فانی لند‌

بهترین قیمت ویدیو پروژکتورهای 4K

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ویدئو پروژکتور 4k چیست؟ دنیای تکنولوژی صورت گرفت سبب شد تا گرایش مردم برای خرید و استفاده از آنها بیش از پیش باشد. اگر تا همین چند سال پیش استفاده از چنین سیستم‌هایی محدود به فضاهای بزرگ و حضور افراد زیادی مانند کنفرانس‌ها و جلسات بود، دیگر این موضوع مطرح نبوده و حتی فضاهای خانگی و شخصی هم می‌توانند پذیرای انواع پروژکتورهای مختلف باشند. دیتا پروژکتورها در دسته‌بندی‌های جدید خود شامل انواع نمونه‌های گوناگون هستند که هر یک مشخصات فنی و ویژگی‌های خاص خود را متناسب با نوع کاربرد ارائه کرده‌اند. یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار امروز کشور و دنیا، انواع ویدیو پروژکتورهای نوع 4K می‌باشند. بهترین قیمت ویدیو پروژکتورهای 4K بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد که البته باید از دید ارزش خرید مورد بررسی قرار بگیرد. پرو استور در این نوشته به صورت کامل در این مورد صحبت خواهد کرد.

مفهوم دیتا پروژکتورهای 4K

دنیای تکنولوژی در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری فراوانی را برای توسعه انواع ویدیو پروژکتور انجام داده است. شرکت‌های تولید کننده با سابقه در این زمینه به دنبال ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود عملکرد این سیستم‌ها بوده‌اند..

مهمترین جنبه فنی بهبود پیدا کرده در این دستگاه‌ها مربوط به بخش کیفیت تصویر آن است. دستگاه‌های پروژکتور قبل از این موضوع قادر بودند تا تصاویر منعکس شده از طریق لنز خود را با رزولوشن فول اچ‌دی و ابعاد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ارائه کنند. این مقدار کیفیت تصویر در بهترین و آخرین فناوری موجود از این دستگاه‌ها دیده می‌شد و با قیمت‌های بسیار بالایی برای مشتریان در دسترس بود. اما با ورود تکنولوژی فورکی، اوضاع تغییرات بسیار جدی پیدا کرد. کیفیتی که ارائه می‌شد دو برابر تراکم پیکسلی نوع فول‌اچ‌دی بود و این یک انقلاب بزرگ در زمینه تصویر محسوب می‌شد. هرچند که هنوز ویدیو پروژکتورهای نوع فول اچ دی در بازار دیده می‌شود اما همه توجه‌ها به سمت نوع 4K رفته است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروژکتورهای 4K

عوامل بسیاری در تعیین قیمت نهایی یک دستگاه ویدئو پروژکتور موثر هستند. شما در هنگام مراجعه به بازار قطعاً این دستگاه را برای یک نوع کاربرد مشخص خریداری می‌کنید .انواع مختلف دیتا پروژکتورهای فورکی با کاربردهایی مانند خانگی، کنفرانسی، سازمانی و حتی گیمینگ در دسترس شما خواهد بود. بنابراین انتخاب از بین آنها با فیلتر مشخصی از جانب تولید کننده ساده‌تر شده است. اما در مورد پارامترهای تاثیرگذار بر روی قیمت باید به عناوین زیر دقت کنید :

1. تراکم پیکسلی

اولین و مهمترین آیتم موثر در قیمت یک دستگاه ویدیو پروژکتور مربوط به تعداد پیکسل‌های تشکیل دهنده تصویر در آن است. بدیهی است که هرچه این تعداد بیشتر باشد، توانایی سیستم برای به تصویر کشیدن جزئیات و بالا بردن کیفیت بیشتر خواهد شد. آن چیزی که در این نوشته دنبال می‌کنیم، نشان می‌دهد که دیتا پروژکتورهایی برتر بازار دارای تراکم پیکسلی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ هستند. این رزولوشن که تحت عنوان فورکی در بازار شناخته می‌شود، معمولاً بالاترین سطح قیمتی موجود را به خود اختصاص داده است. اما از سوی دیگر این را هم نباید فراموش کرد که ارزش خرید چنین سیستم‌هایی برای شما در چه حدی است؟ در واقع اگر شما یک کاربر خانگی با نوع استفاده گیمینگ از این پروژکتور باشید، حتماً استفاده از نوع 4k برای شما یک ارزش بی‌نظیر بوده و قیمت قابل توجیه خواهد بود.

2. تکنولوژی تصویر

بخش مهم دیگر در زمینه کیفیت تصویر مربوط به نوع تکنولوژی استفاده شده در انعکاس نور بر روی پرده می‌باشد. برند‌های شناخته شده مانند برند اپسون در این زمینه دارای تکنولوژی‌های بومی خود هستند و شکل پیاده‌سازی سیستم را در بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند. شرکت‌های دیگر هم به سراغ آخرین فناوری‌های موجود رفته‌اند و تلاش می‌کنند تا علاوه بر بهبود کیفیت تصویر، مقدار مصرف انرژی و همچنین افزایش شدت نور را هم مدیریت کنند.

3. شدت نور

غلبه بر نور محیطی و ارائه تصویر روشن و شفاف از دیگر چالش‌های بزرگ دستگاه دیتا پروژکتور برای سال‌های طولانی بوده است. به همین دلیل هم تا همین چند سال پیش استفاده از پروژکتورها محدود به فضاهایی تاریک با نور محیطی کنترل شده بود. اما در این موضوع هم تغییرات بسیاری حاصل شده است و ویدیو پروژکتورهای 4K نوین از لحاظ شدت نور به مقادیر بسیار بالایی رسیده‌اند. شدت نور در پروژکتورها با واحد انسی لومن سنجیده می‌شود و مقادیر بالاتر به صورت بدیهی دارای قیمت‌های بیشتر هستند. در کاربردهای خانگی با توجه به عدم امکان کنترل نور محیطی به صورت سیستماتیک، بهتر است به سراغ نمونه‌هایی با شدت نور بالا بروید. یا اگر شما از جمله کاربرانی هستید که از پروژکتورها برای فضاهای باز استفاده می‌کنید، چاره‌ای به غیر از این نخواهید داشت و ارزش خرید دستگاه متناسب با نوع کاربرد آن قابل توجیه خواهد بود.

4. مفهوم کنتراست

کنتراست به معنای تفاوت نور در تاریک‌ترین پیکسل با روشن‌ترین نمونه آن است. هرچه این تفاوت بیشتر باشد به معنای عمق بالاتر و توانایی بیشتر دستگاه برای ارائه جزئیات است. کنتراست پروژکتورهای فورکی در مدل‌های جدیدتر به شدت افزایش پیدا کرده است و البته تلاش شده تا این موضوع در تناسب با مقدار رزولوشن باشد. معمولاً افزایش کنتراست با تعدیل رزولوشن و حالت برعکس آن صورت می‌گیرد تا قیمت را کنترل کنند.

5. عمر لامپ

منبع نوری در مدل‌های قدیمی‌تر از نوع لامپ‌های سنتی بوده است. افزایش غیر قابل توجیه مصرف انرژی در چنین سیستم‌هایی به شدت آزاردهنده بود و از سوی دیگر تنها مدت محدودی امکان استفاده از این لامپ‌ها وجود داشت. بنابراین کاربران باید با نمونه‌های جدید آن را تعویض کرده و هزینه گزافی را بابت این موضوع پرداخت می‌کردند. به همین دلیل ویدیو پروژکتورهای نوع 4K امروزی به صورت مشخص به سراغ منابع نور دیگری رفته‌اند که نیاز به تعویض آنها در طولانی مدت وجود نخواهد داشت. برخی از این منابع نوری دارای عمر بیش از ۵۰۰۰ ساعت است و کاملاً در این زمینه چالش‌ها را از بین برده است. هرچه عمر لامپ ویدیو پروژکتور بالاتر باشد، هزینه‌های خرید اولیه به صورت طبیعی بالاتر خواهد رفت.

محبوب‌ترین دیتا پروژکتورهای 4K بازار

شرکت‌های متعددی در بازار امروز دنیا به سراغ ساخت ویدئو پروژکتور فورکی رفته‌اند. رقابت تنگاتنگی بین آنها برای کسب سهم بیشتر از بازار وجود دارد و هر یک تمرکز خود را بر روی بخش مشخصی از کیفیت فنی دستگاه قرار داده‌اند. برندهایی مانند اپسون و اپتما از جمله محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین محصولات موجود در بازار امروز کشور را به خود اختصاص داده‌اند. تنوع زیادی بین محصولات آنها وجود دارد و کیفیت ارائه شده به حدی بالا است که کاملاً شما را از جنبه‌های مختلف راضی نگه خواهد داشت. برندهای معتبر شرق آسیا مانند برند بنکیو که سال‌های زیادی از ورود آنها به بازار نمی‌گذرد، علاوه بر ارائه کیفیت بالای فنی در زمینه قیمت هم تا حد زیادی اوضاع بهتری دارند. در هر صورت آنچه که اهمیت دارد تطابق خواسته‌های کاربران با ویژگی‌های فنی سیستم پروژکتوری خواهد بود.

سخن پایانی

خریداری یک ویدیو پروژکتور 4k برای فضای خانگی شما تجربه بسیار بی‌نظیری خواهد بود. استفاده از دستگاه‌های این چنینی در جایگزینی با تلویزیون‌ها شما را کاملاً هماهنگ با رشد تکنولوژی خواهد کرد. شرکت پرو استور با توجه به بررسی بازخوردهای مشتریان از سیستم‌های اشاره شده، به شما اطمینان می‌دهد که رضایت کامل خواهید داشت و ارزش خرید شما در طول مدت زمان استفاده از آن به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

ما را دنبال کنید

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!