درگیر تاکید کرد.

براساس اعلام سفارت ایران در مسکو ، نشست سه جانبه بعدی قرار است برای بررسی پیشرفت ها در مورد موارد اقدام و بحث بیشتر درباره فرصت های همکاری سه جانبه در آینده به زودی برگزار شود.

انتهای پیام

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!