فانی لند‌

«سینما» نیاز به مدیرانی «غیر سیاست زده» جدا از «حزب گرایی» و ««جامع الاطراف» دارد/ «مدیران سینمایی» نباید در پی آن باشند که چرخ را از نو اختراع کنند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی شیرمحمدی تهیه کننده سینما در خصوص اولویت های مدیریت سینمایی کشور در دولت چهاردهم گفت: سینما نیاز به مدیرانی غیر سیاست زده، جدا از حزب گرایی و جامع الاطراف دارد؛ مدیر سینمایی باید اشراف کامل به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد.

مدیرتولید فیلم های سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «ضد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: توسعه زیرساخت های سینمای یکی از مهمترین اتفاقاتی است که مدیران سینمایی دولت چهاردهم باید روی آن دقت نظر ویژه داشته باشند. با توجه به اینکه این روزها شاهدیم که مردم استقبال خوبی را از سینما دارند به این نتیجه می رسیم که عرضه ما با تقاضای مان برابر نیست.

وی ادامه داد: قرار بر این بوده که سالن های سینمای زیادی در سراسر کشور و در همه شهرها تأسیس شود اما متأسفانه چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده و ما نیازمند این هستیم که در تمامی شهرهای کشور از کوچک گرفته تا بزرگ سالن های سینمای استاندارد و با کیفیت داشته باشیم.

شیرمحمدی در بخش دیگری از این گفتگو ارج نهادن به مسائل صنفی را یکی از مهمترین مسائل امروز سینمای کشور برشمرد و در این راستا متذکر شد: صنوف سینمایی باید قدرت و قوت بگیرند تا مسائل درونی شان را خودشان حل کنند. دوستانی که در این سال ها آمدند و رفتند دولتی عمل کردند. مدیران سینمایی باید اجازه دسترسی صنوف را به مرتفع کردن مسائل درونی سینما بدهند.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده این کار بهترین است؛ من زمانی که دبیر انجمن صنفی شرکت های فیلمسازی و عضو هیأت مدیره آن بودم شاهد بودم که وقتی یک شورایی به عنوان ارزیابی تهیه کنندگان وجود داشت افرادی که خود صاحب تجربه در این زمینه بودند صلاحیت بیشتری در خصوص تشخیص همکاران شان داشتند.

وی سپس با بیان اینکه هنرهفتم در تمامی سال ها بزرگترین دردها را از سمت مدیران میانی کشیده است افزود: سینما نیاز به مدیرانی غیر سیاست زده، جدا از حزب گرایی و جامع الاطراف دارد؛ مدیر سینمایی باید اشراف کامل به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد. رویکرد استصوابی و عملکرد تونلی به درد سینما نمی خورد. یک مدیر سینمایی نباید صرفاً با دیدگاه شخصی خود به ساحت سینما نگاه کند و اگر چنین شود سینما ضربه جبران ناپذیری خواهد خورد.

شیرمحمدی تصریح کرد: مدیران سینمایی نباید در پی آن باشند که چرخ را از نو اختراع کنند. این دردی است که سینمای کشور سال ها است آن را متحمل شده؛ هنر بستر ناب انسانی است و وقتی آلوده به سیاست می شود فرم حقیقی اش را از دست می دهد. این ها مسائلی است که این روزها دغدغه شخصی بنده است و امیدوارم مدیرانی که به زودی اداره سازمان سینمایی و سایر نهادهای تابعه آن را در دست می گیرند چنین نگاه و رویکردی داشته باشند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!