فانی لند‌

گلکسی S25 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 4؛ تحولی در قدرت و سرعت

سامسونگ قصد دارد با عرضه‌ی گلکسی S25 اولترا، استانداردهای جدیدی در صنعت تلفن‌های هوشمند تعیین کند. این گوشی با طراحی بدنه‌ی بازطراحی شده، حاشیه‌های نازک‌تر و شاید پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از جذاب‌ترین تغییرات در این مدل، استفاده از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 است که به نظر می‌رسد دیگر نسخه‌ی اگزینوس وجود نخواهد داشت. اخیراً بنچمارک‌های جدیدی منتشر شده که عملکرد این چیپست قدرتمند را به نمایش می‌گذارند.

عملکرد پردازنده در بنچمارک Geekbench

یکی از نمونه‌های اولیه Galaxy S25 Ultra در بنچمارک Geekbench مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج جالبی را به همراه داشته است. پردازنده‌ی این گوشی دارای دو هسته‌ی قدرتمند با فرکانس 4.2 گیگاهرتز و شش هسته با فرکانس 2.9 گیگاهرتز است که نشان از بهبود قابل توجه نسبت به نسل قبلی دارد. نتایج این بنچمارک نشان می‌دهد که عملکرد تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای حدود 30 درصد نسبت به گلکسی S24 Ultra بهتر شده است.

تایید معماری جدید

بنچمارک‌ها همچنین تایید کردند که این چیپست از معماری جدید 2+6 استفاده می‌کند. این معماری قبلاً در نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی اسنپدراگون 8 نسل 4 مشاهده شده بود، اما اکنون تایید شده که این معماری در نسخه‌ی اصلی نیز وجود دارد. شماره مدل SM-938U نیز نشان‌دهنده‌ی این است که این نسخه از گوشی در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

مشخصات سخت‌افزاری

گلکسی S25 اولترا در لیست بنچمارک با اندروید 15 و 12 گیگابایت رم مشاهده شده است، که البته انتظار می‌رود نسخه‌های 16 گیگابایتی نیز ارائه شود. با توجه به این مشخصات، می‌توان انتظار داشت که این دستگاه یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار باشد.

ما را دنبال کنید

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!