فانی لند‌

ادعای رسانه آمریکایی درباره آمادگی پزشکیان برای کاهش تنش با اسرائیل!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، وبگاه بلومبرگ به نقل از «مسعود پزشکیان»، رئیس‌جمهور ایران در تیتر خود مدعی شده «او آماده کاهش تنش با اسرائیل است.»

این رسانه در نقل قولی غیرمستقیم نوشته ایران تا جایی که شاهد همین سطح از تعهد از سوی اسرائیل باشد آماده کاهش تنش با اسرائیل است.

بلومبرگ نوشته پزشکیان امروز دوشنبه قبل از آغاز اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران گفت: «ما مایلیم همه سلاح‌هایمان را کنار بگذاریم اگر اسرائیل هم مایل باشد همین کار را انجام دهد.»

رسانه آمریکایی این نقل قول را به زبان انگلیسی نوشته، اما به بافتی که این جمله در آن مطرح شده اشاره‌ای نکرده است. علاوه بر این، در متن اصلی خبر بلومبرگ، بخشی که تیتر این رسانه از آن گرفته شده به صورت نقل قول مستقیم وجود ندارد.

شبکه خبری بلومبرگ سابقه تحریف اظهارات مقام‌های ایران را دارد. خبرگزاری فارس پیگیر صحت و سقم اظهارات منتسب به رئیس‌جمهور است.

رسانه‌های جریان اصلاحات در داخل بدون بررسی‌های لازم اظهارات مسعود پزشکیان را به صورت گسترده با همین تیتر پوشش داده‌اند.

رسانه آمریکایی در یک نقل قول غیرمستقیم دیگر از رئیس‌جمهور ایران نوشته است: «پزشکیان گفت ایران می‌خواهد شاهد صلح باشد اما در برابر بی‌عدالتی علیه متحدانش که خودشان برای اقدام نظامی‌شان تصمیم می‌گیرند خواهد ایستاد.»

پزشکیان درباره متحدان ایران گفته است: «آنها از هیچ‌کس دستور نمی‌گیرند. اینطور نیست که یمنی‌ها منتظر ما بمانند که به آنها بگوییم چه کنند یا چه نکنند.»

طبق این ادعا، پزشکیان تأکید کرده که ایران از قبل از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل اطلاع نداشته است.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!