فانی لند‌

اگر کسی دغدغه «سینمای مقاومت و دفاع مقدس» را داشته باشد مسیر برایش باز است و «بودجه» تولیدش هم جور می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید پروینی تهیه کننده سینما همزمان با هفته دفاع مقدس ضمن بررسی عملکرد نهادهای فرهنگی و سینمایی در ترسیم هنرمندانه مقاومت اسلامی گفت: خی از سینماگران هم دست روی دست می گذارند و دوست دارند نهادها دنبال شان بیایند و پول بدهند تا کار بسازند در صورتی که این چنین نباید باشد چرا که اگر کسی فیلمنامه خوبی داشته باشد یا فیلمی خوب تولید کند قطعاً از کارش حمایت می شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قلب رقه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بدیهی است که باید به مقوله مهمی نظیر مقاومت اسلامی نگاه ویژه شود و سینماگران این حوزه حمایت شوند چرا که این حوزه مانند کارهای رئال و فیلم های مرسوم اجتماعی نیست که پروداکشن جمع و جور داشته باشند و هزینه تولید این آثار بسیار بالا است اما آنچه مهم است اینکه دستگاه ها و نهادهایی که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند باید با منطق و درایت این کار را صورت دهند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا کار استراتژیک ساخته می شود و هر کشوری بنا به دیدگاه خود این کارها را تولید می کند. تقریباً می توان گفت اکثریت سینماگران هم در حوزه آثار استراتژیک کار می کنند و پول در می آورند اما یکی از معضلات مهم ما این است که در کشورمان به کسانی که از جان و دل تمایل به تولید چنین فیلم هایی دارند انگ این زده می شود که یا رانت دارند یا بودجه خواری می کنند و…

پروینی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخی از سینماگران هم دست روی دست می گذارند و دوست دارند نهادها دنبال شان بیایند و پول بدهند تا کار بسازند در صورتی که این چنین نباید باشد چرا که اگر کسی فیلمنامه خوبی داشته باشد یا فیلمی خوب تولید کند قطعاً از کارش حمایت می شود.

این سینماگر تأکید کرد: کسی که به کار خود مطمئن باشد می رود سرمایه تولیدش را خودش جور می کند، حتی وام می گیرد و زمانی که فیلمش آماده شد آن را به ارگان های متعدد نمایش می دهد و این گونه می تواند آن نهادها را به سمت خود جذب کند. در هر صورت آنچه بنده به آن تأکید دارم این است که اگر کسی دغدغه سینمای مقاومت و دفاع مقدس را داشته باشد مسیر برایش باز است و بودجه تولیدش هم جور می شود!

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حوالی پاییز» در پاسخ به این پرسش که در این میان وظیفه دستگاه ها و نهادهایی مانند سازمان اوج، حوزه هنری، بنیاد سینمایی فارابی، بنیاد فرهنگی روایت و… را چه می دانید اظهار داشت: به عقیده بنده تنها دو نهاد یعنی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی هستند که به عنوان دو کمپانی مهم جمهوری اسلامی ایران وظیفه حمایت از تولیدات سینمای انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی را دارند. ممکن است نهادهایی مانند حوزه هنری یا اوج تمایل داشته باشند مثلاً بروند و در حوزه خانواده کاری تولید کنند و این وظیفه به دوش شان نیست که حتماً باید بیایند و در این حوزه سرمایه گذاری انجام دهند.

پروینی در خاتمه این گفتگو افزود: در هر صورت بنده به ضرس قاطع عرض می کنم که اگر کاری خوب باشد محال است که حمایت نشود. سینماگران زمانی می توانند مدعی این باشند که از فیلم های شان حمایت نمی شود که کاری خوب و قابل قبول ساخته باشند اما هیچ نهادی از آن ها حمایت نکند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!