فانی لند‌

بیوگرافی الهه رضایی مجری سابق برنامه کودک و زندگی شخصی

الهه رضایی مجری و گوینده است که بیشتر به واسطه مجری‌گری برنامه کودک در سال‌های دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ شناخته می‌شود. او و گیتی خامنه از محبوب‌ترین مجریان برنامه کودک در سال‌های پس از انقلاب بودند. در ادامه نگاهی به بیوگرافی الهه رضایی، سوابق و زندگی خانوادگی او می‌اندازیم.

بیوگرافی الهه رضایی

الهه رضایی با نام اصلی معصومه رضایی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۴۲، مجری، گوینده تلویزیون و تیزر است.

ورود به صدا و سیما

الهه رضایی در سال ۱۳۵۸ زمانیکه ۱۵ ساله بود به همراه دوستش در آزمون صدا و سیما شرکت کرد. او در این آزمون پذیرفته شد و به عنوان مجری برنامه کودک شروع به کار کرد.

اوج محبوبیت

الهه رضایی در دهه شصت به عنوان مجری برنامه کودکان توانست به اوج معروفیت خود در تلویزیون برسد و برای بسیاری از ایرانیان شناخته شد.

حقوق اول در صدا و سیما

خانم رضایی درباره اولین حقوق خود توضیح می‌دهد:‌ «ماهی ۱۲ جلسه ۱۲۰۰ تومان یعنی جلسه ای ۱۰۰ تومان اولین حقوق من در صدا و سیما بود. سازمان که در آن زمان استخدام نداشت و عملا تا سال ۶۴ ما در استخدام سازمان نبودیم. سال ۶۴ هم که استخدامی شد یکی، دو سال از سوابق گذشته مان را قبول نمی کردند. چون ساعت کاری پر نمی‌شد و سن ما زیر ۱۸ سال بود.»

جدایی از صدا و سیما

او در سال ۱۳۷۸ از اجرای برنامه کودک کناره‌گیری کرد و به عنوان مجری برنامه‌های بزرگسالان به فعالیت پرداخت.

رضایی مدتی نیز در برنامه‌ای با نام «بچه‌های دیروز» که کارتون‌ها و برنامه‌های خردسال قدیمی را برای تجدید خاطره پخش می‌کردند به اجرا پرداخت.

الهه رضایی در ابتدا اختلافاتی با مدیر گروه کودک صدا و سیما داشت و در ادامه بعد از منحل شدن گروه کودک شبکه یک اهالی فن همه از تلویزیون رفتند و او نیز در نهایت از سازمان جدا شد.

زندگی شخصی

الهه رضایی در سال ۱۳۶۵ با یک فوق تخصص قلب ازدواج کرد. این زوج یک فرزند دختر و یک فرزند پسر دارند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!