فانی لند‌

۱۰ شخصیت خاطره‌انگیز پلی‌استیشن

پلی‌استیشن از همان ابتدای راه در سال ۲۰۰۰، سعی کرده تا شخصیت‌هایی به یادماندنی و خاص طراحی و خلق کند. شخصیت‌هایی که هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارند. از شخصیت‌هایی جدی و قوی مثل کریتوس گرفته تا شخصیت‌هایی شوخ‌طبق مثل کرش بندیکوت و نیتن دریک که هر کدام از آن‌ها برای دوره‌ای تبدیل به نماد یا مسکات (Mascot) پلی‌استیشن شده است. در این مقاله همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی به ۱۰ شخصیت خاطره‌انگیز پلی‌استیشن داشته باشیم.


کریتوس – بازی God of War (2005)

شخصیت خدای جنگ، یک سورپرایز بزرگ برای پلی‌استیشن محسوب می‌شود و هم‌چنان هم طرفدارهای این کنسول با معرفی یک بازی جدید با محوریت کریتوس، بسیار خوشحال می‌شوند. در سری بازی‌های خدای جنگ، ما کنترل کریتوس را به دست می‌گیریم، خدایی که قصد دارد راه خود را با کشتن خدایان یونان و شیاطین هموار کند و به هدف نهایی خود برسد.

نسخه اول این بازی، ما را با شخصیت کریتوس آشنا کرد ولی در نهایت این نسخه دوم و سوم بازی بود که محبوبیت شخصیت کریتوس را به نقطه اوج خود رساند. قسمت دوم این بازی، یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین عناوین پلی‌استیشن ۲ محسوب می‌شود. قسمت سوم این بازی که برای پلی‌استیشن ۳ منتشر شد، راه قسمت دوم را ادامه داد و داستان بازی نیز در این قسمت به صورت کامل به اتمام رسید اما این پایان کار کریتوس نبود.

با عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴، استودیو سانتامونیکا نسخه جدیدی از این بازی را با سبکی نو طراحی و منتشر کرد. این نسخه از بازی به قدری خوب از همه جهات ساخته شده بود که موفق شد جایزه بهترین بازی سال را کسب کند. شخصیت کریتوس از همان ابتدا هم یکی از جدی‌ترین و خشمگین‌ترین شخصیت‌های اورجینال پلی‌استیشن محسوب می‌شد و هنوز هم بعد از گذشت این همه سال هم‌چنان معروف باقی مانده است.


نیتن دریک – Uncharted: Drake’s Fortune (2007)

هرچقدر که صنعت ویدیوگیم رو به جلو می‌رود، گیم‌پلی بازی‌ها پیشرفته‌تر و سینمایی‌تر می‌شود. استودیو ناتی‌داگ با ساخت قسمت اول بازی Uncharted عرصه جدیدی در زمینه گیم‌پلی بازی‌های ویدیویی ماجراجویی آغاز کرد. گرچه اولین نسخه از این بازی در میان دیگر نسخه‌ها ضعیف‌تر شمرده می‌شود اما پایه‌گذار فرانچایزی با شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی بود.

در واقع سری بازی‌های آنچارتد، فرمولی به نسبت کامل‌تر و پیچیده‌تر از فرانچایز توم ریدر محسوب می‌شوند و شخصیتی که جایگزین لارا کرافت در این سری بازی‌ها است، کسی نیست جز نیتن دریک دوست داشتنی خودمان. سری بازی‌های آنچارتد به قدری محبوب هستند که قطع به یقین یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی به کسانی محسوب می‌شود که به تازگی پلی‌استیشن خریده‌اند. شخصیت قابل کنترل این سری یعنی نیتن دریک برخلاف کریتوس، کاراکتری شوخ‌طبع محسوب می‌شود که با دیالوگ‌های طنز خود، فضای بازی را برای شما بسیار جذاب و دوست‌داشتنی رقم می‌زند.


رچت و کلنک – Ratchet and Clank (2002)

مایکروسافت با عرضه اولین نسخه از ایکس باکس، شخصیت محبوب مسترچیف را با گیمرها آشنا کرد و حالا نوبت سونی بود که همراه با پلی‌استیشن ۲ سراغ یک شخصیت کاملا جدید برود.

در اینجا بود که سونی شخصیت‌های رچت و کلنک را طراحی کرد. این دو کاراکتر از همان ابتدا در کنار یکدیگر به ماجراجویی می‌پرداختند. رچت یک شخصیت بامزه و فان دارد و در مقابل کلنک یک ربات به نسبت کوچک محسوب می‌شود که به رچت در ماموریت‌ها کمک می‌کند.

ماجراجویی این شخصیت در نسخه‌های مختلف روایت می‌شود و هر بازی نقطه قوتی در داستان خود دارد. یکی از داستان‌ها، نحوه آشنایی رچت و کلنک را روایت می‌کند و داستانی دیگر نحوه تلاش این کاراکتر برای نجات یک‌دیگر را بیان می‌کند.


پاراپای رپر – PaRappa the Rapper (1996)

شخصیت پاراپای رپر، یک حیوان به نسبت فان به حساب می‌آمد که خصوصیات اخلاقی خاصی داشت و به معنای این است که می‌توانست به راحتی گیمرها با هر سن و سالی را جذب خود کند.

شاید با اولین نگاه فکر کنید که این شخصیت یک کپی از ماریو یا سونیک به حساب می‌آید اما سخت در اشتباهید. پاراپا یک رپر محبوب به حساب می‌آید که پایه بازی آن بر مبنای آهنگ بنا شده است و بعضی مراحل آن به قدری سخت می‌شوند که رد کردن آن واقعا کار هرکسی نیست. این شخصیت در زمان خود به قدری محبوب بود که هنوز هم خیلی‌ها عقیده دارند که سونی می‌تواند آن را در بازی‌های آینده خود دوباره نمایش دهد.


سک‌بوی – LittleBigPlanet (2008)

اولین نسخه از بازی LittleBigPlanet در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و یک بازی پازل محور پلتفرمر محسوب می‌شد. این بازی روز به روز با عرضه نسخه‌های جدید، محبوب‌تر شد و در کنار این محبوبیت، شخصیتی در این فرانچایز وجود داشت که گیمرها دلشان نمی‌آمد به آن صدمه‌ای وارد شود یعنی شخصیت سک‌بوی.

این شخصیت دوست داشتنی پشمی همیشه خندان، به عنوان یه پروتاگونیست در این فرانچایز حضور دارد و برایش فرقی نمی‌کند شرایط چطور باشد چرا که همیشه خنده بر لب دارد. او به قدری محبوب و جذاب است که حتی گیمرهای با سن بیشتر هم از آن رضایت کامل دارند و حسابی مشغول تماشای این شخصیت در سری بازی‌های LittleBigPlanet می‌شوند.


الوی – Horizon Zero Dawn (2017)

یکی از بزرگ‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن سری بازی‌های Horizon محسوب می‌شود. این فرانچایز محبوبیت خود را مدیون پروتاگونیست خود یعنی شخصیت الوی است. این تیرانداز ماهر در سری بازی‌های هورایزن از همان ابتدا بسیار محبوب ظاهر شد و استودیو گوریلا گیمز هم با قدرت زیاد و اشتیاق فراوان مایل است تا داستان این شخصیت را تا جای ممکن ادامه دهد.

شخصیت الوی برخلاف کرش بندیکوت که قدیمی محسوب می‌شود، یکی از جدیدترین شخصیت‌های محبوب پلی‌استیشن به شمار می‌رود. داستان این شخصیت در آینده‌ای به نسبت دور روایت می‌شود، آینده‌ای که انسان‌ها جای خود را به حیواناتی رباتیک داده‌اند. این بازی به قدری محبوب بود که حتی نامزد بهترین بازی سال هم شد ولی این The Legend of Zelda: Breath of The Wild بود که موفق به کسب این جایزه شد. الوی حالا به قدری محبوب است که در طول هفت سال گذشته در دو بازی کاراکتر اصلی بوده و حتی به صورت لگویی قرار است در یک بازی هم حضور داشته باشد.


کرش بندیکوت – Crash Bandicoot (1996)

برخی از شخصیت‌های به‌یادماندنی پلی‌استیشن هم‌چنان جدید هم نیستند. به طور مثال شخصیت کرش بندیکوت از سال ۱۹۹۶ که معرفی شد، محبوبیت خودش را به دست آورد و تا به امروز آن را حفظ کرده است. این شخصیت ۳ بعدی خیلی راحت ثابت کرد که پتانسیل این را دارد تا به یکی از بهترین شخصیت‌های پلی‌استیشن تبدیل شود و همین اتفاق هم افتاد چرا همه رنگ‌های لوگوی کلاسیک پلی‌استیشن را در خودش دارد. کلی قسمت جدید و اسپین‌آف از روی این شخصیت در آینده ساخته شدند و حتی نسخه ریمستر سه‌گانه آن در سال ۲۰۱۷ برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد.


اسپایرو – Spyro the Dragon (1998)

توقع‌ها از سونی از همان ابتدا هم بسیار بالا بود و این کمپانی مجبور شد تا سراغ خلق شخصیت‌هایی جدید و رنگارنگ برود. بعد از کرش بندیکوت، این شخصیت اسپایرو بود که ساخته شد و به سرعت هم به محبوبیت رسید. این اژدهای صورتی کوچک در بازی‌هایی پازل‌محور و داستانی ظاهر شد و همین نقطه قوتی محسوب می‌شد تا خیلی زود معروف شود. درست مانند سه‌گانه کرش بندیکوت، سه‌گانه اسپایرو هم بازسازی شدند و همین حالا هم شایعاتی برای ساخت یک نسخه جدید از این شخصیت وجود دارد.


لاراکرافت – Tomb Raider (1996)

خیلی قبل‌تر از آنکه ناتی‌داگ ماجراجویی با نیتن دریک را آغاز کند، این بازی توم ریدر بود که با طراحی پالیگانی شخصیت لاراکرافت آن را به گیمرها معرفی کرد. این بازی هر المانی که یک عنوان ماجراجویی نیاز داشته باشد را از همان ابتدا داشت. کلی پازل، پلتفرم‌های مختلف و مبارزه در بازی حضور داشتند تا روند بازی یک‌نواخت و حوصله‌سربر به نظر نرسد. شخصیت لاراکرافت از همان قدیم تا به امروز محبوبیت خودش را حفظ کرده و نسخه‌های متعددی هم تا به الان از روی این شخصیت ساخته شده است.


آستروبات – Astro Bot (2024)

شخصیت آستروبات در ابتدا، پروتاگونیست The Playroom در پلی‌استیشن ۴ بود. بعد از آن در بازی Astro Bot’s Rescue Mission در قالب یک بازی VR حضور پیدا کرد. در حقیقت جدی‌ترین حضور این شخصیت در بازی Astro’s Playroom بود که به عنوان یک دمو به صورت پیش‌فرض در کنسول پلی‌استیشن وجود داشت.

این ربات جذاب و کیوت به قدری سریع محبوب شد که استودیو سازنده بازی دست به کار شدند و یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ را با حضور آستروبات ساختند. بازی Astro Bot یک عنوان ۳ بعدی پلتفرمر در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن ۵ به شمار می‌رود و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. شخصیت آسترو در بازی به خوبی طراحی شده و علاوه بر تمامی این موارد می‌توانیم شاهد کامئوهای زیادی از دنیای ویدیوگیم در قالب ربات‌های آسترو باشیم.


برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!