فانی لند‌

راهنمای خرید بهترین کیبورد مکانیکال گیمینگ

استفاده از تجهیزات مناسب همواره می‌تواند به بازیکنان مزیت رقابتی بدهد و به آنها کمک کند تا از رقبایشان جلو بیافتند. کیبوردها یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر هستند که مستقیما بر تجربه بازی تاثیرگذارند. کیبوردها در انواع مختلفی تولید شده‌اند و هر کدام از آنها در بازی‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

یکی از انواع کیبورد که اکثر گیمرها و بازیکنان حرفه‌ای به سراغ آن می‌روند کیبوردهای مکانیکال هستند. این نوع کیبوردها عمدتا به واسطه صدای کلیکی‌ای که دارند شناخته می‌شوند. در این مقاله از ویجیاتو به معرفی و بررسی ۱۰ مدل محبوب کیبورد‌های مکانیکال پرداختیم.

راهنمای خرید بهترین کیبورد مکانیکال گیمینگ

وقتی قصد خرید یک کیبورد مکانیکال را دارید، اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید نوع سوییچ‌های کیبورد است. سوییچ‌ها، بخش اصلی کیبورد مکانیکال هستند و تجربه تایپ یا بازی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. به طور کلی، سوییچ‌ها به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند: خطی، لمسی و کلیکی.

سوییچ‌های خطی مثل Cherry MX Red برای بازی بهینه هستند، زیرا نرم و بدون صدا کار می‌کنند. سوییچ‌های لمسی مثل Cherry MX Brown حس لمسی خوبی ارائه می‌دهند و برای تایپ و بازی هر دو مناسب هستند. در نهایت، سوییچ‌های کلیکی مثل Cherry MX Blue صدای کلیک بلندی دارند و برای تایپ‌ طولانی ایده‌آل هستند، اما ممکن است برای محیط‌های ساکت مناسب نباشند.

عامل مهم بعدی که باید مدنظر داشته باشید، کیفیت ساخت و طراحی کیبورد است. بدنه کیبورد مکانیکال معمولاً از مواد مقاوم‌تری مثل آلومینیوم یا پلاستیک فشرده ساخته می‌شود. همچنین، نورپردازی RGB و قابلیت شخصی‌سازی کلیدها از جمله ویژگی‌های محبوب در بین گیمرها است.


کیبورد‌های مکانیکال چه تفاوتی با کیبورد‌های معمولی دارند؟

کیبوردهای عادی که با عنوان کیبوردهای غشایی (ممبرین) نیز شناخته می‌شوند، تفاوت‌های زیادی با کیبوردهای مکانیکال دارند. بارز ترین این تفاوت‌ها بازخورد لمسی این دو نوع کیبورد است. عمدتا کیبوردهای مکانیکال بازخورد لمسی دقیق‌تری به کاربران می‌دهند و کاربر به خوبی متوجه فشرده شدن دکمه‌های کیبورد می‌شود. در حالی که در کیبوردهای ممبرین به این صورت نیست. و گاها به خاطر بازخورد لمسی نه چندان خوب این نوع کیبوردها در تایپ یا بازی کردن مشکلاتی به وجود می‌آید.

همچنین کیبوردهای مکانیکال دوام بسیار بالاتری نیز دارند و حتی مدل‌های با کیفیت آن می‌توانند تا ۵۰ میلیون ضربه را تاب بیاورند. در حالی که کیبوردهای ممبرین حتی نمی‌توانند نزدیک به این عدد نیز بشوند. کیفیت کیبوردهای مکانیکال در طول زمان حفظ می‌شود و در بیشتر اوقات شاهد کاهش کیفیت یا کاربری آن‌ها نخواهیم بود. در حالی که در کیبوردهای ممبرین توانایی چندان خوبی در حفظ کیفیت خود ندارند.

در کیبوردهای مکانیکال به لطف سوییچ‌های مکانیکال، شاهد امکان شخصی سازی بیشتر و همچنین آوای دلنشین‌تر خواهیم بود. که همین موارد سبب شده اند تا در اکثر مواقع کیبوردهای مکانیکال قیمت بسیار بیشتری به نسبت کیبوردهای ممبراین داشته باشند. و همین موضوع سبب شده تا تهیه این نوع کیبوردها تنها برای کاربران حرفه‌ای مانند گیمرها یا نویسنده‌ها انتخابی معقول باشد.


هنگام خرید یک کیبورد مکانیکال باید به چه چیزهایی توجه شود؟

نوع سوئیچ‌ها

سوئیچ‌ها در کیبورد مکانیکال مهم‌ترین بخش آن هستند. هر نوع سوئیچ ویژگی‌های خاص خود را دارد به عنوان مثال سوئیچ‌های قرمز یا مشکی جزو سوئیچ‌های خطی هستند و عملکردی سریع و نرم دارند و احساس کلیکی بودن را چندان به کاربر القا نمی‌کنند.

اما سوئیچ‌های آبی دقیقا بر خلاف سوئیچ‌های قرمز و مشکی کلیکی‌تر و پر سر و صدا تر هستند. البته نوع دیگری از سوئیچ‌ها به نام سوئیچ قهوه‌ای نیز وجود دارد که عملکردی میانه دارد. و به واسطه بازخورد دقیقی که ارائه می‌دهد بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال بازی کردن یا تایپ کردن هستند.

نرخ پاسخگویی

نرخ پاسخگویی یا همان Polling rate به معنای تعداد دفعاتی است که کیبورد ورودی‌ها را در هر ثانیه به کامپیوتر ارسال می‌کند. بالطبع هر چه نرخ پاسخگویی بالاتر باشد، تاخیر کمتری تجربه می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که گیمرهای حرفه‌ای کیبوردی را انتخاب کنند که حداقل نرخ پاسخگویی 1000Hz داشته باشد.

نوع اتصال

سیمی یا بی‌سیم بودن کیبورد موضوعی مهم است. و همواره افراد هنگام خرید کیبوردهای مکانیکال برای انتخاب بین این دو نوع کیبورد دو به شک هستند. به‌صورت کلی اگر حوصله سیم‌ها را ندارید و به دنبال آزادی عمل هستید کیبوردهای بی‌سیم انتخاب خوبی برای شما به حساب می‌آیند. اما اگر نمی‌توانید با تاخیر و ناپایداری اتصال در این نوع از کیبوردها کنار بیایید پیشنهاد می‌شود که به سراغ کیبوردهای سیمی بروید.

Anti-Ghosting و N-Key Rollover

ویژگی آنتی گوستینگ (Anti-Ghosting) به این معنا است که هنگام فشردن چندین کلید به صورت همزمان تمام دستورات به درستی ثبت شوند. ویژگی ان کی رول‌اوور (N-Key Rollover) نیز به این معنا است که کیبورد به صورت همزمان از تعداد نامحدودی کلید دستورات را دریافت کند. کیبوردهای گیمینگ مکانیکال حتما باید این دو ویژگی را داشته باشند تا در هنگام تجربه بازی‌ها کاربر را دچار مشکل نکنند.

کیفیت ساخت

کیبورد چیزی است که همواره با آن درگیر هستید. پس بسیار مهم است که یک کیبورد دوام بالا و کیفیت ساخت خوبی داشته باشد تا بتواند مدت زمان معقولی به خوبی به کار خود ادامه دهد. بهتر است که کیبوردی را انتخاب کنید که از مواد PBT در ساخت آن استفاده شده باشد. زیرا این نوع متریال دوام و کیفیت بسیار بالاتری به نسبت پلاستیک‌های ABS دارند.


کیبورد مکانیکال گیمینگ Razer مدل Pro Type Ultra

اگر به دنبال یک محصول بی‌نقص هستید کیبورد مکانیکال گیمینگ Razer مدل Pro Type Ultra برای شما ساخته شده است. این کیبورد با کیفیت ساخت بالایی که دارد، می‌تواند عمر طولانی‌ای داشته باشد و شما را تا سال‌ها از خرید کیبورد بی‌نیاز کند.

این کیبورد به واسطه استفاده از تکنولوژی Razer HyperSpeed Wireless، طراحی ارگونومیک، عمر باطری طولانی و داشتن تکیه‌گاه مچ می‌تواند گزینه عالی‌ای برای گیمر‌های حرفه‌ای باشد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Razer Synapse تک تک اجزای این کیبورد را شخصی‌سازی کنید.

البته که اگر گیمر یا تایپیست حرفه‌ای نیستید. این کیبورد به دلیل نیاز به نگهداری بیشتر و وزن زیاد چندان به درد شما نخواهد خورد و قطعا گزینه‌های بهتری برای شما وجود دارد. قیمت بالای این کیبورد هم سبب شده تا افراد محدودی به سراغ این کیبورد بروند و آن را انتخاب کنند.

وزن- گرمابعاد-تعداد کلید۱۰۴ عددتکیه‌گاه مچداردنوع اتصالباسیمرنگسفیدکابلکابل USB Cعمر کلیدها۸۰ میلیون ضربهقیمتحدود ۱۲ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Montech مدل MKey

اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای خرید یک کیبورد مکانیکال بکنید. ولی به‌دنبال یک کیبورد مکانیکال باکیفیت هستید کیبورد مکانیکال گیمینگ Montech مدل MKey مخصوص شماست. کیبوردی زیبا با کلیدهای قابل تعویض و نورپردازی RGB که دل هر کسی را می‌برد.

البته که این کیبورد چندان مناسب افراد حرفه‌ای نیست و خرید آن به افراد مبتدی‌ای که قصد تجربه کردن کیبورد‌های مکانیکال را دارد پیشنهاد می‌شود. هرچند که این موضوع به این معنا نیست که با یک کیبورد بی‌کیفیت یا بی دوام روبه‌رو هستید.

با وجود اینکه این کیبورد نرم افزاری مخصوص برای شخصی سازی دارد، اما این نرم‌افزار چنگی به دل نمی‌‌زند و از نظر بسیاری از کاربران و مصرف‌کنندگان این نرم‌افزار بسیار ضعیف است همچنین در این کیبورد امکان برنامه‌ریزی دوباره دکمه چرخشی تعبیه شده وجود ندارد و باید همان بار اول حواستان به این موضوع باشد.

وزن- گرمابعاد۴۰ × ۱۴۵ × ۴۴۰ میلی‌مترتعداد کلید۱۰۴ عددتکیه‌گاه مچنداردنوع اتصالباسیمرنگمشکیکابلکابل USB 2.0 به طول ۱.۸ مترعمر کلیدها۵۰ میلیون ضربهقیمتحدود ۶.۹ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Razer مدل BlackWidow V4 75%

بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی مثل محدودیت فضا علاقه‌ای به خرید کیبورد‌های فول سایز و بزرگ نداشته باشند. یکی از بهترین کیبوردها برای این افراد کیبورد مکانیکال جمع و جور گیمینگ Razer مدل BlackWidow V4 75% است.

این کیبورد کیفیت بسیار بالایی دارد و در کنار این کیفیت بالا از ویژگی‌های بسیار جذابی مانند mod tape نیز بهره می‌برد که با هر بار فشردن کلیدها حس جذاب و لذت بخشی را به شما القا می‌کند. این محصول در یک جمله یک کیبورد درجه یک است.

هر چند که این کیبورد امکانات و کیفیت خوبی به شما ارائه می‌دهد اما چندان مناسب برای کاربرانی که قصد صرف هزینه زیادی روی کیبورد ندارند نیست. این کیبورد با قیمت حدود ۱۲ میلیون تومان برای گیمرهای حرفه‌ای، استریمرها یا کسانی که بودجه کافی برای خرید یک محصول درجه‌یک دارند کاملا مناسب است.

وزن۹۸۶ گرمابعاد۲۴ × ۱۵۵ × ۳۲۱ میلی‌مترتعداد کلید۸۶ عددتکیه‌گاه مچداردنوع اتصالباسیمرنگمشکیکابلکابل USBعمر کلیدها- میلیون ضربهقیمتحدود ۱۲.۵ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Alienware مدل Pro Wireless Gaming Keyboard

کیبورد مکانیکال گیمینگ Alienware مدل Pro Wireless Gaming Keyboard رقیب مستقیم کیبورد مکانیکال گیمینگ Razer مدل BlackWidow V4 75% است. زیرا هر دو آنها جزو کیبوردهای جمع و جور به حساب می‌آیند و هر دو کیفیت بسیار بالایی دارند.

این کیبورد ممکن است در ابتدا گران برسد اما RGB بینظیری که دارد، سبک بودن آن، احساس بی‌نظیر هنگام تایپ و عمر باتری عالی، این کیبورد را به یک کیبورد با ارزش تبدیل می‌کند. همچنین زیبایی ذاتی محصولات Alienware در این محصول نیز قابل مشاهده است و به سادگی دل هر کسی را می‌برد.

با وجود تمام این تفاسیر، این کیبورد نقاط ضعفی نیز دارد. به عنوان مثال در این کیبورد شاهد استراحتگاه مچ نیستیم اما رقیب این کیبورد از یک استراحتگاه مچ خوب بهره می‌برد. یا اینکه حداکثر پولینگ ریت این کیبورد از رقیب خود کمتر است. در نهایت شما هستید که باید میان این دو کیبورد بهترین گزینه را انتخاب کنید.

وزن۸۲۱ گرمابعاد۱.۶ × ۵ × ۱۲.۳ اینچتعداد کلید۸۷ عددتکیه‌گاه مچنداردنوع اتصالباسیم و بیسیمرنگمشکی و سفیدکابلکابل USBعمر کلیدها- میلیون ضربهقیمتحدود ۱۲ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Corsair مدل K70 RGB Pro

کورسیر یکی از برندهایی است که عمدتا از آن به‌خوبی یاد می‌شود. کیبورد مکانیکال گیمینگ Corsair K70 RGB Pro یکی از محبوب‌ترین کیبوردهای گیمینگ است. که به خاطر کیفیت ساخت عالی، عملکرد بالا و امکانات خوبی که دارد مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

این کیبورد با سوییچ‌های Cherry MX عرضه می‌شود. این سوییچ‌ها دقت و سرعت بالایی دارند و قدرت انتخاب به کاربر می‌دهند تا بسته به نیازی که دارد میان سوییچ‌های قرمز، آبی، قهوه‌ای و… انتخاب کند. نورپردازی این کیبورد هم بسیار جالب است و از RGB خوبی در آن استفاده شده.

البته همین نورپردازی RGB ممکن است به‌دلیل پر نور بودن برخی افراد را اذیت کند و سبب شود تا نتوانند به خوبی از این کیبورد استفاده کنند. نرخ پولینگ این کیبورد هم بسیار بالاست و در حدود 8000Hz به‌صورت حدودی تخمین زده می‌شود که این کیبورد را به انتخابی منطقی تبدیل می‌کند.

وزن۱۷۲۰ گرمابعاد۴۰ × ۱۶۶ × ۴۴۴ میلی‌مترتعداد کلید۱۰۴ عددتکیه‌گاه مچداردنوع اتصالباسیمرنگسفیدکابلکابل USBعمر کلیدها۱۰۰ میلیون ضربهقیمتحدود ۱۰ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Cherry مدل KC 200 MX

برند چری چندان در ایران شناخته شده نیست، اما این برند یکی از مطرح‌ترین برندهای موجود در زمینه تولید کیبورد و سوئیچ در سطح جهان است. کیبورد مکانیکال گیمینگ Cherry KC 200 MX یکی از محصولات معتبر برند Cherry است که به دلیل استفاده از سوییچ‌های مکانیکی Cherry MX عملکرد قابل توجهی در زمینه گیمینگ و تایپ ارائه می‌دهد.

به‌طور خلاصه این کیبورد یک محصول ساده و مینیمال می‌باشد که مخصوص افرادی ساخته شده است که علاقه‌ای به RGB یا طراحی‌های عجیب و غریب ندارند. این کیبورد حتی در نحوه اتصال هم به ساده‌ترین روش یعنی کابل USB بسنده کرده و تنها از طریق این روش می‌توانید این کیبورد را به کامپیوتر خود متصل کنید.

البته که در اکثر مواقع زیبایی در سادگیست اما برای بسیاری از افراد به این صورت نیست و ممکن است تعدادی از مصرف کنندگان از این نوع طراحی چندان خوششان نیاید. به هر حال این کیبورد بیشتر برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال عملکرد پایدار و دوام بالا هستند و به امکانات جانبی مثل نورپردازی RGB یا کلیدهای اضافی نیازی ندارند.

وزن۸۲۲ گرمابعاد- میلی‌مترتعداد کلید- عددتکیه‌گاه مچنداردنوع اتصالباسیمرنگمشکیکابلکابل USBعمر کلیدها- میلیون ضربهقیمتحدود ۵.۵ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Satechi مدل SM1 Slim Mechanical Backlit Bluetooth Keyboard

طراحی سبک و باریک در کیبوردها شاید چندان به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. اما عده کثیری از افراد به دنیال کیبوردی هستند که با یک طراحی ساده و مینیمال و همچنین کوچک و باریک بودن جلوه‌ای تازه به میز کار یا بازی‌شان ببخشند.

این کیبورد به‌صورت ویژه برروی بی‌سیم بودن تمرکز دارد و همزمان می‌تواند به چندین دستگاه مختلف متصل شود. در کنار لگ و تاخیر بسیار کمی که دارد، عمر باتری خوبی هم دارد و با یک بار شارژ ساعت‌ها می‌تواند به شما خدمت کند.

این کیبورد با وجود داشتن بک لایت اما از نورپردازی RGB بی بهره است همچنین سوئیچ‌های این کیبورد عمق بسیار کمی دارند. که این موارد می‌توانند برای کاربران زیادی ناخوشایند باشند. اما با این وجود این کیبورد با طراحی مدرن و نورپردازی پس‌زمینه برای استفاده در محیط‌های مختلف، از دفاتر کار گرفته تا اتاق‌های گیمینگ، مناسب است.

وزن۴۷۱ گرمابعاد۲۴ × ۱۱۹ × ۳۰۸ میلی‌مترتعداد کلید- عددتکیه‌گاه مچنداردنوع اتصالبیسیمرنگ مشکی و سفیدکابلکابل USBعمر کلیدها-قیمتحدود ۶ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Asus مدل ROG Azoth

واقعا گیمری در جهان وجود ندارد که حداقل یکبار نام برند معروف و محبوب ROG به گوشش نخورده باشد. این برند که برای گیمرهای حرفه‌ای و علاقه‌مندان به تجهیزات گیمینگ سطح بالا به وجود آمده، کیبورد نیز تولید می‌کند. کیبورد مکانیکال گیمینگ Asus ROG Azoth یکی از کیبوردهای پیشرفته و حرفه‌ای این برند است. که توانسته جای خود را در دل بسیاری از گیمرها باز کند.

این کیبورد ویژگی‌های خاصی دارد، مانند صفحه نمایش OLED که می‌توانید در آن اطلاعاتی مانند وضعیت باتری، پروفایل‌های کیبورد و انیمیشن‌های شخصی‌سازی شده را تماشا کنید. همچنین طراحی جمع و جور آن باعث شده تا در هر فضایی جا بگیرد و هر کاربری را بتواند راضی کند.

اما همین جمع و جور بودن باعث شده تا این کیبورد از نام‌پد بی‌بهره باشد. به هر حال این کیبورد یک کیبورد با کیفیت بالا، امکانات حرفه‌ای و طراحی جمع‌وجور است. که گزینه‌ای فوق‌العاده برای افرادی به حساب می‌آید که به دنبال بهترین تجهیزات گیمینگ هستند.

وزن۱۱۸۶ گرمابعاد۴۰ × ۱۳۶ × ۳۲۶ میلی‌مترتعداد کلید- عددتکیه‌گاه مچنداردنوع اتصالباسیم و بیسیمرنگمشکیکابلکابل USBعمر کلیدها- میلیون ضربهقیمتحدود ۵ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ OnePlus مدل Keyboard 81 Pro

وان پلاس برندی نیست که به‌خاطر تجهیزات جانبی‌ای که تولید می‌کند شناخته شود و عمدتا افراد آن را به واسطه گوشی‌های باکیفیت قاتل پرچمدارش می‌‌ شناسند. اما جالب است بدانید که این برند طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی نیز تولید می‌کند که اتفاقا همان رویه گوشی‌هایش را ادامه می‌دهند. کیبورد مکانیکال گیمینگ OnePlus مدل Keyboard 81 Pro هم یکی از این لوازم جانبی‌ها است.

این کیبورد با وجود قیمت بسیار بالایی که دارد توانسته با برند‌هایی مانند ریزر به خوبی رقابت کند و در بازار شلوغ کیبوردهای مکانیکال گیمینگ عرض اندام کند. این موضوع به لطف کیفیت عجیب و غریب این کیبورد میسر شده است. قاب کیبورد از آلومینیوم با کیفیت ساخته شده که علاوه بر استحکام بالا، ظاهری لوکس و مدرن به کیبورد می‌بخشد.

این کیبورد با کیفیت ساخت بالا، سوییچ‌های مکانیکی دقیق و نورپردازی RGB قابل تنظیم، یک تجربه حرفه‌ای را در دنیای کیبوردهای مکانیکال ارائه می‌دهد. و اگر کیفیت کیبورد و متریال به کار رفته در آن برای شما مهم است و همچنین محدودیتی در بودجه خود ندارید، خرید این کیبورد به شما پیشنهاد می‌شود.

وزن۱۸۸۷ گرمابعاد۴۷ × ۱۵۰ × ۳۳۸ میلی‌مترتعداد کلید۸۱ عددتکیه‌گاه مچنداردنوع اتصالباسیم و بی‌سیمرنگخاکستری روشن و خاکستری تیرهکابلکابل USB Cعمر کلیدها- میلیون ضربهقیمتحدود ۱۴ میلیون تومان


کیبورد مکانیکال گیمینگ Fnatic مدل Streak65 Gaming Keyboard

در این راهنمای خرید کیبوردهای کوچک متنوعی را معرفی کرده‌ایم. اما اگر حس می‌کنید که آن کیبورد‌ها به اندازه کافی کوچک نیستند. کیبورد مکانیکال گیمینگ Fnatic مدل Streak65 Gaming Keyboard به احتمال زیاد می‌تواند خواسته شما را ارضا کند.

این کیبورد از سوییچ‌های مکانیکی Low-Profile استفاده می‌کند که به‌طور ویژه برای سرعت و عملکرد بالا در بازی‌ها طراحی شده‌اند. این سوییچ‌ها عمق کمتری نسبت به سوییچ‌های مکانیکی استاندارد دارند، که باعث می‌شوند واکنش‌های سریع‌تری در بازی داشته باشید و بتوانید بهتر بر حریفانتان راحت‌تر غلبه کنید.

هرچند طراحی فشرده این کیبورد باعث حذف برخی کلیدها شده. اما برای گیم‌هایی که به دنبال سرعت و کارایی هستند، این کیبورد یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار است. همچنین و طراحی سبک و قابل حمل آن باعث می‌شود تا بتوانید آن را به راحتی همراه خود داشته باشید. و همین موضوع آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای لپتاپ کرده‌است

وزن- گرمابعاد- میلی‌مترتعداد کلید۶۱ عددتکیه‌گاه مچنداردنوع اتصالباسیم و بی‌سیمرنگسفید و مشکیکابلکابل USB 2.0 به طول ۱.۸ مترعمر کلیدها۵۰ میلیون ضربهقیمتحدود ۷ میلیون تومان


کلام آخر

هنگام خرید یک کیبورد مکانیکال، باید به نیازها و اولویت‌های خود توجه کنید. انتخاب مناسب بسته به نوع بازی‌هایی که انجام می‌دهید، نحوه استفاده روزمره شما، و حتی محیطی که در آن از کیبورد استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید کیبوردی انتخاب کنید که تجربه‌ی بازی و کار شما را بهبود بخشد.

در این مقاله از ویجیاتو به معرفی چندین و چند مدل از کیبوردهای مکانیکال گیمینگ پرداختیم. تا شما بتوانید به سادگی با مقایسه کردن آنها در بازار آشفته لوازم جانبی الکترونیک در ایران بهترین گزینه را با توجه به خواسته‌ها و نیازهای خود انتخاب کنید.

سوییچ‌های قرمز معمولاً برای بازی مناسب‌ترند چون که عملکرد سریع و کم صدا تری دارند.

برای خرید یک کیبورد مکانیکال گیمینگ باکیفیت، باید حداقل بین ۴ تا ۶ میلیون تومان هزینه کنید.

کیبوردهای مکانیکال دارای سوییچ‌های مجزا برای هر کلید هستند که به همین دلیل دقت، سرعت و طول عمر بیشتری دارند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!