فانی لند‌

چگونه بازی های PS5 خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

پلی استیشن 5 ویژگی‌های بسیاری دارد که آن را به یک کنسول بی‌نظیر تبدیل کرده است. از کاتالوگ شگفت‌انگیز بازی‌های PS5 گرفته تا سازگاری با بازی‌های PS4، این کنسول همچنان در صدر محبوبیت است. همچنین بازی‌های فوق‌العاده‌ای برای PS5 در آینده منتشر خواهند شد. با این حال، با افزایش تعداد بازی‌های دیجیتالی، اشتراک‌گذاری بازی‌ها به سادگی گذشته نیست؛ زمانی که می‌توانستید دیسک فیزیکی یک بازی را پس از اتمام به دوستانتان بدهید.

با این وجود، PS5 قابلیتی به نام اشتراک‌گذاری کنسول (Game Share) ارائه کرده است که روند به اشتراک‌گذاری بازی‌ها را آسان‌تر می‌کند. هرچند این سیستم کاملاً کامل نیست، اما در ادامه نحوه اشتراک‌گذاری بازی در PS5 توضیح داده می‌شود.

روش راه‌اندازی قابلیت گیم‌شیر در PS5

فعال‌سازی قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها یا گیم‌شیر در PS5 ساده‌تر از PS4 است. این ویژگی که اکنون با نام اشتراک‌گذاری کنسول و پخش آفلاین شناخته می‌شود، نیازمند چند مرحله آسان برای راه‌اندازی است. در ادامه، مراحل راه‌اندازی این قابلیت را توضیح می‌دهیم:

مراحل تنظیم گیم‌شیر در PS5:

وارد حساب کاربری شبکه پلی استیشن (PSN) خود در PS5 شوید.
از منوی اصلی، بر روی نماد چرخ‌دنده که بین ذره‌بین و آواتار شما قرار دارد، کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید.
گزینه Users and Accounts را انتخاب کنید.
به پایین منو بروید و Other را انتخاب کنید.
بر روی اشتراک‌گذاری کنسول و پخش آفلاین کلیک کنید. اگر نوشته شده باشد که این گزینه فعال است، باید آن را غیرفعال کنید تا بتوانید بازی‌ها را به اشتراک بگذارید.
از حساب PSN خود در PS5 خارج شوید.
با حساب PSN خود در کنسولی که قصد اشتراک‌گذاری بازی با آن را دارید، وارد شوید.
مراحل را تکرار کرده و در منوی Console Sharing and Offline Play گزینه Don’t Disable را انتخاب کنید.
در نهایت، از حساب PSN خود در این کنسول خارج شوید.

اکنون فردی که قصد دارید با او بازی به اشتراک بگذارید، می‌تواند از طریق حساب PSN خود به بازی‌های شما دسترسی پیدا کند. این قابلیت تنها به شما اجازه می‌دهد بازی‌ها را با یک نفر دیگر به اشتراک بگذارید، بنابراین این انتخاب باید با دقت انجام شود. در صورت بروز مشکل، می‌توانید ویژگی را غیرفعال کرده و از ابتدا مراحل را تکرار کنید.

آیا گیم‌شیر دوطرفه است؟

بله، اشتراک‌گذاری بازی به‌صورت دوطرفه عمل می‌کند. شما به بازی‌های کنسول فرد دیگری دسترسی پیدا خواهید کرد و او نیز به بازی‌های شما دسترسی خواهد داشت. با این ویژگی، دیگر نیازی به استفاده از دیسک‌های فیزیکی نیست و شما می‌توانید به‌راحتی از کتابخانه دیجیتالی خود بازی‌ها را به اشتراک بگذارید.

ما را دنبال کنید

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!